Hírek

Rendszámot kapnak a robogók! Update

Sok éves huza-vona után úgy néz ki, hoggy végre eldőlt. 600.000 robogó kaphat azonosítót
Euromotor2
MotoStar

Update 2017.01.12.

A kérdéssel kapcsolatban felkerestük a téma egyik hazai szakértőjét Leposa Zsoltot a Lepo01 Kft. tulajdonosát, akik motorkerékpárok vizsgáztatásával és forgalomba helyezésével foglalkoznak.
Zsolt elmondta, hogy ez a téma időszakosan elő-elő kerül és már 2009-ben megjelent a közlönyben egy erről szóló törvénymódosítás, amit végül hatályon kívül helyeztek. Az lett volna a lényege, hogy olyan rendszámot kapjanak a segédmotorkerékpárok, mint a mopedautók. Már le is szállították anno az okmányirodákba ezeket a rendszámokat, de 2010 elején ezt egy tollvonással megszüntették.
Tehát nagy valószínűséggel ezeket a fönti képen látható rendszámokat fogjuk látni a segédmotorokon.

Az, hogy mi lesz az 50 köbcentinél nagyobb gépekkel, amiket eddig is használtatok illegálisan? Semmi. Kuka vagy bontó sorsa jutnak ezek a gépek, amelyeknek a használata eddig is jogtalan volt.

Eredeti bejegyzés 2017.01.11.

Nagyon régóta megy ez a téma szakmai berkekben. Legyen, vagy ne legyen az 50 köbcentis robogóknak is valamilyen azonosító rendszámtáblája. Nem akarták a tulajdonosokra terhelni ennek a költségét, de annyira megszaporodott a jogtalanul használt 49 köbcentinél nagyobb robogók és motorkerékpárok rendszám nélküli használata, hogy valamit lépni kellett. A motoros eladási statisztikákban sem jelennek meg ezek a kismotorok, így a szakma is mellé állt a kezdeményezésnek, amely immár úgy néz ki, hogy tényleg megvalósul.

A Világgazdaság.hu információi szerint:

Változás várható viszont a segédmotoros kerékpárok esetében is. Jelenleg ugyanis a két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárok hatósági engedély és hatósági jelzés nélkül vehetnek részt a közúti forgalomban, a fejlesztési tárca viszont közlekedésbiztonsági okokból indokoltnak tartja a segédmotoros kerékpárok rendszámosítását – közölte a Világgazdasággal a minisztérium.

A becslések szerint mintegy hatszázezer érintett jármű többsége azonban tíz évnél idősebb lehet, így első forgalomba helyezésük környezetvédelmi jellemzőik alapján az uniós előírásokon alapuló hazai szabályozás szerint meg sem történhetne. A rendszámosítás jelentős, a motorkerékpár értékéhez képest aránytalanul nagy költségeket róhatna az üzemben tartókra (például a rendszám felszereléséhez és megvilágításához szükséges szerkezetek beszerzése, tulajdonjogot igazoló okmányok pótlása bírósági úton vagy közjegyzői nyilatkozattal).

A bevezetéshez így valószínűleg jogszabály-módosításokra és egy egyszerűsített, költségkímélő eljárásrend bevezetésére lenne szükség.

Tehát már csak az a kérdés, hogy hogyan valósul meg a robogók, Simsonok, Verhovinák stb… rendszámozása. Az pedig a másik kérdés, hogy mi lesz az országba behozott rengeteg 50 köbcentinél nagyobb ámde nem rendszámozott motorral?Erre is hamarosan megkapjuk a választ, – reméljük. Mielőtt bármi történne azonban jogszabályt is kell módosítani, de ez gyorsan megy mostanában, úgyhogy ha ilyen motorotok van, készüljetek fel a változásra!

Comments

comments