Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Sebestyén: Moto3; Chrobák: Moto2 – egyelőre egy teszt erejéig

Sebestyén Peti és Chrobák János grand prix versenymotorokat teszteltek Olaszországban!

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Forrás: Next Generation Hungary SE

Sebestyén Péter és Chrobák János, a Next Generation Hungary két versenyzője szombaton az olaszországi Adria International Raceway pályán teszteltek – grand prix versenygépeket!

Reggel 9 órakor a pályára érkezve csak az esőcseppeket számolgathatták izgatottan a magyar versenyzők, akik bizakodva várták, hogy a nap kisüssön – hiszen egy teljesen új versenymotor tesztelését csak száraz körülmények között ideális elkezdeni. 11 óra körül végre megérkezett az eget gyönyörködtető napsütés, mely fél 12-re felszárította az aszfaltot, és 19,5 fokra melegítette a levegőt – így a két motoros azonnal a versenypályára gurulhatott.

A tesztelés során az egyik érintett kategória a jövendőbeli Moto3, mely a 2012-es évben a MotoGP-ben a jelenlegi kétütemű 125ccm-es kategóriát váltja négyütemű 250 ccm-es osztályra. A másik pedig a 2010-ben már a MotoGP sorozatban a kétütemű 250 ccm-es kategóriát sikeresen felváltott a Moto2 600 ccm-es négyütemű kategória volt, mely technikai megoldások terén már jobban közelít a királykategóriához.

Péter a teljesen új MR3-GP11 kódra hallgató Moto3-as gépet – mely a Moro Racing és a Sherco közös koprodukciója -, míg János a 2010-ben már elkészített és továbbfejlesztett MR2-es Moto2-es versenygépet tesztelte. A versenymotorok tervezője, fejlesztője és kivitelezője Franco Moro – a Moro Racing tulajdonosa -, aki mindkét motor vázának csővázat tervezett, mely nagyon jól kezelhető és dinamikus tulajdonságokkal rendelkezik. A Moto3-mas gépet a Scherco 250ccm-es négyütemű, a Moto2-es gépet pedig a Honda CBR600RR szíve hajtja. A tesztek során a Scherco negyedliteres blokkja erősnek bizonyult, de az elvárásoknak megfelelően továbbfejlesztésre kerül sor, míg a Honda blokkja kiválóan szerepelt.


De jó ezt látni: Sebestyén alatt Moto3-mas, míg Chrobák alatt Moto2-es versenymotor

A tesztelés során Péter 44, míg János 49 kört tett meg problémamentesen, ami mindkettőjük számára nagyon fontos volt, hiszen nagy valószínűséggel mindketten a Right Guard Worldwide Racing Team színeiben vesznek részt a spanyol bajnoki sorozat Moto3-mas, illetve Moto2-es kategóriájának futamain.

Nagyon pozitívan sikerült az első teszt. Már motoroztam korábban is ezen a pályán, így az első pillanatoktól tudtam a motor beállításaira koncentrálni. A motor nagyon jól sikerült, most gurult először pályára, és mondhatni tökéletesen bírta az első megpróbáltatást. Az MR3 csővázas elképzelés szerint épült fel, ami nagyon elnyerte a tetszésem. A szűk pályán nagyon kezelhető volt. Egyelőre motorikusan, illetve köridőben is elmarad a korábbi kategória motorjaitól, de még nagyon sok munka áll előttünk, viszont az nagyon bíztató, hogy egy jó alappal tudunk kezdeni„ – nyilatkozta Sebestyén Peti.


Peti már ismerte a pályát, így a motorra összpontosíthatott – tetszett neki

„Az ismeretlen pályán és motoron körről körre jobban éreztem magam. A kérés az volt, hogy nézzem a motort, hogy minden rendben működik e rajta. 4-5 körös menetek utáni ellenőrzéseknél apró dolgokat állítottunk, egyre kezesebb lett a motor. A súlya, kezelhetősége könnyűnek tűnik. Első pályán kipróbálása után jó benyomást keltett a csővázzal rendelkező MR2. Remélem a közös munkával jó motort és jó eredményeket érünk el a 2011-es évben!” – mondta a tavalyi Superstock 600-as magyar bajnok, Chrobák János.


János saját maga számára idegen aszfaltcsíkon motorozott, de jó időket futott

A tesztek befejeztével a versenygépek Moro Racing bázisára kerültek, de a motorsport szurkolónak nem kell sokáig várni, hogy közelebbről is megismerkedjenek az új Moto3-as MR3-GP11, illetve MR2 Moto2-es versenygéppel, mivel a 2011. március 11-13 között megrendezendő Budapest Motorshow-n a Next Generation Hungary standján exkluzív keretek között kerülnek kiállításra.

Sikeres tesztnapon vagyunk túl, és bizakodóan várjuk a további fejlesztéseket, hogy versenyzőink mielőbb folytathassák a teszteket. Péter visszajelzései alapján elmondhatjuk, hogy jó alapokról indulunk, János pedig az ismeretlen versenypályán körről-körre futotta a kiváló köröket. Elégedettek vagyunk – vélekedett Robert Favaro.

Next Generation Hungary SE

Stefano Favaro és fia, Roberto Favaro az elmúlt évek során megszerzett tapasztalatokra és kapcsolatokra támaszkodva 2011-ben megalapította a Next Generation Hungary Sport Egyesületet (NGH SE). Az Egyesület célja, hogy a fiatal és tehetséges sportolókat mind a motor, mind pedig az autósport területéről felkarolja, támogassa – és ezáltal biztosítsa a folyamatos utánpótlást. Mindezek mellett az NGH SE szintén küldetésének érzi az autós és motoros KRESZ, biztonságtechnikai- és közlekedéskultúra folyamatos fejlesztését.

Az NGH SE egyedülálló utánpótlásnevelési szisztémája és támogatási rendszere lehetővé teszi, hogy a tehetségek valóban elérjék céljaikat, és mind Magyarországon, mind pedig nemzetközi viszonylatban bizonyíthassák rátermettségüket és tehetségüket. A megvalósítás érdekében felkérték Sebestyén Ferencet, Tütős Zoltánt és Chrobák Jánost, hogy eddigi tapasztalataikkal, tudásukkal és szakértelmükkel vegyenek részt ebben a nem mindennapi összefogásban.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending