Tesztek

Pünkösdi királyság: Suzuki GSX-R 600 K8

Pünkösdi királyság! A kisgixer utcai tesztje.
Euromotor2
MotoStar
Pünkösd hétvégére az volt a terv, hogy még péntek este vidékre utazunk, de akkor szólt BenZso, aki pályán már tesztelte ezt a “kis” készséget, hogy ha van kedvem, ki tudom próbálni a kisgixert. Nekem sem kellett több, borult a program. Utazás 1 nappal elhalasztva, hiszen ezt semmiképp sem hagynám ki. Még a péntek délutáni csúcsdugó sem tudott eltántorítani. Sőt! Egyre inkább vártam, hogy mielőbb a 4-ből két kereket elhagyva motorra ülhessek.
Külső

A forma, a szín, az anyagok mind egyformán nagyon tetszenek. Vagány, sportos, elegáns motor. Bár semmi különleges nincs benne (kivéve talán a fejidomot) mégis valahogy egyedi. Ránézésre is sugárzik a sportosság, amiből arra következtetnék, hogy a kényelemmel bajok lesznek, azonban a Suzuki jól megoldotta ezt is.
A műszerfal jól látható és átlátható. Az analóg fordulatszámmérő jobb oldalába építve találhatjuk a fokozatjelzőket (Suzuki Drive Mode és sebességfokozat) mellette pedig a digitális kilométerórát. Én kissé hiányolom az üzemenyagszint kijelzést, de nem feltétlenül fontos, hiszen az alacsony szintre a kis sárga fény úgyis figyelmeztet majd… A plexi jól véd a menetszéllel szemben, tehát megfelelő méretű és formájú.

 

Motor / váltó /kuplung

A Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS) három teljesítménytérképe közül a C-mód a “felejtsd el mód”. Talán még kipróbálni is kár. A kerekek biztosan nem fognak elkaparni még vizes úton sem és egykerékre sem fog felugrani, viszont nem is megy. Az embernek az az érzése, hogy egy Babetta, de legalábbis egy Simson is jobban húz.
B mód. Ez a fokozat már ér is valamit! Ez a beszoktatási időszakban és rossz, csúszós útviszonyok között már tényleg használható.
Az A (alap) beállítások nyújtják az igazi Gixxer élményt. Egy igazi sportmotor. Sajnos a sportosságnak ára van. Nem szereti az alacsony (6 ezer alatti) fordulatszámot. A hangja hörög, mintha a levegőért könyörögne, ennek megfelelően gyorsulni is alig-alig akar. Viszont ha kellően megrántod a gyeplőt, akkor igencsak felvidul a jószág. Előjön belőle az állat. A torkából erőteljes férfihang tör elő és anélkül, hogy észrevennéd, már 200 km/h fölötti értéket mutat az óra, míg a fokozatjelőn még mindig csak a 3-as számot látod. A fogyasztáson szintén megmutatkozott a sportos motorozás. Vegyes használat mellett 132 km-en 9,5 L benzint szippantott magába, ami 7,2 liter jelent 100 kilométeren.

 

Futómű

Első osztályú. Az eleje kellőképpen kemény, a hátulja pedig kellően puha. Utassal a hátad mögött sem ráz, vagy pattog, az úthibákat remekül elnyeli. Az elektronikus kormánygátló is nagyszerű. Magas tempónál sem érzed semmi jelét szitálásnak. A kényelemhez némileg hozzájárulnak még a 14mm-es tartományban állítható lábtartók is. Csillagos ötös!

 

Suzuki GSX-R 600 fék / futómű

Fék

A két 310 mm-es tárcsára harapó 4 dugattyús radiális Tokico fék szintén kiváló. Nagyon jól adagolható és rendkívül hatékony. Akár egy (na jó legyen 2) ujjal is húzhatod, mégis harap mint egy Pitbull, csak ez azért jóval élvezhetőbben teszi mindezt. A Bridgestone gumik megfelelően tapadnak, tehát azzal sincs semmi gond. Végre egy olyan új motor, aminél nem azzal kell kezdeni az átvételt, hogy a gyári gumikat eldobjuk.

 

Utascipelés

Két leányzót is cipelhettem magam mögött, és egyikőjük sem panaszkodott semmire. Fel- és le tudtak szállni, elfértek, nem törte fel a hátsójukat, stb. Egyikőjük megjegyzését tolmácsolnám: Anorexiás benzintyúkoknak nem ajánlott, ugyanis komolyabb gázadásnál zászló vagy elhagyott csomag válik belőlük. Én szóltam! Megemlíteném azt is, hogy az én kis menyasszonykám nem az az egyhelyben ülő típus és a motoron sem hazudtolja meg magát. Menet közben szeret nézelődni minden irányba (170-nél azért már ő is bebújt mögém és nem a műszerfalat nézte), piros lámpánál állva pedig ruházatot igazítani. Ennek ellenére alig volt érezhető a mocorgás. Egy pillanatra sem éreztem, hogy kibillentene az egyensúlyból.

 

Suzuki GSX-R 600 hátulja

Összegzés

Nagyon jól motorozható, megfelelően magas fordulaton használva kellően dinamikus, a sofőrnek és az utasnak is kényelmes. Tehát majdnem minden nagyon szép, minden nagyon jó. Az a kis majdnem a fogyasztás. Esetleg megemlíthetjük még a kipufogó formáját is, ami nekem nem tetszik de ízlés dolga… Egyetlen nagy hibája van csupán: nem az enyém. Nagyon megszerettem a rövid idő alatt is, amíg használhattam.

 

Suzuki GSX-R 600 K8 kipufogó

Kunci

Felszerelés: AGV

Műszaki adatok:

Motor típusa 4 ütemû, soros 4 hengeres, vízhûtéses, DOHC
Furat x Löket 67,0 X 42,5 mm
Hengerûrtartalom 599 köbcentiméter
Sűrítési arány 12,8:1
Keverékképzés Benzin befecskendezéses
Olajmennyiség 2,9 liter
Gyújtás Ttranzisztoros
Indító rendszer Elektromos
Kenés Nedves olajteknô
Erőátvitel 6 sebességes mechanikus
Primer áttétel 1.975 (77/39)
Végáttétel 2.687 (43/16)
Váz típusa Dupla alumínium bölcsôváz
Villaszög / Utánfutás 23,8 fok / 98 mm
Felfüggesztés elöl Fordított teleszkópos, tekercsrugós, olajcsillapítással, a rugóelôfeszítés valamint a nyomó és húzó elôfeszítés teljesen állítható
Felfüggesztés hátul Hátsó lengôkar tekercsrugóval, olajcsillapítással, a rugóelôfeszítés valamint a nyomó és húzó elôfeszítés teljesen állítható
Kerékabroncs elöl 17M/C x MT3,50
Kerékabroncs hátul 17M/C x MT5,50
Fékek elöl Dupla, radiális, 4 dugattyús, 310mm-es tárcsával
Fékek hátul 1 dugattyús, 220mm-es tárcsával
Gumiabroncs elöl 120/70ZR17M/C (58W)
Gumiabroncs hátul 180/55ZR17M/C (73W)
Üzemanyagtartály 17,0 liter
Hosszúság 2.040 mm
Szélesség 715 mm
Magasság 1.125 mm
Tengelytáv 1.400 mm
Ülés magasság 810 mm
Önsúly 163 kg

 

Santander finanszírozási ajánlat: itt

10%-os önrésztől választhatóak a konstrukciók, akár 100 hónapos futamidőre is.
MOTUL ajánlat a GSXR 600-as Suzukikhoz:
Minden típusú gépjárműhöz megtudhatod a Motul ajánlását: innen
Alkalmazás Ajánlás Űrtartalom (ltr)
Motor (4 ü) Legjobb
 
300V 4T FACTORY LINE 10W-40 2,8
Jobb 7100 4T 10W-40

 
5100 4T 10W-40
     
     
Villa Legjobb FORK OIL FACTORY LINE MEDIUM (d)  
Jobb FORK OIL EXPERT MEDIUM (d)
Hűtőközeg (50%) MOTOCOOL EXPERT 2.6
Zsírzószemölcsök TOP GREASE 200  
Fék- és tengelykapcsoló folyadék Best DOT 5.1 BRAKE FLUID  
Better DOT 4 BRAKE FLUID
A MOTUL termékeket itt tudjátok megrendelni kedvezményesen: shop@tesztmotor.hu

Comments

comments