Csatlakozz hozzánk

Hírek

Ránctalanítva: Yamaha R1 2012

Kipörgésgátlót, apró optikai módosításokat és új fényezéseket kapott az új modell.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Fotók: Yamaha

A Yamaha közétette az első információkat 2012-es modelleiről. A nagy durranás elmaradt, az aszfaltra szánt gépek közül egyedül az R1 változott a ránctalanító kúrának köszönhetően.

Bár még messze van a milánói motorkiállítás, a Yamaha máris közzétette az első információkat a 2012-es szezonra szánt utcai modelleiről. Teljesen új típust hiába keresünk, ha lesz is ilyen, azt valószínűleg novemberre tartogatják a hangvillások.

Az aszfaltra szánt gépek közül egyedül az YZF-R1 változott, bár első ránézésre ezt szinte lehetetlen észrevenni. Ennek oka, hogy az optikai változtatások minimálisak. A fejidomon módosították a fényszórók fészkét, az orr központi része árnyalatnyival feljebb került, a lámpák felett pedig egy-egy éles vonal indul a tükrök irányába. A Yamaha szerint a változtatásoknak köszönhetően csökkent a légellenállás, és persze frissebb lett az R1 megjelenése. További újdonság a LED-es helyzetjelző és a lámpafészkek alsó élén végighúzódó fényvisszaverő csík, amely éjszaka az autók LED-es menetfényéhez hasonlóan „világít”. A kipufogódobok is változtak, a végükön lévő zárókupak hatszögű lett, az oldalt elhelyezett új hővédő lemezek pedig jobban rásimulnak a kidörrentőkre.

A fentieknél sokkal lényegesebb, hogy a 2012-es Erigy vetélytársaihoz hasonlóan kipörgésgátlót (Traction Control System = TCS) kapott. A hét fokozatban állítható (6 plusz kikapcsolt állapot) elektronikus őrangyalt természetesen a MotoGP-ben szerzett tapasztalatok felhasználásával fejlesztették ki. A rendszer az első és a hátsó kerék közötti sebességkülönbséget figyeli, és a hátsó gumi kipörgése esetén a megfelelő mértékben módosítja a pillangószelep-állást, a befecskendezett üzemanyag mennyiségét és a gyújtás időpontját. Természetesen megmaradt a 3 fokozatban állítható motorvezérlés is, így a blokk összesen 3 x 7, azaz 21 üzemmódban használható. Tegyük hozzá, hogy az átlagmotoros számára ennek inkább csak elméleti jelentősége van, viszont jól hangzik.

Az R1 motorvezérlő egysége (ECU) szintén finomhangoláson esett át, aminek a Yamaha szerint alacsony és közepes fordulatszám-tartományban látjuk majd hasznát: az új R1 állítólag jobban kontrollálható lett, hatékonyabban gyorsít ki a lassú kanyarokból és jobb lett a nyomatékrugalmassága. A módosítások listáját a gyári GP motor által inspirált felső villahíd és az újratervezett lábtartók teszik teljessé.

No meg természetesen az új fényezések. Az egyik legfeltűnőbb a matt szürke kivitel, amely nemcsak az R1-hez, hanem az R6-hoz, az FZ8 – Fazer8 pároshoz, az YZF-R125-höz és a Super Ténéréhez is kérhető lesz, de csak korlátozott darabszámban. Limitált sorozat a WGP 50th Anniversary is, amellyel a Yamaha MotoGP-s bemutatkozásának 50. évfordulóját ünneplik a japánok. A jellegzetes, piros-fehér fényezést az R1 és R6 mellett az YZF-R125-höz, a TZR50-hez, az FZ8-hoz és az Aerox robogóhoz lehet majd választani.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending