Csatlakozz hozzánk

Hírek

Radikális evolúció

Ducati pályagép, ahogy a spanyolok elképzelik: 130 kilogramm tömör gyönyör.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Fotó: Radical Ducati / Javier Fuentes

Ha egy széria Ducati túl snassz, a gyári kiegészítőkkel pedig nem vagy megelégedve, fordulj a spanyol Radical Ducatihoz: garantált, hogy összeraknak neked valami egyedit. Legújabb alkotásuk a pillekönnyű RAD 02 Corsa Evo, amelybe a hajdani ST3 blokkja került.

Első pillantásra azt hiheted, egy átépített Ducati 1198-cal van dolgod, csak épp a faridomot szabták rövidebbre az Aprilia RSV4 stílusában. De ahogy körbejárod a motort, feltűnik, hogy az egzotikus egyoldali helyett hagyományos – és meglepően egyszerű kinézetű – lengőkar tartja a hátsó kereket. Észreveszed azt is, hogy a lenge idomok alig takarnak valamit a technikából – a Ducatinál sajnos az utóbbi években elhanyagolták az ilyen félidomos (carenata) modelleket. Aztán megnézed a gépet szemből, és rájössz, hogy a légbeömlők is csak messziről emlékeztetnek a bolognaiak jelenlegi csúcsmodelljére.

Ha most arra tippelsz, hogy az NCR-nél, a legismertebb olasz Ducati-tuningcégnél járunk, tévedsz. Nem, ez a masina a spanyol fővárosban, Madridban készült, a Radical Ducati műhelyében. A spanyol srácoknak nem kell a szomszédba menniük ötletekért, olyan Duki-átépítéseket készítenek, hogy az embernek leesik az álla – ez valóban világszínvonal. Legújabb alkotásuk egy vérbeli pályagép, a képeken látható RAD 02 Corsa Evo, amely – ahogy a neve is mutatja – a korábbi RAD 02 Corsa továbbfejlesztett változata.

Az Evo több ponton jelentősen eltér elődjétől. Az extrém rövid és keskeny, szénszálas faridom egy fiatal spanyol dizájner, Carlos Beltran munkája, a frontrész a szintén spanyol Dragon TT formatervező stúdió ízlését dicséri. A Michael Uhlarik tervezte benzintartályt viszont megtartották, mert – ahogy a Radical emberi fogalmaznak – „egyszerűen tökéletes” formájú.

A váz érdekessége, hogy bár a gyári Ducatik térhálós elrendezést követi, a csövek acél helyett alumíniumból készülnek, így az egész cucc súlya mindössze 4,2 kg. Az eredeti Corsánál ugyanezt a vázat használták, viszont más blokkot csavaroztak bele: abba még léghűtéses erőforrás került, az Evóba viszont már a hajdani ST3 sporttúragép vízhűtésese. A 992 cm3-es V2-est hengerenként 3 szelep lélegeztette, 107 lóerőt és 98,1 Nm-t adott le. Arról nincs hír, hogy a Radical mennyire nyúlt bele a szerkezetbe, de valószínű, hogy kicsikartak még belőle néhány lovacskát.

Hogy ez a teljesítmény még egy kis tuninggal is soványka? Nos, igaz ugyan, hogy ma már ennek közel a kétszeresét tudják a legjobb sportmotorok, de hol találsz még egy olyan gépet ebben a kategóriában, amelyiknek a szárazsúlya 130 kg alatt van? A szériamotorok között sehol! Az a sejtésünk, hogy a pillekönnyű RAD 02 Corsa Evo versenypályán komolyan megizzasztaná a 1198-at és a japán/német sornégyeseket is: amit az egyenesekben kapna, azt a kanyarokban valószínűleg lazán behozná.

Van egy tippünk a nagy motorgyártók számára: kövessék ezt az evolúciós utat! Hiszen nem egyszer megtörtént már, hogy a nagyok és erősek kihaltak, a kicsik és fürgék viszont mindent túléltek…

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending