Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Hírek

SBK és SSP az első idei verseny Ausztráliában

Meglepetés az első versenyen

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD
Első SBK verseny

Elkezdődött a várva várt idény, elindult Ausztráliában az őrület. Az első verseny rajtját Johny Rae kapta el a legjobban, Biaggi az időmérőn elért második helyén fordult, akit a pole-os Spies követett. Utóbbi a második kanyar tülekedésében rontott és Yamahájával kiegyenesítette az ívet, így eredve a mezőny után.

Néhány körön keresztül Rae vezette a mezőnyt, egész sok Hondával és Ducatival a nyakán. Biaggi az Apriliával szépen lassan lemorzsolódott a tizedik hely környékére, vele ellentétben viszont Haga és a Suzukisok (Neukirchner és Kagayama) körről-körre jöttek fel. A főszerepet is ők veszik át, Haga és Neukirchner a verseny végéig 10 méteren belül vonatoztak. A harmadik helyért Kagayama és Fabrizio küzdött. Úgy látszik itt most a Ducati és a Suzuki csomagja a legversenyképesebb. Az újoncok közül Corser áll a legjobban a BMW-vel, Biaggi viszont nem tud feljebb jönni. Spies 2 körrel a vége előtt már a 16-dik helyig küzdi fel magát, de végül pont nélkül maradt.


Noriyuki Haga

Utolsó kört Neukirchner kezdi az élről, Haga viszont keményen szorongatja. Néhány kamera képén megjelennek az esőcseppek és Max meg is csúszik egy pillanatra. Hagának ez pont elég volt, és 3 századdal ugyan, de övé lett a megérdemelt győzelem. Kettőjük után Kagayama fért még fel a dobogóra.

Ennyit a superpole-ról. Fantasztikus küzdelem.


Max Neukirchner

Én meg úgy felébredtem egy órás alvás után, hogy már alig várom a supersport futamot. Rajt 03.25-kor. Mindjárt beszámolok arról is.
 

Superbike – Race 1

1 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 34’22.631 (170,677 km/h)
2 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 0.032
3 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 5.347
4 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 6.587
5 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 8.491
6 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 8.523
7 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098 RS 09 8.766
8 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 11.589
9 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 11.721
10 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 11.761
11 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 12.609
12 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 19.096
13 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 24.149
14 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 27.416
15 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 28.173
16 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 28.235
17 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 37.348
18 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 37.401
19 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 42.614
20 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1’03.794
21 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R RET
22 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R RET
23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R RET
24 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR RET
25 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R RET
26 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9

kiesett: 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR

És végre itt a Supersport 600 is

A pole pozícióval a szupersport kategóriába visszatért Kenan Sofuoglu kapta el legjobban a rajtot, de a Kawasakis Lascorz fordult el elsőként, aki kicsit el is lépett a mezőnytől. A Yamahás Cruthclow volt még ott az elején, majd a Hondás Pitt vette át az első helyet és elkezdődött a kategóriára jellemző parázs küzdelem. Sofu visszaesik a 9. helyre, a Factorys Smrz a 19. helyen pillanatnyilag. Megérkezik a top háromba Eugene Laverty, majd átveszi a vezetést. Ő az aki tavaly még Tóth Imi ellenfele volt a 250-ben, a MotoGP-n.


Andrew Pitt

Anthony West is visszatért ide egy Hondával és közelít a mezőny eleje felé. negyedik, majd nem sokkal később már a 3. és nem áll meg, pillanatnyilag ő a leggyorsabb. Már második. Laverty még tartja magát, de meddig bírja? Nem győzők szörnyülködni, a pulzusom mindjárt kiveri a biztosítékot. A legizgalmasabb kategória ez, nem kétség. Közben, amíg kapkodom a levegőt, West visszaesik, helyét Pitt veszi át és Sofu is magához tér, már harmadik.
Négy Honda és két Yamaha cserélgeti a pozíciókat az élen.

Most Kenan vezet. West megint legyorsabb körrel jött vissza a második helyre. 5 körrel a vége előtt Pitt a második helyre jön vissza és megpróbál fölzárkózni csapattársára. Egy teljes kör kell neki ehhez és hozza magával Westet, aki meg is előzi és elkezdi támadni Kenant. Őt is legyűri és megpróbál ellépni, de Sofuoglu nem az a típus, aki szereti, ha előtte vannak. Most még Pitt is bekéredzkedik elé és már csak két kör van hátra.

Az utolsó kör célegyenesében mindkét Ten Kate pilóta megelőzi Westet, Sofu bekattan és visszaáll az élre és megtartja a pozíciót. Mögötte Pitt és West a befutó 1 tizeddel lemaradva.
Az első Yamaha a 4. Crutchclow-val, a Kawasakis Lascorz a 8-dik. A legjobb Triumphos 10-dik és az első Suzukis Veneman, a 13-dik helyig jutott. A Factory Racing versenyzője Smrz a 16. helyen végzett, Szkopek kiesett. Meglepetések ezen a futamon is voltak, de a Ten Kate srácok hozták a papírformát.


Kenan Sofuoglu a győztes
Supersport – Végeredmény

1 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 33’42.156 (166,18 km/h)
2 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 0.060
3 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 0.153
4 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 1.097
5 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 1.098
6 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR 3.631
7 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 5.023
8 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 9.540
9 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 14.099
10 69 Nannelli G. (ITA) Triumph Daytona 675 14.202
11 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR600RR 15.110
12 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 15.204
13 77 Veneman B. (NED) Suzuki GSX-R600 15.263
14 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 26.607
15 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 29.707
16 96 Smrz M. (CZE) Triumph Daytona 675 29.876
17 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 30.157
18 7 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 36.918
19 83 Holland R. (AUS) Honda CBR600RR 42.324
20 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR 45.388
21 9 Dell’Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1’01.742
22 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 1’02.450
23 78 Geronimi S. (AUS) Suzuki GSX-R600 1’09.795
24 32 Lai F. (ITA) Honda CBR600RR 1’09.839
25 88 Guerra Y. (ESP) Yamaha YZF R6 1’19.097

Kiesettek: 71 Morillas J. (ESP) Yamaha YZF R6, 105 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR, 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR, 5 Pradita T. (INA) Yamaha YZF R6, 19 Szkopek P. (POL) Triumph Daytona 675

Második SBK verseny

Vajon sikerül-e Hagának duplázni? Így kezdtem neki ennek a beszámolónak, amikor elindultak a felvezető körre.
A rajtnál Biaggi jött el a legjobban, de a második kanyarban már Spies volt elöl, elég nagy előnnyel. A második időmérő pontnál a Yamahás előnye, több mint 5 tized, mögötte Biaggi, Fabrizio és Haga.

Harmadik körben már Haga a leggyorsabb és folyamatosan mászik Biaggi nyakára, majd egy pillanat alatt meg is előzi és utóléri Spiest. Kicsit hátrébb Laconi és Rae gyilkolja egymást, de a második bolyt Nakano vezeti az RSV4-gyel. Spies kicsit belassul, Haga előzni próbál, de nem talál fogást. Az egyenesben a Ducati gyorsabb és Haga átveszi a vezetést és ellép.
Kis vonatozás kezdődik, hátrébb viszont történnek az események. Rae elkezd gyorsulni megelőzi Nakanot, és Neukirchner is kezd felzárkózni az élbolyhoz. Végsebesség tekintetében a Ducati az Aprilia 303,7km/h-val egálban van, Spies Yamahája “csak” 300-zal tép.

Az első három helyen sokáig nincs változás, amikor 12 körrel a vége előtt Spies újra átveszi a vezetést Hagatól. Corser a BMW-vel a 11. helyen halad  de az S1000R még nem úgy muzsikál ahogy várnánk. A Kawasaki a mezőny végén.
Haga megelégelte a 2 kört az előző csapata mögött és visszaáll az élre 10 körrel a leintés előtt. Kis pihenés van ebben a szakaszban, a köridők 1.33 körül mozognak, Fabrizio, Haslam, és Laconi, utolérik az első hármat, Neukirchner és Rae lemarad. Mindjárt kezdődik a tüzijáték.


Leon Haslam

Az olasz veterán Biaggit Fabrizio taszítja le a képzeletbeli dobogóról, Hagának pedig Spies esik be a célegyenes végi féktávon. Már csak két kör van hátra és Leon Haslam próbálja maga mögött tudni Biaggit, ami úgy néz ki sikerül is. Látszik, hogy van keresivalója az Apriliának az élmezőnyben, de az is, hogy még van rajta finomítani való. Haslam erőre kapott és még előrébb kívánkozik, most Fabrizot támadja. És egy pillanatra meg is fogja, de a Ducatis egyből visszajön.

Utolsó kör. Spies vezet, Haga mögötte, a harmadik helyért óriási gyilok megy. Úgy tűnik Haslam lehet a befutó, de még nincs vége. Laconi is belepiszkál a végeredménybe, lenyomja Haga csapattársát. Végül Spies magabiztosan megszerzi az új Yamaha első aranyát, Haga 2 másodperccel lemaradva második, a legjobb Hondás Leon Haslam pedig a nevető harmadik. Biaggi végül csak tizenötödik, az utolsó körben látványosan lelassult az Aprilia, de Corser is visszaesett a végén és az első versenyen elért 8. helye után most 22-ként ért célba.

 

A második verseny végeredménye:

1 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 34’20.457 (170,857 km/h)
2 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1.286
3 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 4.213
4 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098 RS 09 4.490
5 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 6.045
6 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 9.947
7 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 10.174
8 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 12.100
9 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 12.742
10 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 20.061
11 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 24.854
12 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 25.192
13 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 27.162
14 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 29.737
15 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 30.036
16 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 38.458
17 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 44.453
18 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 45.486
19 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 46.198
20 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 57.921
21 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 57.989
22 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1’00.093
23 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1’07.820
24 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1’21.224
25 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1’21.276

Kiesett: 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R, 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR

  

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending