Csatlakozz hozzánk

Hírek

Rokon Trail-Breaker, a kemény kis off-road motor

Nálunk maximum csak heves pislogást vált ki az emberekből, ha valaki elkezd az összkerekes off-road motorokat gyártó Rokon márkáról beszélni, pedig elég mokány kis gépekről van szó!

Közzétéve

ekkor

KTM
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A cég az amerikai Vermont államban született 1963-ban, de az alapító Orla Larsen 1964-ben átköltöztette a komplett márkát New Hampshire-be, ahonnan a mai napig folyik az értékesítés. Plusz pont még talán azoknak, akik érzékenyek az ilyesmikre, hogy igazi amerikai céggel van dolgunk, mivel a gyártást anno Kaliforniában kezdték meg, de mára az is New Hampshire-be költözött.

Több mint hatvan éve tart tehát  a Rokon siker története, ami nagy részben köszönhető a jó alap ötletnek, amit azóta is évről évre finoman csiszolgatnak, miközben a lényege mindvégig változatlan maradt:

Egyszerű ugyanakkor bombabiztos műszaki megoldások és egy stabil összkerékhajtás rendszer.

Érthető módon leggyakrabban a katonaság és a húzósabb környezetben alapított városok önkormányzata adja le a legtöbb rendelést, de azok is vásárolhatnak egy Rokont, akik szimplán csak odavannak a nem mindennapos kétkerekűért.

Felhasználhatóságát tekintve bárhol bevethető 

Civil körülmények között szúnyogirtásra, termőföldek vizsgálatára, vagy nehezen elérhető helyek megközelítésére hibátlan, míg a katonaság általában felszerelés mozgatására vagy felderítésre használja, de a mentő alakulatoknál is szolgál, leginkább a kihívásokkal teli magashegyi környezetekben.

Igazából csupán két kritika szokta érni a Rokont

A megszokottnál némileg zajosabb működés valamint a kényelem. Az első problémát még 1994-ben, az újonnan bevezetett Ranger modellel orvosolták ami egy 5,5 lóerős (igen, 5,5) négyütemű Honda blokkot villantott.

A mai gépek viszont már egy 7 lóerős Kohler motorral gurulnak le a gyártósorról. A kényelmet érintő problémákat pedig úgy oldották meg, hogy az első villa egységben működik az első kerék hajtásával.

Ahogy az már a csekély teljesítményből kiderült, itt nem a nagy sebesség volt a cél, hiszen 40 km/óránál többet nem nagyon tudnak ezek a motorok. Sokkal inkább a nyomaték és a teherbírás, illetve a minél nagyobb tömegek mozgatása került előtérbe a fejlesztés során. Ha hihetünk a gyár által megadott értékeknek, akkor a váz nagyjából 270 kilót tud elcipelni, a kerekeket kb. 1300 kilóig lehet terhelni és 360 kilónyi utána kötött súlyt tud elhúzni a kis mocsok.

Mára öttagúra duzzadt a modell paletta, amely elejét a Scout képzi, a csúcsát pedig a túlélésre tervezett Rokon for Preppers névre keresztelt egyed képviseli.

Hogy miket tud egy kis Rokon?

Lehet pl. generátorként is használni, de láttunk már slagot is üzemeltetni róla 😀 :

Továbbá három vontató pont található rajta, de rá lehet aggatni egy hótoló, vagy útszóró elemet is. Az üreges felnik is képesek majdnem 10 liternyi folyadékot magukba fogadni, legyen az víz, vagy üzemanyag. Ha benzint tárolunk benne, akkor a gyári 320 km-es hatótávot máris 960-ra növeltük.

Pontos technikai részletek

Állandó összkerékhajtás, egy hengeres, 208 köbcentis négyütemű, Kohler motor. Teljesítménye 7 lóerő 3600-as fordulaton és 9,1 Nm 2800-as fordulaton. Ehhez egy karburátor szállítja a benzint, a megállást pedig elöl és hátul is hidraulikus tárcsafékek segítik.

Ha ennyire nagyszerű cuccról van szó, akkor miért nem látszik ez a cég pénzügyi helyzetén?
Tom Blais, a cég vezetője elég őszinte választ ad a jelenségre:

„A mai autógyártók úgy árulják a kocsikat, hogy a nagy pénzt nem az autó eladásokból keresik meg a szalonok, hanem sokkal inkább azok szervizeléséből. Mi ennek éppen az ellenkezőjét valljuk és a tapasztalat is ezt mutatja: olyan terméket gyártunk, hogy a vevőinknek legalább 5-7 évig nincs ránk szüksége.”

“Ezek az elnyűhetetlen kis gépek ugyanúgy jártak már az Andok hófedte magaslati szakaszain, mint a Panama és Kolumbia között található Darién régióban. Az igazán nagy élményt a szabadság, a mozgás, a felfedezés élménye adja. Ha egy érdekes, kalandokkal teli országban él az ember, akkor egészen elképesztő érzés tud lenni a felfedezés, az újdonság élménye.”fogalmaz Blais.
És milyen igaza van!

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending