Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Sebességrekordtól volt hangos a kunmadarasi EB

Kunmadár tovább szárnyal: soha nem indultak ennyien, soha nem mentek ilyen gyorsan

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Képek: Kunmadaras Motorsport

A szervezők drag-csúcsokat és rekordszámú nevezőt ígértek az immáron második alkalommal megrendezett európabajnoki nyitófutamra Kunmadarason. A szeszélyes időjárás ellenére egyik sem maradt el: a nézők és az európai szövetség képviselői egyaránt elégedetten távoztak az egykori katonai betoncsíkról – jöhet a VB?

Engedjétek meg, hogy máris előreszaladjunk egy kicsit: a kunmadarasi rendezvénysorozat szervezőcsapata (Speed Riders MC) évről-évre többet tesz le az asztalra, minden évben felülmúlja önmagát, ami most az indulók számában és többek között egy elképesztő sebességrekordban mutatkozott meg. Jó pár éve álmainkban nem gondoltuk volna, hogy EB lesz a volt szovjet kifutópályán, a meggyőző szervezésnek (és hangulatnak, ugye), valamint az elmúlt években mutatott fejlődésnek köszönhetően azonban már Dragbike VB-futam gondolatával kacérkodnak Hadnagy Józsiék! És amit eddig ők elterveztek, az előbb-utóbb meg is valósult! Világbajnokság a Kunság mezein – ezt tudja Kunmadár.

Keith Bartlett, a sorozat promótere ugyanis elégedetten bólogatott és mosolygott HaJó (a speaker) egy-egy rekordgyanús futam után elkövetett “kirohanásakor” – tehát könnyen elképzelhető, hogy belátható időn belül még rangosabb esemény házigazdája lesz Kunmadaras város reptere. Ehhez azonban – az EB-rendezéshez hasonlóan – komoly (anyagi és tárgyi) feltételeknek kell teljesülniük. Nemkülönben az FIA Dragster (autó) Európai bajnoki verseny lebonyolításához, amelyről már évek óta vizionálnak a szervezők és akár már 2012-re valósággá válhat! Ennek érdekében viszont Keith Bartlett szerint a magyar állam segítségére is szükség lesz, de a mostani motoros majálison Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter is jelen volt, és ha egy kicsit is megcsapta Kunmadár szele, akkor nem lehet baj… Egyebek mellett simára kellene csiszolni a recés betonkockás pályát és további kordonokra is szükség lenne, hogy jövőre az autók is hivatalos EB-viadalon vehessenek részt (szép számban…). Ha ez megvalósul, akkor még ennél a soha nem látott számú indulónál is többen lesznek, de egyelőre nézzük, mi történt a második magyar Dragbike EB-nyitányon.


Induló-csúcs: 18 ország 67 versenyzője gurult ki a “karácsonyfa” elé


A közönség és a szervezők is elégedetten mentek haza: egy év múlva FIA Dragster EB-re jöhetnek?


Nem is olyan régen még csak a TV-ben láthattunk ilyesmit (1000 lóerő körüli motorokat) – Kunmadaras már nem csak a magyar dragsport fellegvára

Kezdjük is a legfontosabbal: “a hivatalos UEM dragbike kategóriák egyikében új sebességi rekord született az UEM Dragbike Európabajnokság kunmadarasi futamán. Jesper Thiel (Pro Stock Bike) időeredménye 7.087 másodperc volt, ez egy századmásodperccel közelítette meg az eddigi Európa-csúcsot, mindemellett a a ProStock kategória győztese ebben a kategóriában a kontinensen még soha nem látott, óránként 300.03 km/h végsebességet ért el!” – közölte a hazai EB főszervezője, Hadnagy József. A másik két hivatalos “európabajnoki” kategóriában a kéthengeres SuperTwinek között a norvég Jan Sturla Hegre végzett az élen (6.8213 sec; 314.48 km/h), míg a TopFuel osztályban a brit Ian King diadalmaskodott (6.5738 sec; 354.23 km/h). Ma már megmosolyogtató, hogy annak idején ugyanígy ujjongtunk a 10 másodperc alatt futó magyar versenyzők futamai után, de a világbajnokság felé kacsintgatva már ezeket az űridőket is kezdjük megszokni… A meghívásos verseny kategóriái közül a Funnybike-ot (Borsay Szabolcs és Varga Sándor Csaba részvételével) a svéd Rikard Gustaffson nyerte (7.5605 sec; 215.73 km/h), míg Superstreetben (Gál Tamással, Szűrszabó Leventével és Lencsés Donát Dániellel az indulók között) a brit Dave Smith lett az első (7.7974 sec 291.73 km/h).


A dán Jesper Thiel félig-meddig magyar csapat, a Sovereign Team színeiben remekelt!
Jesper Thiel sebességrekordja (ProStock)

Mindezzel párhozamosan a Honda Motoros Majális keretein belül a magyar bajnokság küzdelmei is zajlottak a hétvégén: A Cepsa Kupa csúcs-kategóriájában, vagyis a Competition döntőjében a tavalyi évet remekül záró Matusik Andit (8.3216 sec 245.74 km/h) a 2010-ben igencsak balszerencsés Papp Laci (8.1923 sec 264.25 km/h) győzte le. Laci indulása sokáig kétséges volt, ezért ezt most komoly sikerként könyvelheti el, de Andi sem elégedetlen az eredménnyel. A bronzérem Borsay Szabb nyakába került. Új kategóriát üdvözölhettünk Road and Ride néven, melyben az amatőr márkakupák résztvevői gyakorolhatták a pályaversenyzésben is oly’ fontos rajtolást. A rengeteg kétkerekű szörnyeteg mellett dragsterek (autók) is színesítették a programot, köztük két (egyenként nagyjából 8000 lóerős) Top Methanol rettenet is, ezúttal Dennis és Timo Habermann-nal a volánnál. A hatás nem maradt el, de sajnos az eső sem a szombati napon, amikor mi is kinn voltunk a HDA-ban, vagyis a magyar (és európai…) drag-szentélyben. Ezért csak egyszer érezhettük a methanol könnygázhoz hasonlítható csípős érzését, a második menetre már nem került sor. Angyal Zoli szenzációs, tényleg világbajnokhoz méltó stunt bemutatójával vigasztalódhattunk, aki már a háttal körbe-körbe egykerekezésnél, illetve az első futómű nélküli háttal egykerekezésnél tart… Aki nem hiszi, járjon utána – júniusban újra vár Kunmadár!


Competition döntősök: Papp Laci nyert, de Matusik Andi is jól ment


Még több Kunmadár-képet találsz Multimédia rovatunkban!


8000 lóerő!!! Földrengés-fíling…

Egy kis Angyal Zoli (Széles Út)

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending