Csatlakozz hozzánk

Hírek

Pult alatti infók: Honda 2011

Hallottunk ezt-azt a Honda 2011-es újdonságairól…

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A Honda Kölnben még nem húzta ki a kincseket rejtő fiókot, ők inkább Milánóra tartogatják meggyújtani a gondosan összekupacolt puskaport. Így tehát hiába vagyunk túl a 2011-es motoros szezon első szokásos eseményén, a német motorkiállításon, a legnagyobb japán gyártó újdonságai körül még mindig üvöltő csend honol. Persze ha valaki nagyon fülel, meghallhat ezt-azt.

Nekünk például eljutott a fülünkbe egy nagyon izgalmas, újszerű és nem utolsó sorban rettentően hiánypótló motor állítólagos olaszországi leleplezése. A típus neve CBR250R, melynek külseje a nagyokéra hajaz, erőforrása pedig a CRF250 krosszmotor egyhengeres blokkjának butított változata lenne. Célközönségként nyilván a kezdő motorosok – főként fiatal – táborát jelölhetjük ki a negyedliteres cibrivel, mely nagyon reméljük, hogy mint sportmotor, nem a CBR125 limonádészerű konstrukciójára fog hasonlítani. Pedig a japánok, és egyáltalán a motorgyártók piachoz igazított elképzeléseit ismerve, ennek sajnos minden esélye megvan. Ezzel párhuzamban egyébként állítólag beszüntetik a VTR250 gyártását. Ha ez igaz, óriási csalódás lehet a Hondának a kis V2-es, hiszen alig egy éve van a piacon.


Azért valószínűleg nem ilyen lesz a CBR250R. Legalábbis nagyon reméljük.

Ha már sportmotorozunk, akkor felvetődik a kérdés, hogy mi lesz a CBR600RR-rel, mely 2007 óta – igaz, némi műszaki fazonírozással, de – változatlan. 2011-ben az ötödik évét kezdené taposni, hacsak nem húzódik a háttérben valamiféle kapitális turpisság. Ám erre nincs sok sansz, már csak azért sem, mert a kölni Intermot-on láthattuk a hatkilós új színeit. Aztán lehet, hogy keményen be lettünk húzva a csőbe..


Egy új szín, semmi több. Vagy csak át lettünk verve, és mégis lesz durrantás?

Ám ha nem leszünk átverve, az sem túl nagy probléma, hiszen cserébe egy rég várt és sokáig nélkülözött típus éled újjá 2011-re. A 600RR kényelmesebb, túrásabb, megengedőbb rokonáról, az utoljára 2006-ban gyártott CBR600F utódjáról beszélünk. A madarak, az igen jól értesült madarak azt csicseregték, Milánóban újra örülhetünk ennek a modellnek. Feltételezzük, a recept ugyanaz lesz, mint régen. Megkapja az RR jó 10-20%-kal enyhített blokkját, és talán az egyéb fő elemek sem esnek messze majd tőle. Kíváncsian várjuk az év talán legnagyobb meglepetését!

Vagy talán nem ez, hanem az új Varadero lesz a 2011 ötcsillagos újdonsága? Szó mi szó, kevés olyan motor van, amelyikre annyire ráférne a változtatás, mint az XL1000-re. Nem is feltétlenül azért, mert alapvető gondok lennének a típussal, inkább mert a konkurencia több téren is állva hagyta az évek óta változatlan endurót. A KTM, a BMW és a Yamaha is nagyon beerősített ebben a szegmensben, és ha a Honda nem akar tovább piacot veszíteni, neki is lépnie kell. Minden bizonnyal meg is teszi, amire egy általuk kiadott, jelzésértékű kép a bizonyíték. Sokak szerint a V2-es erőforrást a VFR-ben debütáló V4-es fogja felváltani, és így talán a hengerűrtartalom is emelkedik 1200-ra. A kisebb fejlesztési költség és a konkurencia hasonló számai jó érvek lehetnek emellett. Kérdés persze akad bőven, például hogy kap-e hasonló elektronikákat, mint a yamaha Tenere, hisze tudjuk, ilyen téren a Honda óvatos duhaj. Ám még nagyobb kérdőjel, hogy az új XL esetében egy kirakatba való túramotort, vagy egy vérbeli nagyendurót kapunk. Talán Milánóban kiderül, de ha kész modellel nem is szolgálnak, valószínűleg kapunk egy látványmakettet, akárcsak a VFR1200 esetében.


Honda XL???? Varadero 2011?

És a végére még egy pletyka. Sokan, köztük a szakma is kritizálta a Honda egyik ki-mit tudját, a VFR800-at. Erre megszületett a VFR1200, mely kétségtelenül hiányzott (főleg a CBR1100XX hiányában), de a szakértők szerint ez már csak nevében VFR, valójában nagyon elszakadt a sportos, karakteres gyökereitől. A madarak azt csicsergik, hogy a Honda nem hagyja veszni a VFR800 projektet, és a változó szelepvezérlésű V4-esből is készül egy modernizált, sportos utód. Ha ez így lesz, a japán márkának utánozhatatlanul széles motorpalettája le fogja hengerelni a piacot.

Hamarosan jön a milánói EICMA, ahol a Honda Hungary jóvoltából mi is kint leszünk és első kézből számolunk be Nektek arról, hogy az előbbiekből mi igaz, és mi nem. Persze mi úgy hallottuk, hogy mind az…


Mire jó egy rajzprogram..

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending