Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Sebestyén külföldön is a dobogón

SP Olaszországban: kinevették a motorja, majd elismerték a győzelme miatt…

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Sebestyén Peti régóta dédelgetett álma vált valóra, amikor több mint 1200 kilométert utazva csapatával megérkezett az olaszországi Viterbóba. A kis város a nemzetközileg is elismert olasz robogó bajnokság fináléjának helyszíne volt, melynek rangosságát jól mutatja, hogy az SBK és más világbajnoki sorozat élbolyának versenyzői is szívesen látogatják és mérettetik meg magukat…

Az 1300 méter hosszú kiváló minőségű aszfalttal borított versenypálya technikás és versenyzőt próbáló, mely azonnal magával ragadta Petit. “Hihetetlen jó a pálya ritmusa, hiszen, a technikás szakaszok, mellet vannak hosszú egyenesek és ‘nagy féktávok’ is. Azonnal elvarázsolt és ha tehetném még mindig ott körözgetnék” – mondta el véleményét a pályáról Sebestyén.

Peti és csapata a 70 és a 70-95 köbcentis nyílt olasz bajnokságba is benevezett, ezért folyamatosan ült át egyik motorról a másikra és tesztelt. “Minden egyes megtett etap egy külön élmény volt. A versenyzők agresszívak, nagyon gyorsak voltak – és benne voltak minden őrültségben. Bár használt gumikon tettünk meg minden etapot – hogy vasárnapra maradjon a jobb ‘gumiset’ – így is sok adatot és tapasztalatot gyűjtöttünk” – mondta Peti.

Az időmérőn csak a 8. pozíciót tudta megszerezni a balassagyarmati győztes. Dede István (aki felkészítette és szerelte a motort) – és Molnár Zsolti (aki kölcsönadta erre a versenyhétvégére a robogóját) hihetetlen odaadással és munkával tette versenyképessé a motort, melynek eredménye: Peti az első futamot megnyerte!

“Hú, piszok jó érzés! Hatalmas lökdösődés és helyezkedés volt az első futam rajtjánál, majd szinte azonnal sikerült az élre állnom és ezt követően már az előnyömet folyamatosan sikerült növelni” – nyilatkozta a nyertes. A második futam startja során szinte teljesen visszaesett a mezőny végére, de összeszedve minden erejét és kihasználva az összes lehetőséget visszaküzdötte magát az élbolyba. Az első két helyezett – csapattársak lévén – szorosan védték a pozícióikat, így a fiatal magyar végül a harmadik helyen zárta a futamot.

Itt még a Tóth csapat EVO BMW-jén a Superbike vb-n – év közben Rizmayer Gábor váltotta Petit


“Peti motorja – a lehetőségekhez mérten jól felkészített állapotában is – derűre fakasztotta a csapatokat és az ellenőröket…”

A dobogós helyezettekre várt még egy ellenőrzés, melynek során a versenygépeket szétszedett (henger, porlasztó stb.) állapotban is egy utolsó ellenőrzésnek vetették alá. Peti motorja – a lehetőségekhez mérten jól felkészített állapotában is – derűre fakasztotta a csapatokat és az ellenőröket, mivel minden más versenyző komoly motorokkal, Öhlins futóművel, telemetriával és gyári támogatássokkal versenyzett egész évadban…

Sebestyén az összesítettben a második helyen végzett, mely tekintettel arra, hogy az első helyezett bajnok volt az olasz bajnokság 125-ös kategóriájában… ez kiváló eredménynek számít. Peti a díjkiosztó ünnepségen akkora tapsot kapott, melyen maga is meglepődött.

“Kicsit furán éreztem magam az utolsó ellenőrzéseken. Mikor szétszedették a motort, mindenki figyelt és közben hangosan nevetett – és annak ellenére, hogy a lehetőségekhez mérten Dede és Zsolti szívüket, lelküket, energiájukat és mindenüket beleadták – ettől függetlenül mi a technikánkkal szinte csak őskövületnek számítottunk. Viszont az elismerés így még többet jelent!” – emlékezett vissza Péter.


“Hihetetlen jó érzés, ahogy fogadtak és elismertek minket”

A 70-95 köbcentis kategóriában már sokkal jobban kijött a technikai különbség. A motorikusan kiváló blokk teljesítménye és Peti tudása is kevés volt ahhoz, hogy ellensúlyozza a többiekkel szembeni futómű-elmaradást. Mindezt tovább nehezítette, hogy Sebestyén a reggeli edzésen bukott, melynek következtében annyira elgörbült az első villa, hogy a motor fektetése közben kiszámíthatatlanul viselkedett. ‘SP’ a középmezőnyben küzdött, végül a hetedik helyen végzett a nagyobb gépek osztályában.

“Döbbenetes, hogy mekkora a különbség – teljesen más világ” – vélekedett Peti. Brutális szponzorok, komoly iparágak, fékek, futóművek és még sorolhatnám azt, ami mögötte van. Fáj, hogy mi nem tartunk itt. Azért is szerettem, illetve szerettük volna egy ilyen versenyen részt venni, hogy az engem, illetve a minket ért kritikákat figyelembe véve mire vagyok, illetve mire vagyunk képesek. Külön köszönöm Dede Istvánnak és Molnár Zsoltinak a motort és ezt a hihetetlen lehetőséget – és persze mindenkinek, aki lehetővé tette és támogatott, hogy sikerüljön eljutni idáig”

Forrás: Faster Management Képek: TesztMotor.hu (illusztráció)

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending