Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Blog

Rosivall Ágostonra emlékezünk – a saját szavaival

Augusztus végén Rosivall Ágoston – az egyik legtehetségesebb magyar gyorsasági motorversenyző – halálos balesetet szenvedett egy moszkvai versenypályán. Emlékül íme Ágoston bemutatkozó anyaga, amit még 2010-ben állított össze

Közzétéve

ekkor

rosivall agostonra emlekezunk
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Kórházba szállítása után romlott Ágo állapota, majd szeptember elsején reggel felfoghatatlanul szomorú hírt kaptunk: Ágó örökre eltávozott közülünk.

Rosivall Ágoston motorversenyző vagyok.

A sport szeretete egészen kiskoromtól fogva meghatározza az érdeklődési körömet. Több területen is kipróbáltam magamat, s a lesiklásban, sífutásban, futballban és számos egyéb sportban eltöltött jó néhány év után a gokartversenyzés volt az első lépcső a motorsport karrierem felé. Aztán 2001-ben elindultam egy amatőr motorversenyen a 250 köbcentis utcai motorommal, s onnantól kezdve nem volt megállás.

2002-ben részt vettem a Hungaroring Motorsport Iskola egy tanfolyamán. Én voltam a leggyorsabb tanuló az évben, így az iskola versenyzője lettem. Itt kezdtem el együtt dolgozni Halaska Lászlóval (Supersport 600 Magyar Bajnok, az iskola tananyagának kidolgozója).

2003-ban részt vettem négy versenyen az Alpok-Adria kupában, Superstock 1000 kategóriában. Kettő közülük az Endurance Világbajnokság betétfutama volt. Megismerkedtem néhány csapattal, akik láttak motorozni, s ennek köszönhetően később meghívást kaptam egy tesztre, ahol bekerültem a 2005-ös Endurance VB csapatomba.

2005-2006-ban
az Endurance Világbajnokságon mentem különböző csapatokkal. A második évben kétszer is dobogóra álltam Superproduction kategóriában.

2007-ben a Ducati Magyarország versenyzője lettem. Megnyertem az osztrák Ducati bajnokságot Superbike kategóriában, és részt vettem az olasz Ducati Challenge két futamán. Az elsőn csak egy defekt tudott megakadályozni abban, hogy nyerjek hazai pályámon, a Pannónia Ringen. A második versenyen, Misanóban második lettem.

Ebben az évben részt vettem még egy Endurance VB futamon, és meghívást kaptam egy angol Supersport versenyre is. Az angol csapat (KMS) a verseny után szerette volna, hogy náluk menjek 2008-ban, de az ARP – szintén angol superbike csapat – (Malcolm Ashley Racing) is szerződést ajánlott, úgyhogy azt választottam.

Sajnos a csapat későbbi anyagi problémái miatt, egy hónappal a szezon kezdete előtt kiderült, hogy mégsem mehetek, és addigra minden más lehetőség elúszott, ezért újra az osztrák bajnokságban kezdtem a szezont. Az első futamok után elindultam három versenyen a német Ducati Kaemna csapattal (a Ducati Speedweek-en, és Oscherslebenben a Biketober Fest-en), Supertwin kategóriában. Mind a hármat megnyertem.

Végül Angliában fejeztem be az évet. Versenyeztem különböző kategóriákban, és részt vettem egy teszten Silverstone-ban, aminek köszönhetően kipróbálhattam az angol Kawasaki által támogatott MSS Discovery angol superbike csapat motorját. Jól sikerült a bemutatkozás, úgyhogy a tervek szerint 2009-ben náluk versenyeztem volna Superstock 1000 kategóriában.

Egy ilyen csapatba bekerülni hatalmas lépés lett volna az álmom, a Superbike világbajnokság felé. Az angol superbike bajnokság ugyanis a legerősebb nemzeti bajnokság a világon. Kétségtelenül ugyanolyan színvonalú, mint a Superbike VB. A Superbike világbajnokok legtöbbje innen jött, úgyhogy a VB-s csapatok és a gyárak nagyon nagy érdeklődést mutatnak a sorozat iránt. Ezért szerettem volna mindenáron ott versenyezni. Végül sajnos a gazdasági válság közbeszólt, és nem indítottak Superstock motort.

2009 elején így részt vettem az angol Superbike teszten Almeriában, ahol én voltam a leggyorsabb pilóta Superstock 1000 kategóriában, de ez szponzorok nélkül nem sokat segített a helyzetemen.

Év közepéig nem sokat versenyeztem, aztán el is törtem a kezem, pont, amikor sikerült összehoznom, hogy elindulhassak az utolsó négy angol bajnoki futamon. A kéztörés nem állított meg, de kihagytam az összes tesztet, és törött jobb csuklóval nem olyan egyszerű motorozni, ezért komoly eredmény nem született. Ennek ellenére találtam egy csapatot, ahol mehettem volna, de szerencsére másképp alakult.

A Motorrevü magazin tesztpilótájaként kiküldtek Portimaóba az akkor új BMW S1000RR bemutató tesztjére. Itt a gyár emberei felfigyeltek rám, és két héttel később már Almeriában voltam egy teszten, ahol mehettem a BMW Superbike VB-s motorjával is. Sikerült meggyőznöm őket, úgyhogy 2010-re beraktak egy privát BMW csapathoz a Német Superbike Bajnokságba (IDM), és egy gyári támogatott Superstock csapathoz az Endurance Világkupán.

A Német Bajnokságban összesen két futamon vettem részt, mert sajnos a csapatnak nem tetszett, hogy csak úgy odaküldtek valakit, és tőle várják az eredményeket, az ő, már évek óta ott versenyző pilótájuk helyett. Ennek megfelelően semmit nem kaptam meg ahhoz, hogy jól szerepeljek, és a második verseny után egyértelművé vált, hogy nem tudom ott folytatni a szezont.

Az Endurance Világkupán az Andalucia BMW csapattal viszont sokkal jobban alakultak a dolgok. Jelen pillanatban is az ő versenyzőjük vagyok és az utolsó katari futam előtt másodikak vagyunk, úgyhogy kis szerencsével, még csoda is történhet.

Az Endurance világkupa pontversenyében végül a dobogón végeztek, de a sikerek ellenére a csapat nem kapott további támogatást. A válság világszerte megtizedelte a motorsport szereplőit, de Ágoston még ennek dacára sem adta fel a küzdelmet. Spanyolországban, Finnországban és Oroszországban versenyzőket oktatott, és ha lehetőség adódott, benevezett egy-egy versenyre.

Idén júliusban a Superbike Világbajnokság orosz fordulójának betétfutamán, a Nemzetek Kupáján is elindult, ahol az időmérőn a harmadik helyet szerezte meg, a versenyen pedig csak egy technikai hiba miatt csúszott le a dobogóról. Egy hónappal ezután, ugyanezen a pályán történt a tragikus baleset…

Ágostontól szeptember 30-án hétfőn, a Farkasréti temetőben (1124 Budapest, Németvölgyi út 99.) veszünk végső búcsút. A szertartás 14:15-kor kezdődik (érkezés 13:30-tól). Minden motorost várunk, hogy együtt emlékezzünk meg az elszánt és kitartó versenyzőről, mindig vidám, igaz, jó barátról.


– a TesztMotor.hu szerkesztősége őszinte részvétét fejezi ki a családnak és a barátoknak

Forrás: Smith&Marton Press and Photo Agency

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending