Csatlakozz hozzánk

Hírek

SBK Silverstone – hazánk fiainak péntekje

Talmácsi 11., Győrfi 19. Tóth 9., Németh 12. az első napon

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

TEAM TOTH (TÓTH IMRE ÉS NÉMETH BALÁZS)

Tóth 9-ként a leggyorsabb magyar az első Silverstone-i időmérőn. Németh nem sokkal mögötte a 12.
A fantasztikus magyar sikereket is hozó londoni olimpia helyszínétől mindössze 100 kilométerre fekvő silverstone-i aszfaltcsík ad otthont a 2012-es Supersport Világbajnokság kilencedik futamának.
Az itthoni hőségtől eltérően az angliai pályán mindössze 18 fokig emelkedett a hőmérséklet. A hűvös idő mellé pedig a szigetországra jellemző csapadékos időjárás társul.
 

Kora reggel még eső áztatta a környéket, de mire a 600-as mezőny színre lépett már csak foltokban volt vizes a pálya. A Racing Team Toth versenyzői jól szerepeltek, Németh Balázst a 7, míg Tóth Imrét mindössze nyolc századmásodperccel mögötte a 8. helyen intették le a félig vizes, félig száraz körülmények közt zajló szabadedzés végén.
A kvalifikációra heves zápor érkezett, melyet a 45 perces edzés első harmada után verőfényes napsütés váltott fel. A pálya azonban csak az utolsó körökre száradt fel és csak az ideális ívek mentén, így a mezőny időátlaga jóval lassult a délelőttihez képest. De jöhetett eső vagy napsütés, pilótáink így is remekeltek. Tóth a 9, míg Németh a 12. helyre kvalifikált az ideiglenes rajtsorrendben.
 

Imi pozitívan, de nem teljesen elégedetten értékelte a mai eseményeket. „A szabadedzés jól kezdődött. Az első pár körben még volt egy-két vízfolt a pályán, de személy szerint én szeretem az ilyen körülményeket. Elég erősen kezdtünk, igaz ekkor a többiek még óvatosabbak voltak. A tavalyi alapbeállítással mentem ki, amin végül csak egy kicsit kellett módosítanunk. Szerencsére a tempónk az edzés végéig megmaradt. A motorom erős, minden rendben volt vele. A kvalifikációra a váltó-áttétellel kellett egy kicsit variálnunk. Két félét próbáltam a szabadedzésen, de az egyik túl hosszú, a másik pedig egy kicsit rövid volt. Ezért meg kellett találnunk az arany középutat ahhoz, hogy jó legyen. Az időmérőn jó eredményt hoztunk, de mégis azt kell, hogy mondjam, nem volt túl nagy szerencsénk. Egyrészt az időjárás miatt, hiszen vizes kvalifikációnk volt. Másrészt pedig, mert egy kicsit eltaktikáztuk magunkat az első box-kiállásnál. A hirtelen jött napsütés miatt úgy tűnt, hogy viszonylag gyorsan felszárad majd a pálya és csak szárazra akartunk visszamenni. Azonban hét perc várakozás után is nagyon vizesnek tűnt még, így jobbnak láttuk, ha visszaállok. Így viszont már csak hat köröm maradt az edzésből. A tempónk erős volt, ezért sikerült jókat köröznöm, csak sajnos keveset. Az utolsó előtti körben voltam a leggyorsabb, pedig az utolsó pályaszakaszon bele kellett fékezzek egy másik versenyző miatt. Ennek ellenére a hatodik helyre jöttem be. Az utolsót szerettem volna még jobban megnyomni, de sajnos abban is feltartottak. Emiatt visszacsúsztam a 9. helyre. Természetesen nem vagyok elégedetlen az eredménnyel, de úgy gondolom, hogy belefértünk volna az első ötbe. A motorom jó, bár a reggeli tapasztalatok alapján a hátulja elbírna valamivel több tapadást.
Vízre megvan a beállításunk, úgyhogy számomra nem lesz gond, ha esni fog holnap. De szerintem az sem, ha száraz idő lesz. Úgy érzem, hogy most jók vagyunk és így kell, hogy folytassuk!”

Németh Balázs is pozitívan, ámde viszonylag szűkszavúan összegezte a mai napot. „Reggel vizes volt még a pálya, amikor felmentünk, de folyamatosan száradt fel. A végére ugyan maradt még egy-két folt, de az íveken már jó volt. A beállítások nagyjából megfelelőek voltak. Kisebb finomításokat kellett még végeznünk, és az áttételen hangolnunk. Összességében jó volt a motorom és sikerült a végére egy egész jó időt is mennem. Az időmérő végig vizes körülmények között zajlott. Az edzés végére már kezdett ugyan egy kicsit felszáradni a pálya, de ez maximum annyit jelentett, hogy nem állt a víz az aszfalton. Az elején óvatosabban kezdtem, de a végére belehúztam. Úgy érzem, hogy még tudtam volna gyorsulni. Remélem, hogy holnap nem fog esni és akkor lesz lehetőségem még javítani.”

EREDMÉNYEK:
1. szabadedzés:
7. Németh Balázs 8. Tóth Imre
1. időmérő edzés:
9. Tóth Imre
12. Németh Balázs
2’12.342 2’12.424
2’27.470 2’28.860

TALMÁCSI GÁBOR

A legendás Silverstone-i pályán folytatódik a Superbike Világbajnokság küzdelmei, mely sokkal inkább a gyors, mintsem a technikás pályák közé tartozik. A brit versenyhelyszínen a Supersport mezőnye a mai napon sikeresen túl van egy száraz és egy vizes edzésen. Talmácsi Gábor célja mindkét alkalommal az volt, hogy minél több kört teljesítsen és szokja a pályát, mely bevallása szerint továbbra sem tartozik a kedvencei közé. A délelőtti tréningen a 12. helyen végzett, körideje: 2:12:650 volt. A délutáni időmérőn vizes körülmények között legjobb idejét – 2:28:477 – az utolsó, tizennegyedik körében érte el, mellyel ideiglenesen a 11. rajtpozíció az övé. Az első időmérőt Jules Cluzel nyerte.

Talmácsi Gábor:
Még szoknom kell a pálya egyes részeit és úgy érzem még bennem is több van, amit még ki tudok hozni magamból. Mivel a pálya nagyon gyors, így itt sokkal érezhetőbbek a technikák és a motorerők közötti különbségek. A T1 és T2 szektor tetszik, a T3-as, T4-es nem igazán.  Az időjárás roppant szeszélyes. Kb. 20-22 fok van és az egyik percben esik, a másikban felszárad az aszfalt, így a csapatoknak mindenre felkészülteknek kell lenniük és nagyon gyorsan kell alkalmazkodiuk a folyamatosan változó körülményekhez. A motorom beállításai alapvetően rendben vannak. A célom az, hogy minél több kört menjek holnap is, hogy érezzem és szokjam a pályát.

GYŐRFI ALEN

A 19. rajthelyről várja a folytatást a legendás brit pályán, Silverstone-ban a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team élversenyzője a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában
Győrfi Alen: „Hat perc alatt jutottam el a mennyből a pokolba”
A legendás brit pályán, Silverstone-ban folytatódik a hétvégén a Superbike világbajnokság, amelynek Superstock 1000-es sorozatában áll rajthoz Győrfi Alen. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője mindenképpen növelni szeretné a pontjai számát – összetettben a 14. helyen áll az eddig megszerzett 18 pontjával –, és ennek megfelelően már pénteken mindent megtett, hogy minél előrébbről tudjon elrajtolni a vasárnapi futamon. A 22 éves motoros a délelőtti szabadedzésen remekelt – ahol a 14. helyen végzett –, míg délután, az esőben rendezett első kvalifikációs tréningen a 19. rajtpozíciót szerezte meg. Győrfi Alen a szombati időmérőn mindenképpen javítani szeretne eredményén, hogy a vasárnapi futamon megmaradjon az esélye az újabb pontszerzésre.

Tavaly a 10 körös silverstone-i versenyen Győrfi Alen nagyon jó teljesítményt nyújtott, ugyanis a 29. pozícióból rajtolva tíz helyet javított, és a 19. helyen intették le. Folyamatosan gyorsult a hétvégén, és már képes volt négy és fél másodperccel gyorsabb köröket teljesíteni vasárnap – 2:13.372 – a pénteki első szabadedzéshez – 2:17.867 – képest. Most is hasonlóban, és újabb pontszerzésben reménykedik a 22 éves motoros.
A pénteki első szabadedzésen aztán kiderült, tényleg valósak az esélyei ezúttal is a pontszerzésre.  A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője 11 kört tudott megtenni, és a 2:15.089-es idejével a 14. helyet szerezte meg.
„A délelőtti szabadedzésen minden rendben ment száraz körülmények között, és a tavalyi, ugyanebben az intervallumban elért köridőmnél már két és fél másodperccel gyorsabb voltam. Sőt, ha nem hibázok az utolsó körömben, még ennél is előrébb végezhettem volna” – fogalmazott Győrfi Alen.

Az a hiba egyébként attól fosztotta meg Alent, hogy a tavalyi időmérős idejénél is gyorsabb legyen, így nem csoda, hogy a csapat optimistán várta a délutáni első kvalifikációs tréninget. A várt eső is megérkezett Silverstone-ba, és egészen addig úgy tűnt, amíg el nem kezdett felszáradni az aszfalt, hogy a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa az eddigi legjobb rajtpozícióját is képes lesz megszerezni, ugyanis az edzés vége előtt hat perccel még a 4. helyen állt. Ám éppen ez alatt a hat perc alatt a száraz abroncsokra váltó többiek elképesztő tempóban gyorsultak fel, így maradt végül – akárcsak a legutóbbi versenyen Brno-ban – a 19. rajtpozíció.
„Az időmérő elején, sőt az edzés vége előtt hat percig úgy éreztem magam, mint a mesében, hiszen a negyedik helyen álltam, minden tökéletesen működött. Rohamosan száradt a pálya, ám bizonyos helyeken megmaradtak a vízfoltok. Mivel nem volt kipörgésgátló elektronikánk, nem tehettük fel a többiekkel ellentétben a száraz abroncsokat. Hat perc alatt a mennyből a pokolba jutottam. Nem baj, az ilyen esetek erősítenek meg még jobban. Mindenképpen szeretnék előrébb kerülni a rajtrácson, hogy ezen a legendás pályán is pontszerzőként zárhassam a versenyt vasárnap” – árulta el Alen, aki továbbra is bízik abban, hogy az időjósok nem tévednek a vasárnapi esőt illetően.

A pénteki, első időmérő edzés végeredménye (Superstock 1000)
1. Jeremy Guarnoni (MRS, Kawasaki ZX-10R) 2:18.265, 2. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 2:20.431, 3. Eddi La Marra  (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 2:22.632, 4. Leandro Mercado (Team Pedercini, Kawasaki ZX-10R) 2:23.833,… 19. Győrfi Alen (magyar, MetalCom-Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 2:30.637.

 

A hétvégi Superstock 1000-es silverstone-i futam menetrendje
Augusztus 4., szombat
09.00-09.30: második szabadedzés
17.05-17.35: második időmérő edzés
Várható időjárás: Szombat: 22 °C (felhős)

Augusztus 5., vasárnap
09.00-09.10: bemelegítés
10.30: verseny (10 kör – 59.020 Km)
Várható időjárás: Vasárnap: 20 °C (esős)
A futamot az Eurosport2 élőben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.

 

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending