Csatlakozz hozzánk

Hírek

Stoner: új csapat; Lorenzo: új rajtszám; Yamaha: új időszámítás

A MotoGP cirkuszának legújabb híreit fogtuk csokorba

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Külsőségek szintjén a MotoGP élmenői már lázasan készülnek az idei szezonra: csapatbemutatók, esélylatolgatások… Az erővonalak azonban mostantól rajzolódnak, ugyanis a csapatok február elsejétől harmadikáig Malajziában tesztelnek.

Valentino Rossi után a motoGP másik nagy átigazolása, 2007 világbajnoka, Casey Stoner is felfedte idei harci díszét. Stoner a bivalyerős 2011-es gyári Honda-offenzíva részese lett, mégpedig úgy, hogy senki sem távozott a csapattól az ausztrál srác érkezésével: három versenyzővel támad a Repsol Honda! Ez mindennél nyilvánvalóbb bizonyítéka annak, hogy a legnagyobb motorgyártó számára kezd kínossá válni, hogy Nicky Hayden 2006-os sikere óta nem jutott a csúcsra a szárnyas márka a királykategóriában…

Nem lesz azonban könnyű dolga a Pedrosa-Dovizioso-Stoner triónak. Bár Rossi superbike-ducatis tesztjén kiderült, hogy még igencsak fáj a műtött válla és májusnál előbb nem igazán lesz 100%-os, de – mint az közismert – a Doktor fél gőzzel is elég veszélyes. Az utóbbi évek sikercsapatával, a Yamahával is komolyan kell számolnia a HRC-s fiúknak: ki tudja, mire képes 2010 legjobb privát versenyzője, Ben Spies egy igazi gyári gépen, a címvédőről nem is beszélve. Jorge Lorenzo nagy huzavona után végülis az őt megillető #1-es rajtszám mellett döntött, de a #99-estől sem tud szabadulni, valahova rá lesz varrva a ruhájára ez is – mert ahogy a “hódító” fogalmat, nagyon a szívéhez nőtt. Pedig akik tényleg összenőttek a rajtszámukkal, azok még az igen nagy presztízsű #1-esre sem cserélik le azt: a WSBK sorozatban Max Biaggi idén is #3-mas számmal áll rajthoz, de például Vale sem vált meg soha a #46-ostól (pedig lett volna rá pár alkalma…), inkább az #1-est varratta valahova a bőrruhára…


Casey Stoner 2006 után újra Hondán, ezúttal már egy RC212V-n – és a gyári csapatban

De ha már az #1-es mellett döntött Jorge, vitt egy kis kreativitást a rajtszámába, ugyanis a monogrammjából áll össze a motívum. A J és L betűk alkotta számot egy csillagocskával is megspékelte, ami első királykategóriás vb-címére utal – jövőre szívesen megcsillagozná a J betűt is… Ennél is fontosabb jelkép lesz 2011-ben az M1-eseken, illetve Lorenzo és Spies ruháján az az egyedi logo, ami a gyár 50 éves grand prix múltjának alkalmából készült. A fél évszázados évfordulóra emlékeztető ábra büszkén virít majd a gyári versenymotorok tankján, a szerelők uniformisán és a csapat kamionjain is. 50 év nem kevés idő és nem kis tapasztalat a GP-ben, abban a sorozatban, amely a spanyol Pro Sport magazin összeállítása szerint a hetedik legnépszerűbb sport a világon – ami a nézettségi adatokat illeti. A statisztikák alapján a tavalyi év legnézettebb sporteseménye a Bajnokok Ligája finálé volt a Barcelona és a Manchester United csapatai között, amit 206 millió néző követett figyelemmel élőben világszerte. Összehasonlításképp, a 2010-es mugellói GP-t 72 millióan látták – amiben valószínűleg Rossi csúnya balesete is szerepet játszott. A gyorsasági motoros vb az F-1 után a második legnagyobb(és legnépszerűbb) motorsport sorozat a világon, a legutóbbi adatok szerint a Föld 207 országának 233 millió háztartásába jut el a GP közvetítése.


Lorenzo kihasználja a lehetőséget: 2011-re egy egyedei #1-essel készült


A Yamaha szeretné vb-címmel megkoronázni a jubileumi szezont – ehhez lesz egy-két szava a Hondának és a Ducatinak…

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending