Csatlakozz hozzánk

Akciók

Schuberth SR1 bemutató

 
Megismerheted a német gyártó első motoros versenysisakját

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Forrás: Euromotor

Bemutatkozott a Schuberth első motoros versenysisakja, az SR1, amelyet a Formula 1-ben szerzett tapasztalatok felhasználásával és Michael Schumacher segítségével fejlesztettek.

Az SR1 a Schuberth első motoros versenysisakja, amellyel a német gyár a komoly tudással rendelkező amatőr sportmotorosokat és a professzionális versenyzőket célozza meg. A vadonatúj szupersport modell fejlesztése során a Schuberth Formula-1-es tapasztalatait is felhasználták, a mérnökök munkáját pedig a lelkes amatőr motorversenyzőként is ismert Michael Schumacher segítette. A Schuberth SR1 árusítását a tervek szerint 2011 tavaszán kezdik meg, a sisak németországi indulóára 599 euró lesz.

A lehető legnagyobb biztonság, kényelem és folyamatos fejlesztés – ez jellemezte a Schuberth termékeit az elmúlt évtizedekben. Az új SR1 szintén ebben a szellemben született. Az SR1 három héjméretben készül, ezekhez hat belső méret tartozik, így mindenki megtalálja a fejméretéhez legjobban illeszkedő sisakot. A héj alapanyaga a S.T.R.O.N.G. Fibre nevű speciális, üvegszál erősítésű Duroplast mátrix. A kivehető és mosható bélés Coolmax szövetből készül, amely kiválóan vezeti el a hőt és az izzadtságot, az antibakteriális és hipoallergén kezelésnek köszönhetően pedig igen higiénikus is. Az SR1 sisakok átlagos súlya 1295 gramm (+/- 50 gramm a héjmérettől függően), vagyis a modell a legkönnyebbek közé tartozik a sportsisakok piacán. A többi Schuberth fejvédőhöz hasonlóan az SR1 is megkapta az Anti-Roll-Off System névre hallgató biztonsági rendszert: az állszíj és a sisak hátulja között elhelyezett rejtett biztonsági pántok szinte lehetetlenné teszik a sisak fejről történő lefordulását baleset esetén. Igazi sport- és versenysisakról lévén van szó természetes, hogy az SR1-et dupla D gyűrűs csattal szerelték fel.


Kapható sportos grafikákkal, de visszafogottabb, amolyan “németes”, egyszínű kivitelekben is

A hatékony szellőzésről elöl három állítható szellőzőnyílás gondoskodik – kettő a fejtetőn, egy az állrészen –, a tarkónál pedig két kilépőnyílás vezeti el a felmelegedett levegőt. 100 km/h-s sebességgel haladva másodpercenként több mint 10 liter friss levegő áramlik át az SR1 belsején – ez már a Formula 1-es sisakok szintje. Az SR1 karcmentes plexijét páramentes bevonattal látták el, az orrnál elhelyezhető páraterelő betéttel pedig még hatékonyabban megakadályozható a plexi párásodása. A tervek szerint a jövőben Pinlock páramentesítő betéttel felszerelt plexi is elérhető lesz az SR1-hez. Újdonság a Push-Release-System névre hallgató pleximechanika, amely gyors, egyszerű, szerszámok nélkül, egyetlen gombnyomással elvégezhető plexicserét tesz lehetővé. A víztiszta mellett rendelhető világos és sötét füstszínű, valamint tükrös (irídiumos) plexi is.


Könnyű, kényelmes, halk: pont amilyenre egy versenyzőnek szüksége van

Az SR1 a fejlesztés során számos órát töltött a Schuberth szélcsatornájában. Az itt elvégzett vizsgálatoknak és fejlesztéseknek köszönhetők a sisak rendkívül jó aerodinamikai tulajdonságai, az optimális mértékű leszorítóerő, a nagyon kis mértékű felhajtóerő, valamint a stabil iránytartás nagy sebességnél is. A két pozícióba állítható DForce légterelő finomhangolást tesz lehetővé, segítségével a különböző üléspozíciókhoz igazítható az SR1 viselkedése. Szintén a szélcsatornás teszteknek köszönhető, hogy az SR1 belsejében 100 km/h-s sebességnél mért zajszint mindössze 88 dB. Fontos újítás ezen a téren a Noise-Reduction-System névre hallgató zajcsökkentő rendszer: a sisak oldalán elhelyezett két apró ablak segítségével szabályozhatók az SR1 akusztikai tulajdonságai. Verseny módban a nyitott ablakok révén pontosabban, tisztábban hallhatók a környezeti zajok, például a hátulról közeledő motorkerékpárok hangja. Utcai módban az ablakok bezárásával csökkenthető a zajszint, de a közlekedés szempontjából fontos hangok (duda, sziréna) hallhatók maradnak.


Világbajnoki kupak: maga a hétszeres F-1 világbajnok is részt vett az SR1 fejlesztésében

A Schuberth SR1 négy alapfényezéssel (fényes fehér, matt fehér, fényes fekete, matt fekete), valamint két grafika összesen öt változatával (Racing Line fehér-ezüst, feketeezüst, fehér-piros kék; Technology fehér, matt fekete) lesz kapható. Az SR1 forgalmazása a tervek szerint 2011 tavaszán kezdődik. Az egyszínű modellek németországi ára várhatóan 599 euró lesz, a Technology fényezéseké 699 euró, a Racing Line grafikáké pedig 749 euró. A hazai árak később lesznek elérhetőek.

Euromotor – legjobbak egy helyen

Cím: 1134 Budapest, Lehel u. 17/b.
Telefon: +36 1 877 44 30 , +36 1 877 44 30
Fax: +36 1 877 44 40
Weboldal: http://www.euromotor.hu
E-mail: euromotor@euromotor.hu

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending