Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Ránctalanítva: Yamaha R1 2012

Kipörgésgátlót, apró optikai módosításokat és új fényezéseket kapott az új modell.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Fotók: Yamaha

A Yamaha közétette az első információkat 2012-es modelleiről. A nagy durranás elmaradt, az aszfaltra szánt gépek közül egyedül az R1 változott a ránctalanító kúrának köszönhetően.

Bár még messze van a milánói motorkiállítás, a Yamaha máris közzétette az első információkat a 2012-es szezonra szánt utcai modelleiről. Teljesen új típust hiába keresünk, ha lesz is ilyen, azt valószínűleg novemberre tartogatják a hangvillások.

Az aszfaltra szánt gépek közül egyedül az YZF-R1 változott, bár első ránézésre ezt szinte lehetetlen észrevenni. Ennek oka, hogy az optikai változtatások minimálisak. A fejidomon módosították a fényszórók fészkét, az orr központi része árnyalatnyival feljebb került, a lámpák felett pedig egy-egy éles vonal indul a tükrök irányába. A Yamaha szerint a változtatásoknak köszönhetően csökkent a légellenállás, és persze frissebb lett az R1 megjelenése. További újdonság a LED-es helyzetjelző és a lámpafészkek alsó élén végighúzódó fényvisszaverő csík, amely éjszaka az autók LED-es menetfényéhez hasonlóan „világít”. A kipufogódobok is változtak, a végükön lévő zárókupak hatszögű lett, az oldalt elhelyezett új hővédő lemezek pedig jobban rásimulnak a kidörrentőkre.

A fentieknél sokkal lényegesebb, hogy a 2012-es Erigy vetélytársaihoz hasonlóan kipörgésgátlót (Traction Control System = TCS) kapott. A hét fokozatban állítható (6 plusz kikapcsolt állapot) elektronikus őrangyalt természetesen a MotoGP-ben szerzett tapasztalatok felhasználásával fejlesztették ki. A rendszer az első és a hátsó kerék közötti sebességkülönbséget figyeli, és a hátsó gumi kipörgése esetén a megfelelő mértékben módosítja a pillangószelep-állást, a befecskendezett üzemanyag mennyiségét és a gyújtás időpontját. Természetesen megmaradt a 3 fokozatban állítható motorvezérlés is, így a blokk összesen 3 x 7, azaz 21 üzemmódban használható. Tegyük hozzá, hogy az átlagmotoros számára ennek inkább csak elméleti jelentősége van, viszont jól hangzik.

Az R1 motorvezérlő egysége (ECU) szintén finomhangoláson esett át, aminek a Yamaha szerint alacsony és közepes fordulatszám-tartományban látjuk majd hasznát: az új R1 állítólag jobban kontrollálható lett, hatékonyabban gyorsít ki a lassú kanyarokból és jobb lett a nyomatékrugalmassága. A módosítások listáját a gyári GP motor által inspirált felső villahíd és az újratervezett lábtartók teszik teljessé.

No meg természetesen az új fényezések. Az egyik legfeltűnőbb a matt szürke kivitel, amely nemcsak az R1-hez, hanem az R6-hoz, az FZ8 – Fazer8 pároshoz, az YZF-R125-höz és a Super Ténéréhez is kérhető lesz, de csak korlátozott darabszámban. Limitált sorozat a WGP 50th Anniversary is, amellyel a Yamaha MotoGP-s bemutatkozásának 50. évfordulóját ünneplik a japánok. A jellegzetes, piros-fehér fényezést az R1 és R6 mellett az YZF-R125-höz, a TZR50-hez, az FZ8-hoz és az Aerox robogóhoz lehet majd választani.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending