Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Rövid interjú Valentino Rossival

A MotoGP kilencszeres világbajnoka a 2010-es Yamaha M1 leleplezése alkalmából beszélt az új szezonról

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A MotoGP kilencszeres világbajnoka a 2010-es Yamaha M1 leleplezése alkalmából az új szezonról beszélt, melynek folyamán továbbra is szeretné megvédeni világbajnoki címét.

Valentino Rossi az év első hivatalos MotoGP tesztjének megkezdése előtt adott interjút Malajziában, ahol számos érdekes kérdésre adott választ.

Mivel töltötted a téli szünetet? Mennyit edzettél és mennyit voltál szabadságon?

Az időm felét töltöttem edzéssel, a másik felét pedig pihenéssel, kikapcsolódással. A téli edzés mindig függ az azt megelőző nyártól. A legjobb azonban, ha abba se hagyjuk, különben sokkal nehezebb újra nekiállni.

Hogyan készültél az új szezonra? Fontos az erőnléten dolgozni ezekben a napokban?

A MotoGP-ben a fizikai felkészülés nagyon fontos, mert sok erőre és kitartásra van szükség a futam 45 percében. Ennek megfelelően, ahogy általában, edzőteremben edzettem, ugyanakkor megpróbáltam motoron is tréningezni. Motokrossz és supermoto gépen gyakoroltam, hogy ne jöjjek ki a gyakorlatból.

Csaknem 31 évesen, gondolod, hogy még fejlődhetsz, mint versenyző, vagy már elérted tehetséged csúcspontját?

Február 16-án leszek 31. Ha valaki azt hiszi magáról, hogy a csúcson van, akkor az elég nagy probléma. Az embernek mindig fejlesztenie kell a stílusát és a gyorsaságát, megpróbálni alkalmazkodni az új motorhoz, az új gumikhoz, és az új szabályokhoz, valamint megkísérelni még egy kicsit gyorsabbnak lenni, mint az előző évben.

Szerinted nehezebb lesz idén legyőzni Jorge Lorenzot, Casey Stonert vagy Dani Pedrosát? Ha igen, akkor miért?

Nehéz lenne most megmondani, ki lesz 2010-ben a legnagyobb riválisom. Jorge (Lorenzo), Stoner és Pedrosa, mind megmutatták már korábban, hogy képesek világbajnokságot nyerni. Minden körülmények között minden pályán, és az egész szezon ideje alatt gyorsak. Várnunk kell, hogy meglássuk, milyenek idén a motorok. Úgy gondolom azonban, hogy mind a három versenyzőt nagyon nehéz lesz megverni.

Nem csináltál belőle titkot, hogy nem örülsz az új szabálynak, mely korlátozza a szezon során felhasználható motorok számát. Hogyan változtatnál ezen, ha tudnál?

Szerintem ez mindenki számára nagyon nehéz lesz, hisz egy idényre csupán hat erőforrás nem elegendő, nagyon szűkös mennyiség. Ha lenne nyolc vagy tíz, akkor könnyebb lenne, és nem is lenne olyan kockázatos. De ez a szabály, így hát az összes gyárnak alkalmazkodnia kell hozzá, és a versenyzőknek is figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy megóvják motorjaikat egészen a szezon végéig.

Tavaly többet hibáztál, mint amennyit tőled megszoktunk. Gondolod, hogy van köze ennek ahhoz a nyomáshoz, amit a riválisaid rád gyakoroltak?

2009-ben három hibát követtem el a versenyeken. Ez tényleg sok, de kettő ezek közül azért fordult elő, mert slick gumikat használtam nedves körülmények között. Az indianapolisi hiba után, ami a legrosszabb volt a szezon során, most 2010-ben megpróbáljuk jobban tenni a dolgunkat.

Te személyesen milyen fejlesztéseket kértél, hogy végezzenek el az M1-en erre az idényre?

Megpróbáltuk az M1-et két irányban fejleszteni. Először is a vázon: próbáltuk az M1 stabilitását növelni és jobb tapadást elérni. A másik fejlesztés a motoron történt, mert egy kicsit több lóerőre van szükségünk. Ugyanakkor hat motorral kell dolgoznunk a 18 futam alatt, ezért nem csak egy kicsit erősebb motorra van szükségünk, hanem hosszabb élettartamra is.

Mi a véleményed Ben Spiesről? Gondolod, hogy veszélyes lehet a „nagy négyesre”, ahogy sokan ezt gondolják?

Sokan várnak rá, hogy lássák Ben Spiest, és hogy mire képes. Ő a WSBK világbajnoka, így hát nagyon érdekes lesz, hogy szerepel a MotoGP-ben. Szerintem Benben nagy lehetőségek rejlenek, jó versenyző, gyors és ügyes. Remélem, hogy azért egy kicsit lassabb lesz nálam, Jorgenél, Sonternél és Pedrosánál, mert belőlünk már a négy is sok!

Mit szólsz azokhoz a hírekhez, hogy visszahozzák az 1000 ccm-es motorokat két év múlva? Olyan izgalmas kihívás ez, mely a tervezettnél talán tovább marasztalhat téged a MotoGP-ben?

Érdekes lesz, és nagyon örülök neki, mert szerettem az ezreseket. Először is most meg kell értenünk az új motorokra vonatkozó szabályokat, és meglátjuk, hogy tudunk–e majd olyan motort alkotni, mely elég gyors és élvezetes rajta versenyezni, úgy, mint 2006-ban.

A Ferrari F1-es tesztedet követően még mindig sokan kérdezik, hogy átmész-e a Forma 1-be. Mit mondasz erre? Szerinted idén hogyan szerepel majd a Ferrari?

Teszteltem a Ferrarival Barcelonában, ami nagyszerű volt. Nagyon élveztem. Futottam pár elég jó köridőt, de úgy gondolom, nagyon nehéz lenne engem elképzelni a Forma1-ben.

Mit gondolsz Schumacher visszatéréséről a Forma 1-be?

Érdekes lesz újra látni, milyen gyors három év kihagyás után.

Amit Schumacher csinál, azt el tudnád magadról is képzelni? Elhagyni a MotoGP-t egy pár évre, aztán visszatérni? Vagy ha eldöntöd, hogy visszavonulsz, akkor az végleges lesz?

Jó kérdés, nem tudom. Sok nagy sportoló tért már vissza, mint például Michael Jordan vagy Lance Armstron.

Hogy látod most, mikor fogsz döntést hozni a jövőddel kapcsolatban?

Többé-kevésbé úgy gondolom, hogy a nyár folyamán.

Elárulnád, hogy mit tervezel?

A jövőmmel kapcsolatban még nem döntöttem.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending