Csatlakozz hozzánk
Fantic caballero

Hírek

Rossi és Biaggi, az esküdt ellenségek

Rossi: „Nem gyűlölöm őt, egyszerűen csak őszintén és tiszta szívből utáljuk egymást”

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Rossi: „Nem gyűlölöm őt, egyszerűen csak őszintén és tiszta szívből utáljuk egymást”

Szöveg: www.motogphirek.hu

Ha a MotoGP történetéből ellentétekkel szeretnénk példálózni, akkor minden bizonnyal sokaknak jut eszébe a Rossi – Biaggi „páros”. A két olasz párharcának egyik jellegzetessége, hogy nem csak a pályán viaskodtak…

A Rossi és Biaggi storyt nem el elég elkezdeni, el is kell azt mesélni. Egyszerűen nem tudja megállni az ember, hogy ne kezdje az elején, mivel így teljes a történet. Kanyarodjunk vissza egészen 1996-ig, amikor Valentino Rossi 17 évesen debütált a MotoGP 125-ös géposztályában, miközben Max Biaggi a maga 25 évével már rutinos versenyzőnek számított és kétszeres világbajnok volt a 250-esek között. A „Doki” elmondása szerint (életrajzi könyvében írja) pályafutása első pár évében gyakran előfordult vele, hogy meggondolatlan és túl őszinte nyilatkozatokat tett, ami annak volt köszönhető, hogy túlságosan nem tulajdonított nagy jelentőséget a médiának. Vagyis ami a szívén, az a száján. Egy alkalommal Biaggiról kérdezték Rossit, aki teljes lelki nyugalommal mesélte a riporternek, hogy ugyan nem tudja miért, de honfitársa nagyon nem szimpatikus neki. Nos, Vale elmondása szerint innentől kezdődik a Biaggi – Rossi ellenségeskedés időszámítása. Egyébként érdekességként mindenképpen meg kell említeni, hogy a „Doki” elmondása szerint még mielőtt kikerült a világbajnokságra egy Biaggi poszter is volt a szobája falán.

2003 – Suzuka

Kettejük között kezdetben úgymond „csak” szó- és nyilatkozatcsaták voltak, amivel megpróbálták érzékeltetni, hogy mennyire nem szívlelik egymást. A dolgok úgy Isten igazából a 2001-es suzukai nagydíjon fajultak el, amikor a célegyenesre fordító kanyar kigyorsításánál Biaggi a könyökét kitéve taszította le Rossit a fűre, aki viszont szerencsésen megúszva a dolgot vissza tudott jönni a pályára majd 200-as tempónál. A következő körben a „Doki” visszaverekedte magát a „Kalóz” mögé, majd a célegyenes végén megelőzve, az azt követő nyújtott jobbosban a bal kezét levette a kormányról és „kecses mozdulattal” bemutatott neki. A sajtóban elég nagy visszhangot keltett az ügy, azonban furcsa módon (Rossi elmondása szerint) a média Biaggi oldalára állt, mondván, hogy Rossi úgy viselkedett, mint egy huligán és nem lehet ilyen vulgáris megnyilvánulásokat tenni a pályán. Nos, ezek után ki hinné, hogy akár még rosszabbra is fordulhatnak a dolgok? Pedig így történt és egészen a tettlegességig ment el a két fél.

2004 – Welkom

Történt ugyanis, hogy a 2001-es katalán futamon Rossi a verseny elején elszúr egy kanyart, ezért rengeteg helyet visszacsúszott, miközben Biaggi az élre állt és kezdett elhúzni a mezőnytől. Vale a hibát követően mindent beleadva sorra hagyta maga mögött az ellenfeleket, míg nem a Yamahás olasz mögött kötött ki, akit végül is megvert és megnyerte a futamot. Biaggi állítólag tombolt, ami nem is csoda, hiszen egy ekkora fiaskó után talán mindenki ideges lenne. A „Kalóz” viszont olyannyira ingerült volt, hogy a pódiumhoz vezető lépcsőn félrelökte Rossi csapatának egyik tagját. A „Dokinak” sem kellett több, egyből odaszólt Biagginak, aki megjegyezte Valenak, hogy ha ő is akar kapni, akkor szeretettel várja. Rossi egy-kettőre ott termett honfitársa mellett és egy kisebb fajta pofozkodás vette kezdetét, amelyet mindkettejük szerencséjére egyetlen média sem vett fel videóra. A Dornának persze tudomására jutotta dolog és megpróbáltak békítő akciót véghez vinni a két fél között. Azt persze ilyen esetben könnyű elérni, hogy az ellenfelek egy az adott futam előtti sajtótájékoztató során a rengeteg fényképezőgép előtt kezet fogjon és mosolyogjon, azt viszont már nem, hogy még szeressék is egymást a színfalak mögött.

2005 – Mugello

Tulajdonképpen tehát minden maradt a régiben. Az egész párviadalban és harcban viszont az a legironikusabb, legalábbis Biaggi szemszögéből nézve, hogy a „Kalóz” soha nem tudta legyőzni Rossit. Persze voltak olyan futamok, ahol a négyszeres 250-es világbajnok a „Doki” előtt tudott célba érni, de az összetettben sohasem tudott előtte végezni. Vale még 2000-ben is megverte Biaggit, pedig akkor ő még csak újonc volt az ötszázasok között. A világbajnok Kenny Roberts Jr. lett, a második helyen Rossi, míg a harmadikon Max Biaggi zárt. 2001-től pedig ugye tudjuk, hogy mit történt egészen 2005-ig, amíg Biaggi jelen volt a MotoGP-ben. A „Doki” sorra nyerte a világbajnoki címeket. Sokan egyébként úgy tartják, hogy Biaggi azért nem tudta megverni Rossit, mert sohasem volt megfelelő technika alatta. Nos, ez a feltételezés a 2002-es évet illetően még úgy-ahogy helytálló, hiszen a „Kalóz” Yamahával (990-es) ment, ami akkoriban köztudottan nem a legjobb motor volt.

2001-ben viszont Biaggi a saját megbízhatatlanságának az áldozata lett. Számos alkalommal dobta el a vasat. Most azt kár lenne vitatni, hogy azért, mert nem bírta volna a nyomást, vagy mert éppen valami miatt hibázott, netán hibára kényszerítették, de az tény, hogy akkoriban ő jóval tapasztaltabb versenyzőnek számított, mint a húszas évei elején járó Rossi, mégis sokszor esett. Érdemes újra előhozakodni Rossi emlékeivel, már ami a 2001-es brnoi futamot illeti. Nos, Brnot nevezhetnénk Biaggi ringnek is, ugyanis a pálya köztudottan a „Kalóz” kedvence. Ebből adódóan egyáltalán nem csoda például az sem, hogy 2009-ben a Superbikeban a brnoi aszfaltcsíkon szerezte meg az Aprilia RSV-nek az első győzelmet. Na de térjünk vissza a 2001-es GP futamhoz, ahol Biaggi indulhatott a poleból, mögüle pedig Rossi. Az olasz páros a viadal során elszakadt a többiektől és elkezdte a szokásosnak mondható „kis” csatát.

Vale próbált tapadni a „Kalózra”, aki Rossi elmondása szerint óriási tempót diktált, azonban a „Doki” azon volt, hogy éreztesse riválisával, hogy hiába a nagy igyekezet, benne bizony még van tartalék, így a pálya egy egyenes szakaszán, ahol Biaggi mindig hátranézett, ott Rossi levette a bal kezét a kormányról és integetett Maxnak. Mókás stroy, de csak egészen addig működött ez a macska-egér játék, amíg Biaggi el nem esett és Rossi meg nem nyerte a futamot. 2003-tól Max Biaggi pályafutása inkább már lefelé szálló ágban volt, már ami a MotoGP-t illeti és habár 2005-ben megadatott neki a lehetőség, hogy a Repsol Honda versenyzője legyen, nem tudott élni ezzel és az évet győzelem nélkül zárva az összetettbeli ötödik helyen zárta. A „Kalóz” 14 éves pályafutása során mindössze négyszer nem végzett év végén a top3-ban (5.hely: 1992 – 250ccm; 4.hely: 1993 – 250ccm; 4.hely: 1999 – 500ccm; 5.hely: 2005 – MotoGP).

Az 1991-es szezont szándékosan nem számoltuk be, hiszen abban az esztendőben csupán négy viadalon indult az olasz. Max Biaggi valóban éveken át meghatározó alakja volt a MotoGP-nek, de ha a neve felmerül a MotoGP rajongók körében, akkor vagy az jut mindenkinek az eszébe, hogy ő volt az, aki zsinórban négyszer nyert 250-es világbajnoki címet, vagy, hogy Rossi örök és esküdt ellensége, de legyőzni sohasem tudta a „Dokit”. Ha lehet ilyet mondani, akkor a királykategória örök második helyezettje. Valentino Rossit talán ragozni sem kell…

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending