Csatlakozz hozzánk

Hírek

Premier előtti porolás: KTM 2013 teszt

Magyar krosszbajnokok már tesztelhették a 2013-as KTM-eket – íme a véleményük (videóval)

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

A HTS Team három versenyzője, Kerese Gábor, Ragats Roland és Szvoboda Bence is kipróbálhatta a magyarországi premier előtt a KTM 2013-as modelljeit a felvidéki Köbölkúton. Az osztrák motorok széria állapotban is elnyerték a magyar bajnokok tetszését…

Meghatározó változtatásokkal kerülnek a boltokba a KTM 2013-as motokrossz modelljei. A legtöbb módosításon talán a négyütemű negyedliteres motor esett át, melyek leginkább a blokkot érintették. Teljesen újratervezték, a korábbi évi modellből egyetlen csavart sem vettek át a mérnökök!

Az új motor nem csak könnyebb, de magasabb fordulatszámon is jobban teljesít, mint elődje. A 2013-as 250 SX-F furata 78 milliméter és lökethosszúsága 52,3 milliméter. A korábbi változatnak 76 milliméteres furata és 54,8 milliméteres lökethosszúsága volt. A magas fordulatszám miatt megnövekedett vibráció kiküszöbölésére a 250 SX-F egy új kiegyensúlyozó tengelyt kapott.

A hazai motokrossz mezőny kiválóságai egyhangúan emelték ki a négyütemű 250-est a modellpalettáról, mint a legkompaktabb konstrukciót a listáról. Szvoboda Bence két bajnoki címet is nyert ennek a gépnek az elődei nyergében és útban van a harmadik felé, így az ő véleménye igencsak hitelesnek mondható. Az ötszörös magyar bajnok dicsérte az új blokkot, valamint az átszelepelt futóműveket. Véleménye szerint a 2013-as modell széria állapotban képes olyan menetteljesítményre, melyet a 2012-es spéci Roczen replikája produkál.

2013 KTM SX-F 250

Ragats Roland a legtöbb időt a kétütemű motorok nyergében töltötte, de elmondása szerint ezek a modellek nem érnek fel a négyütemű motorok teljesítményéhez. Ezt támasztotta alá Kerese Gábor véleménye is, akinek a legtöbb kétütemű tapasztalata van a fiúk közül. Szerinte a 250-es kétütemű modell telitalálat, a 150-es viszont egyenletlenül adja le az erejét, ez pedig bizonytalanná teszi a motort a kigyorsításokon. Rolandnak a 250-es négyütemű, Gábornak a 350-es SX-F tetszett a legjobban.

A 350-es újdonságai közül szintén a ráncfelvarrott blokkot lehet megemlíteni. A magasabb fordulatszám eléréséhez könnyű, titán szelepeket és megerősített szelepfészkeket terveztek a motorhoz, más a hengerfej, más a vezérműtengely, mások a szeleprugók. A leszabályozási fordulatszám így eléri a 13400-as percenkénti főtengelyfordulatot. Kerese szerint a japán motorokkal szembeni 100 köbcenti mínusz észrevehetetlen a KTM viselkedésén, széria állapotban bármikor felveszi a versenyt a magyar bajnokságban szereplő átalakított 450-es japán gépekkel.


Nagyobb merevségű és könnyebb vázat, feszesebb felfüggesztést, valamint új befecskendezési térképet kaptak

A 450-es modell nem számít újnak, ezt már februárban leleplezték Ryan Dungey replika néven. Az egész motort az amerikai kiválóság igényei szerint alakították át, a végeredmény pedig egy brutális krosszmotor lett. A HTS versenyzői csak megerősíteni tudták, hogy ez a gép a mattighofeni gyár legerősebbike, csak tapasztalt motorosoknak ajánlják!

Az összes SX-F modellről elmondható, hogy nagyobb merevségű és könnyebb vázat, valamint feszesebb felfüggesztést és az új erőforrásokhoz hangolt befecskendezési térképet kaptak. Az osztrák motorok nyergében eltöltött napot nagyon élvezték a HTS Team versenyzői, a 2013-as modellek újításaival maradéktalanul elégedettek voltak.


Az MX-bajnokok elégedetten szálltak le a narancsosok jövő évi krosszgépeiről


Köbölkúton korábban mi is teszteltünk KTM-eket…

Forrás: HTS Team
Film, képek: Nagy Norbert

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending