Csatlakozz hozzánk

Hírek

Sebestyén Peti rijekai Alpok-Adria kupa beszámolója

Ismét a rijekai pálya adott otthont az olasz rendezésű versenysorozatnak.
 
 
 

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS
Az utóbbi két versenyen nem igazán volt sok szerencsém. A pannoniaringi futamon kezdődtek a problémák, ahol egy törött fogaskerék miatt, feladni kényszerültem a futamot a második helyről. A mugelloi pályán se állt mellettem a szerencse, ahol első helyről rajtolva, a második kör végén megadta magát a motor.Ennyi szerencsétlenség után kell valami jónak is történnie-gondoltam magamba. Hát… a kezdett nem igazán alakult túl fényesen, de vége annál inkább.

Csütörtök délután érkeztünk meg a pályára, ahol épp szakadt az eső. Kipakoltunk, berendezkedtünk, majd vártuk a másnapot.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV
Péntek reggel az első edzésen még száraz volt a pálya. Itt egyelőre sajnos csak körözgetni tudtam, hisz járatni kellett a motort. Az edzés végére megpróbáltam, odatenni egy gyors kört, ami nem sokkal volt elmaradva a rijekai legjobb időmtől.
A következő edzés lehetőség nem sokkal ezután volt, amin nem indultunk el, mivel még hátra van az Alpok-Adria szabad edzése is. Azt még megemlítem, hogy itt száraz volt a pálya!
 
 
Jött is a szabadedzés az esővel együtt. Az elején száraz volt még az aszfalt de aztán teljesen elázott a pálya. Mivel már nem volt idő az esős beállításokra, értem ez alatt például az esőgumit, hamarabb abbahagytuk az edzést.
Aztán este megérkezett a szélvihar. A hőmérséklet egyből leesett. Az eső még szemerkélt. A helyzet már annyira gázos volt, hogy a szombati 125 ccm-es időmérőket el kellett tolni, hisz könnyen a motor alá csaphat a szél, ami hatalmas bukást jelenthet, főleg egy ilyen gyors pályán.
Ezt az eltolós dolgot, nem egy rendező találta ki, hanem a legtapasztaltabb 125-ös pilóta, Gabriele Gnani. Nagyon gyors emberke, tavaly keményen ott volt az EB elejében.
Na szóval, a versenybíróság kitalálta, hogy menjen fel egy pár körre és mondja meg, hogy ”biztonságos-e”.

Gnani kijelentette, hogy ekkora szélviharba lehetetlen 125-ös motorral motorozni. Egy ilyen motor tömege 72-75 kg!
Időben el lett tolva az időmérő, ahhoz képest is, ahogy meg lett beszélve. A pálya ekkora már félig felszáradt így a slick gumi egyértelmű volt. A boxutca lámpája zöldre változott, így lehetett kimenni a pályára. Mentem volna én is, de a motoron még gyorsan karburálni kellett, hisz hirtelen megváltozott az időjárás. Míg kint babrálták a gépen, addig a többiek a száraz pályán egyre jobb köröket mentek. Kész lett a motor pattantam is rá. Csak, hogy megjött az eső. Nagyon nem esett csak, annyira, hogy a pályán egyetlen egy száraz folt se legyen.
Már korábban említettem, hogy a rijekai pálya kanyarjai iszonyatosan meg vannak döntve, az aszfalt pedig nagyon tapad. Idő fogytán, nem volt más választásom, hogy slick-kel menjek. Egész jól fogott. Tudtam egy negyedik helyre elég köridőt motorozni. Feljebb már nem sikerült jönni, hisz az előttem lévők száraz pályán futották meg az idejüket. De hát még hátra volt a második időmérő.

 

 

Hosszú esőzés után végre egy kicsit kivilágosodott. Ez annyira elég volt, hogy felszárítsa a pályát. Szóval a második mért edzésünk száraz volt. Minden klappolt is sokáig 2. időm volt Gnani mögött, de aztán a vége előtt a hátsó féktárcsám eltört, a féknyereg letört, ami a gumit kilyukasztotta. Hogy miért történt mindez, azt még senki sem tudja. de a lényeg, hogy a gyors köreim elmaradtak, így visszaestem 5.-nek.

Másnap a versenyen már hét ágra sütött a nap. Melegem volt a bőrcuccban. Végre jött a start, amit sikerült nagyon jól elkapnom. Elsőnek fordultam el. Sikerült egy fél körig magam mögött tartani Gnanit, de aztán egy kemény előzéssel elment mellettem, majd ellépett. Második helyen motoroztam, szorosan mögöttem két versenyzővel, egy helyi menővel és a Rookies Cup-ban szintén versenyző cseh, Jakub Kornfiellel. Egyszer-kétszer megelőzött a horvát srác, de sikerült mindig egyből visszavennem a második helyet. A verseny vége felé járva elesett mögöttem.

Kornfiel tapadt rám még egy-két körig, de aztán leszakadt, majd biztos másodikként áthaladtam a célvonalon.

 

 

 
 

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending