Még 2012-ben harangozták be a Ryno egykerekű elektromos motorkerékpárt, amit végül rá két évre dobtak piacra. Elég korlátozott számban készült, talán már nem is gyártják, de videókat a mai napig dobálnak fel róla. Nem tudom, hogy Magyarországon hogy kultiválnák a beharangozott előnyeit, miszerint bárhol lehet vele gurulni, autó- és kerékpárúton, sőt, akár a járdán is. Én nem biztos, hogy örülnék neki ha ilyeneket kéne séta közben kerülgetnem, vagy esetleg leterítene egy, mert vezetőjének éppen rosszul jött ki a „lépés”. Tervezésének elsődleges célja, hogy az emberek ne autóval közlekedjenek, miáltal szerintük a városok fejlődésnek indulnak.
Chris Hoffman amerikai mérnök, 13 éves kislánya unszolására készítette el anno ezt a találmányt, aki egy videojátékban látott hasonló járművet. A koncepció 5 év alatt forrta ki magát.
A nagy kapacitású két egyenáramú motor segítségével működő „motorkerékpár” egy töltéssel mintegy 50km távolságot tud megtenni maximum 40km/óra sebességgel, minderre csak másfél órát kell várni a töltő mellett. Beépített mozgásérzékelői állandó ellenőrzéssel és korrigálással tartják az egyensúlyt, természetesen csak előre-hátra, az oldalsó egyensúlyozás továbbra is emberi feladat. Még a 30 %-os emelkedőt is legyűrni.
Az automatikus egyensúly rendszer megakadályozza, hogy a vezető túllépje a megengedett fordulatszámot és a dőlésszöget, ilyenkor ideiglenesen átveszi az irányítást. Automatikus leállító kapcsoló gondoskodik róla, hogy magától leálljon a kerék forgása, ha a vezető leesik vagy a jármű eldől, így nem kell attól félni hogy elhagy minket ez az egykerekű csoda.
A kis masina nem mellesleg csak 60 kilót nyom, köbö 130 kilót tud mozgatni, és egy milla között mozog az ára. Totál megéri…