Csatlakozz hozzánk

Hírek

Sebestyén a 22. Barcelonában

Továbbra sincs szerencséje Petinek az időjárással: felemás beállításokkal a 22.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Forrás: Faster Management

A bemelegítés még vizes pályán zajlott, a futam kezdetére majdnem teljesen fölszáradt az aszfalt a Circuit de Catalunya-n. A szeszélyes idõjárás nem könnyítette a versenyzõk dolgát. Peti a 22. helyen ért célba, az élen továbbra is a spanyol Nicolas Terol áll.

Vasárnap reggel esõben indult a bemelegítés a katalán ringen. A magyar pilóta néhány perccel a vége elõtt még az elsõ tizenötben motorozott. Végül a 21. helyen futott be. A futamra ugyan elállt az esõ, de a levegõ meglehetõsen párás volt, és mivel az aszfalt még a verseny indulása elõtt nem sokkal is vizes volt, a csapat esõgumikkal és vizes pályára szánt beállításokkal várta a rajtot. Végül, az utolsó pillanatban, a rajtrácson történt egy gumicsere, mivel egyre gyorsabban száradt föl az aszfalt. A motorbeállítások változtatására már nem volt idõ. Peti végül a 22. helyen ért célba.

Véget ért tehát a barcelonai versenyhétvége. A magyar pilótát és menedzserét egyébként az FC Barcelona kézilabdacsapatának kiváló játékosa, Nagy László is bátorította a színfalak mögött, aki, amikor csak teheti, kilátogat Sebestyén Peti, és a Right Guard Racing motorsport program másik kiválósága, Kiss Pál Tamás autóversenyzõ spanyol futamaira.

Néhány napos pihenõ után, június 10. és 12. között az angliai Silverstone ad otthont a Gyorsasági Motoros Világbajnokság következõ futamának. A csapat tervei közt szerepel majd a mugello-i versenyhétvége után egy néhány napos teszt megszervezése. Ez nagyon fontos lenne, hiszen Peti Estorilban kapcsolódott be a versenysorozatba, nincsenek a háta mögött azok a tesztnapok, amiken a többiek részt vettek. Ráadásul sajnos sem Le Mans-ban, sem itt, Barcelonában nem kedvezett az idõjárás a motorral való ismerkedéshez.


Csak a gumikat volt lehetőség lecserélni a rajt előtt, a beállítások módosítására már nem maradt idő

„A warm-up után reménykedtem, hogy vizes marad a pálya. Pont attól tartottam, ami végül be is következett, hogy félig vizes, félig száraz aszfalton kell mennünk. Ez a lehetõ legrosszabb. Sajnos nem tudtam tartani úgy a tempót, ahogy szerettem volna. A motor vizes pályára volt beállítva, a gumikat ugyan le tudtuk cserélni az utolsó pillanatban, de másra már nem volt idõ. Egyébként köszönöm a szponzoraimnak, és mindenkinek, aki szurkol nekem és segíti pályafutásomat” – nyilatkozta Sebestyén Peti a verseny után.

„Továbbra is azt tudom mondani, hogy nagyon sokat kell dolgoznunk. Sajnos önhibánkon kívül eddig nem sok próbálkozási lehetõségünk volt, az idõjárás mindig közbeszólt. Remélem, a következõ versenyeken elõrébb tudunk lépni, valamint remélem, hogy Mugello után lehetõségünk lesz néhány napig tesztelni”
– mondta Roberto Favaro, Peti menedzsere.


Nagy László (jobbról a második), a Barcelona kézicsapatának kiválósága is izgult Petiért

Eredmények:

125:
1. Nicolas Terol (Aprilia)
2. Maverick Vinales (Aprilia)
3. Jonas Folger (Aprilia)

Moto2:
1. Stefan Bradl (Kalex)
2. Marc Marquez (Suter)
3. Aleix Espargaro (Kalex)

MotoGP:
1. Casey Stoner (Honda)
2. Jorge Lorenzo (Yamaha)
3. Ben Spies (Yamaha)

Szombati előzmények

A szombat délelõtti szabadedzésen megszerzett 29. hely után a magyar versenyzõ az idõmérõn – bár több mint két másodpercet javított reggeli idején – a 30. pozíciót szerezte meg Barcelonában.

Szombat reggel vizes pályán, esõgumikkal indult a harmadik idõmérõ edzés a Katalán Nagydíjon. Az aszfalt lassan száradni kezdett, így természetesen gumicsere következett. Peti és csapata próbálták megtalálni a megfelelõ beállításokat a délutáni idõmérõre, de nem voltak teljesen megelégedve az eredménnyel. A Right Guard Racing motorsport program fiatal versenyzõje végül a 29. helyen zárta a szabadedzést.

Az idõjárási körülmények megváltoztak délutánra, mert – bár folyamatosan gyülekeztek a fellegek – a pálya száraz maradt, és a levegõ is felmelegedett. A reggeli szabadedzés utáni beállításokkal aztán Peti 2.4 másodpercet tudott javítani délelõtti idején, ami most a 30. helyhez volt elég.

 Továbbra is rengeteg munka vár a versenyzõre és a csapatra is, hogy megtalálják a megfelelõ hangulatot a motor és a pilóta között. Ezen a hétvégén debütál a Forward Caretta Technology Racing versenyzõjeként a 24 éves Alexis Masbou, akinek vezetési stílusa Petiéhez hasonló, és sok év tapasztalattal a háta mögött nagy segítség lehet a magyar versenyzõnek, hogy megtalálhassa a helyes irányt. Masbou ma délután a 17. helyen végzett. Az idõmérõ elsõ három helyén változatlanul a Terol, Faubel, Vinales spanyol trió ért célba. 


Bár köridején jelentősen javított, rajtpozícióján rontott

“Délután volt egy fontos meeting, sok mindent átbeszéltünk. Most az eddigi tapasztalatok birtokában megyünk tovább. Masbou nagyon tapasztalt, jó versenyzõ, telemetrikus adatai pedig sokat segíthetnek nekem, hogy megtaláljam a helyes irányt. Örülök, hogy õ is tagja a csapatnak” – nyilatkozta a 17 éves motoros.

„Véleményem szerint a ma délutáni meeting az egyik legfontosabb volt, amióta a világbajnokságon vagyunk. A holnapi napon ott van a bemelegítés, majd 22 kör, hogy a legjobbat kihozzunk magunkból” – monta szombaton Roberto Favaro menedzser.


A futam a Digisport csatornán tekinthető meg élõben, június 5-én, 10:25-tõl
Pénteki előzmények

A reggeli szabadedzésekkel kezdetét vette Barcelonában a 2011-es MotoGP sorozat ötödik versenyhétvégéje. A 125 cc mezõnyben egyedüli magyarként Sebestyén Péter versenyez KTM motorjával.

Az idõjósok által beharangozott bizonytalan idõ várta reggel a pilótákat a Circuit de Catalunya-n. Az éjszakai esõ utáni száraz, ám kissé szennyezett és meglehetõsen hûvös aszfalt nem nyújtott optimális feltételeket. Az elsõ edzésen Peti csapata elõvigyázatosságból a lágyabb abroncsok mellett döntött, melyek rögtön az elején csúszkáltak, aztán pedig nagyon elkoptak, így ezen a pályán nem lehetett igazán jó köridõket menni. Sebestyén végül a 26. helyen ért célba.

A második edzés elõtt új beállításokat eszközöltek a karburátoron, ezért az elsõ két óvatos kör után ellenõrizni kellett a motort, letölteni az adatokat, Peti ezért kiállt. Mikor visszament a pályára, alig fél kör után eleredt az esõ, a gumicsere után pedig már nem tudott javítani az idején. Délután a 31. helyen zárt.


“Ez nem az én napom voltelveszítettünk egy próbalehetõséget”

„Ez nem az én napom volt. Az elsõ menetben elgumiztuk magunkat, a másodikban egyetlen olyan kört sem tudtam menni, amilyet szerettem volna. Ki kellett ugyanis állnom, mert új karburátor-beállításokkal mentem, amiket muszáj volt ellenõrizni. Két kör után jöttem ki, amikor visszamentem, elkezdett esni az esõ. Utána gumicsere következett, az esõgumikkal aztán szépen belerázódtam, jól ment a motor, élveztem a vezetést a vizes pályán. De nem erõltettem annyira, úgysem tudtam már javítani az idõn, viszont megtapasztaltam, hogyan viselkedik a KTM esõben” – mondta Peti pénteken.

„Úgy érzem, a pénteki nappal elveszítettünk egy próbalehetõséget. Nem volt szerencsénk az idõjárással. Délután alig tudott valamit menni, és elkezdett esni az esõ. Ennek ellenére Peti egyre jobban érzi magát a motoron, remélem – egy kis szerencsével – a szombati nap jobban sikerül”
– nyilatkozta Roberto Favaro.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending