Csatlakozz hozzánk

Hírek

RMX450Z: új enduró a Suzukitól

A műszaki alapokat a befecskendezős RM-Z450 krosszgép adja.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A Suzuki elkezdte csepegtetni az információkat a 2010-es évre tervezett modelljeiről, az egyik legfontosabb újdonság az RMX450Z névre keresztelt enduró. Komoly masináról van szó, nem holmi olcsójános futárgépről: a műszaki alapok az RM-Z450 krosszmotortól származnak.

Az RMX-et a krossztestvér befecskendezős egyhengerese hajtja. A négyütemű, vízhűtéses, négyszelepes erőforráson nem sokat változtattak a mérnökök, csupán a szívótraktussal és a vezérműtengelyek profiljával matattak egy keveset, illetve csökkentették a kompressziót annak érdekében, hogy alacsony és közepes fordulaton fickósabb legyen a masina. Az endurózás kívánalmainak megfelelően hosszabbra vették az ötfokozatú váltó áttételeit, valamint módosították az első és a hátsó lánckereket is. A nagy szikláktól és egyéb akadályoktól új blokkvédő óvja a konstrukciót, az egyszerűbb használhatóság érdekében pedig a berúgókart önindító egészíti ki.

Az új modell könnyű és merev alumínium hídvázat kapott, amely ugyan nagyon hasonlít az RM-Z-ére, de a homályosan fogalmazó sajtóanyag alapján elképzelhető, hogy nem pont ugyanolyan. Mindenesetre az RMX tengelytávja 1495 helyett csak 1480 mm, teleszkópjai pedig hajszálnyival meredekebb szögben állnak. Az alu lengőkar viszont egyenesen az RM-Z-ről érkezett, és a futómű is nagyon hasonló felépítésű a két modellen: az újdonság elöl 47 mm-es, fordított Showa teleszkópokra támaszkodik, hátul pedig szintén Showa gyártmányú központi rugóstagot találunk. A felfüggesztéseket természetesen az eltérő igénybevételnek megfelelően áthangolták.

Testvéréhez hasonlóan az RMX is 21 colos első kereket és hozzá 80/100-as gumit kapott, hátul viszont egy collal csökkent a felni átmérője, az abroncs pedig 110/100-18-as méretjelzésű. Az enduró jelleget erősíti a fényszóró, a normál és sport módban működtethető apró műszerfal (utóbbiban csak a leglényegesebb információk láthatók) és az oldaltámasz, furcsa viszont, hogy az üzemanyagtartályt nem növelték meg a mérnökök, a krossszgéphez hasonlóan mindössze 6,2 liter nyál fér bele. Az RMX teletankolva 123,5 kg-ot nyom a mérlegen, vagyis bő 10 kilóval nehezebb az RM-Z-nél.

2010-től a Suzuki modelleknél már nem K, hanem L betű jelzi az évjáratot, vagyis az RMX450Z hivatalosan L0-ás kiadás. Az árról és a forgalmazás kezdetéről a hazai Suzuki képviselet még nem adott információt.

Galéria: Suzuki RMX450Z L0


MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending