Csatlakozz hozzánk

Hírek

Rúzsfoltok az ülés mellett: 2010-es Honda sportmotorok

Új festések és apró műszaki módosítások az ezresen, a CBR600RR csak színeiben változik.

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

A Honda bemutatta a 2010-es modellévre készített sportmotorjait, de egetrengető újításokra ne számítsunk. A CBR1000RR és a CBR600RR is átesett némi fazonigazításon, a literes masinánál a technikát is megpiszkálták egy kicsit – ennyi. Úgy tűnik, a várva várt V4-es modell(ek) fejlesztése minden kapacitást lefoglalt a nagy H-nál.

A 2010-es CBR1000RR-ről röviden már beszámoltunk tegnap, most következzenek a hivatalos információk. A sajtóanyag szerint a cél az volt, hogy a gép még inkább pályaorientáltnak tűnjön. Ennek érdekében a hátsó lámpa buráját sima felületűre cserélték (de továbbra is maradt piros színű), a rendszámtáblát és a hátsó irányjelzőket tartó konzolt pedig átalakították, így egyszerűen leszerelhető, ha versenypályán szeretnénk motorozni.

A faridom a gyári tájékoztató szerint „hegyesebbé” vált, de hogy ez pontosan mit jelent, nem derült ki; mindenesetre a fotók alapján az idom alakja nem változott. A jellegzetes formájú kipufogót átrajzolták, felső része a korábbi matt helyett fényesebb alumíniumborítást kapott, az alsó, fekete részen pedig hűtőbordaszerű nyílások jelentek meg.

A CBR1000RR-t érintő egyetlen műszaki újítás a nagyobb és nehezebb lendkerék, amelynek bevezetésétől azt várják, hogy egyenletesebb lesz a sornégyes blokk nyomatékleadása illetve javulnak a gázreakciók. A dagibb lendkerék miatt merevebb főtengelyt építettek be, a súlynövekedést pedig néhány más alkatrész könnyítésével kompenzálták, így végül nem változott az RR tömege.

A 2010-es modell négy új fényezéssel lesz kapható. A fekete-fehér és a szürke-narancssárga mellett megtalálható a kínálatban a HRC (fehér-kék-piros idomok, aranyszínű felnik) frissített változata, valamint egy különleges grafitfekete kiadás, amelyhez szintén arany felniket, valamint fémszínű vázat és lengőkart társítottak. Természetesen az alapgép és az elektronikus vezérlésű, kombinált blokkolásgátlóval (C-ABS) ellátott modell is kapható mind a négy fényezéssel.

A középsúlyú testvér, azaz a CBR600RR esetében a tervezők nem érezték szükségét semmilyen műszaki módosításnak, csak a színkínálatot frissítették fel 2010-re. A legfeltűnőbb a Special Edition névre hallgató grafika: az oldalidomon egy női arc rajzolódik ki (csak nem Marilyn Monroe?), de ha alaposan szétnézünk, találunk a gépen dobókockát, halálfejet, kártyalapokat, biliárdgolyót, rúzsfoltot és egyéb meghökkentő részleteket is.

Őszintén szólva van némi kétségünk afelől, hogy a Honda nyakkendős urakból álló igazgatótanácsa valóban látta és jóváhagyta ezt fényezést a szériagyártás megkezdése előtt… Aki valami férfiasabbra vágyik, válaszhat (HRC-szerű) fehér-kék-pirosat, vagy a konszolidált feketét és piros-feketét.

A 2010-es Honda CBR1000RR és CBR600RR

{kl_php}include(“dealer/honda.php”);{/kl_php}

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending