Csatlakozz hozzánk

Hírek

Spanyol nagydíj, Jerez, Tóth Team

A magyar Tóth csapat versenybeszámolója Jerez de la Fronterából

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A magyar Tóth csapat versenybeszámolója Jerez de la Fronterából

Befejeződött a Gyorsasági Motoros Világbajnokság 2009-es szezonjának harmadik (egyben első európai) futama az Andalúz versenypályán, Jerez de la Frontera-ban. Az időjárás ez alkalommal kedvezőbb volt, bár elég melegben, 25°C-ban kellett elrajtolnia a negyedliteres géposztály mezőnyének, ám a szél mérsékeltebb volt, mint a tegnapi időmérőn. Újabb jó eredménnyel zárt hazánk egyetlen VB csapata, ám egy kicsit pechesnek mondható a két versenyző, hiszen Mattia Pasini mindössze 4 ezreddel maradt le az ötödik helyről, Tóth Imi pedig egy helyezéssel a pontszerzéstől. Ennek ellenére mindkét  pilóta pozitívan számolt be a nap eseményeiről.

Mattia a szombati nehézségeknek köszönhetően a 15. rajtkockából indult. Sajnos nem sikerült valami jól az olasz versenyző rajtja, az első körben egy hellyel hátrébb, a 16.-ként haladt át a célvonalon, 3 másodperc hátrányt felhalmozva az élen álló Debontól. A második körtől viszont óriási hajrába kezdett, az élboly körideit kezdte motorozni, körről körre haladt előre a mezőnyben, majd összesen 11 versenyzőt megelőzve feljött az 5. helyre, amit az utolsó pillanatig tartott Lüthi előtt, zárva minden létező ívet, ám a svájci versenyző Pasini szélárnyékából profitálva jobban tudott kigyorsítani, így a célvonalon mindössze egy hajszállal, 4 ezredmásodperccel előzte megy a magyar csapat versenyzőjét. Mattia elégedett a mai versennyel, sajnálja, hogy ilyen hátulról indult, hiszen a futamon bemutatott bravúros teljesítménye alapján könnyedén ott lehetett volna az élbollyal.

Tóth Iminek még szoknia kell az új Apriliát, legfőképpen a kipörgés-gátlót, amit szinte az egész futam alatt állítgatott. Azonban így sem volt a legjobb a feeling a motoron, köszönhető ez annak, hogy a rugózást nem sikerült az elmúlt két napban beállítani. A motorerőre azonban nincs panasz, nagyon jó a kigyorsításoknál is. Imi meglehetősen jól rajtolt, aztán pont csapattársa volt az, aki egy kicsit feltartotta, hiszen Mattia nem jó ritmusban kapta el a rajtot. Jól helyezkedett a magyar versenyző, az első körben egy hellyel előrébb haladt át a célvonalon. Sokat bíbelődött azonban a kipörgés-gátló állítgatásával, így ketten is megelőzték, de sikerült visszaelőznie őket. Sajnos addigra elég nagyra nőtt a különbség az előtte haladóhoz, amit már nem tudott ledolgozni, így Imi éppen lecsúszva a pontszerzésről a 16. helyen ért célba. Imi szerelői szerint el kell telnie egy-két versenyek, míg megszokja az új gépet és mivel pénteken csak egy edzés van, még kevesebb idejük van tesztelni. Tulajdonképpen nem is tesztelés ez, hiszen ekkor már élesben megy minden. Hétfő reggel hazautazik a csapat és újult erővel indulnak majd a következő, LeMans-i futamra.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending