Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Tesztek

SapCafé – Yamaha XJR 1300 Premier teszt

Elkészült az iwatai márka hazai képviseletének átépített XJR 1300-asa, amit gyorsan le is teszteltünk…

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Elöljáróban annyit, hogy dicséretes a Yamaha hazai importőrének az invesztálása a projektbe, amely a tavalyi T-Max átalakítási hullám hazai reinkarnációja. Erre mindjárt itt is van két példa, a Roland Sands és a Lazareth féle mókolás. Mondjuk én személyesen jobban örültem volna, ha ez a T-Maxos átalakítás valósul meg itthon is, mivel az egyik kedvenc motorom, de ez sem rossz. Sőt…
A tavaszi motorkiállításon is látható volt az RSD mű, amely mellett a már félig elkészült XJR is ott állt a másik pódiumion. Ezt bizony a motorépítő EB nyertes Sapka Művek készítette, aki elég jó név a szakmában.

Kecses…

Emlékeim szerint valamikor gyermekkoromban én is valami hasonlóról álmodhattam, igaz akkoriban még szép idomokkal megáldott motorok nem nagyon voltak. Egyik barátom készített egy 500-as négyhengeres Pannóniát, amely hasonlóan nézett ki, igaz az csak mindössze egyszer indult be utána szobadísz lett belőle. Ennél az XJR-nél szerencsére nincs erről szó, ez működik. Szerencsére a hajtásláncot és a vázgeometriát nem érintették változások, azonban az üléspozíció jelentősen megváltozott. Ezzel pedig az egész alapgép karaktere új értelmezést kapott. Sokkal agresszívabb vezetői testhelyzetet kíván, ami nem túl pihentető…

Amint a filmen is láthattátok, az alacsony ülés miatt a térd nagyon be van hajlítva, ami az én esetemben eléggé korlátozza a napi megtehető kilométerek számát. Persze ez nem egy túramotor, tudom, de akkor is jobb lenne, ha nem lennék ennyire összecsukva rajta. Ennek a CaféRacer kategóriának ez az alacsony üléspozíció az egyik jellegzetessége, ami nekem ugyan nem tetszik, de ha ez kell a népnek, ám legyen. Az ülésvég kidolgozása egyébként első osztályú látványra és minőségre nézve is. Néhány LSL kiegészítő is megtalálható rajta, ilyen pl. az állítható lábtartókonzol, a bukógombák, a tükrök és a felemás alu-gumi markolatok, amelyek igen jó fogásúak. A kormányok végén MotoGadget indexek mutatják az irányt. Az egyedi alkatrészek közül a hihetetlenül szép küllős felnik mellett nekem a fék/kuplungkar és a kormánykapcsoló együttes tetszett a legjobban, igaz funkcióiban és ergonómiailag nem olyan jó, mint a gyári, mert nincs a gombokon jelölve semmi, de mégis az egyedisége miatt, ha nem figyelnének, ezeket azonnal leszerelném és raknám is az én motoromra. 🙂
Az első lámpa stílusában maradt olyan, mint volt, csak az átmérője lett kisebb a gyárihoz képest. Ez az átmérő változás nem nagyon befolyásolta a teljesítményét szerencsére, így éjszaka is használható fényt borított az útra. A hátsó lámpa természetesen ledekből áll és hibátlanul illeszkedik az idomba.

Kisebb az átmérő, és mégis jól világít

Mesébe illő far. Ezt elnézegetném otthon is…

Ezek azok a dolgok, amelyek megédesítik egy motoros ember életét, de a mű még nem teljes, így akadtak olyan problémák, amik fejlesztésre szorulnak. Ilyen például, hogy a kormányból még kilóg az index vezetéke, amely pont szem előtt van és ezért eléggé zavaró, a gyári csatlakozók is kilátszanak még a tank alól, és a kipufogóra is ideiglenesen felkerült egy hővédő lemez egy ronda ezüst színű bilinccsel… De legalább már el lehetett hozni és ki tudtam próbálni.

Dögös, de úgy szól, mint egy repedt fazék

A négy a négybe kipufogó hangja szerintem baromi ronda és a teljesítményből is levett vagy 20 lóerőt, de ez kell ahhoz, hogy dögösen nézzen ki a gép.
Megmondom őszintén, hogy nekem nem volt kedvem száguldozni vele, inkább élveztem a SapCafé ízét, fürödtem a forró menetszélben és csak úgy motorozgattam vele. Nem érdekelt az, hogy mennyit fogyaszt, vagy hogy be kell birkózni a kanyarokba lassú tempónál, inkább csak azzal az érzéssel foglalkoztam, amit folyamatosan éreztem, amikor ezt az XJR-t vezettem.

Gyári fék és a gyönyörű fűzött küllős felni

És ez a lényege a motorátépítésnek. Nem biztos, hogy jobban kezelhető gépet tudsz faragni a gyári alapnál, de amíg eljutsz egy ilyen szintre az építés folyamatában, akkor olyan érzelmek alakulnak ki, amelyek egy megvásárolt gyári állapotú motornál soha. Ez a gép nem lett a kedvencem, de minden pillanatát élveztem. Ha én csinálnék egy ilyen CaféRacert, akkor egy “könnyebb vasból” kezdeném, hogy a vezethetőség élménye még jobb legyen. Talán az új MT-09-ből is készül valami jövőre és akkor arról is beszámolhatunk. Addig pedig itt ez a majdnem műremek, amely eladó sorba is kerül, ahogy teljesen elkészül.
A projekt értéke 5 milka fölött van a vadonatúj alapgép árával együtt, úgyhogy akkor tégy ajánlatot, ha ellenállhatatlan vágyat érzel ennek a gépnek a birtoklására. 🙂

Még több kép a galériában a jobboldali sávban, vagy ezen a linken.

Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!

Még több YAMAHA cikkünk itt. Katt!

  Kiegészítő képek  
Az alapgép

XJR az igazi életben

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending