Csatlakozz hozzánk

Akciók

Praktikus kiegészítő láncápoláshoz

A Wheel Jockey egyszerű, de nagyszerű találmány, ami megkönnyíti a motoros életét.

Közzétéve

ekkor

Sportster
MAI Kótyavetye

Na, melyik a motor leggusztustalanabb alkatrésze? Hát persze, hogy a lánc! Ezt mindenki tudja (kivéve a BMW-sek, Guzzisok, és Harley-sok. Ők most lapozzanak tovább!). Szóval az a fránya lánc, ami – a tudomány mai állása szerint – a legkevesebb veszteséget könyvelheti el a különböző hajtási rendszerek közül, cserébe folyamatos karbantartást igényel, és viszonylag gyakran kell cserélni.

Manapság egyre kevesebb motort szerelnek fel középső állvánnyal. A túramotorokat még csak-csak, de minél sportosabb egy jármű, annál kevésbé van rajta helye pluszsúlynak, kanyarban leérő fém alkatrésznek. Nélküle viszont a lánc karbantartása, ha nem is éppen rémálom, mindenesetre a legkevésbé szórakoztató elfoglaltságok egyike. Ezt megkönnyítendő otthonra bárki beszerezhet magának egy hátsó emelőt, de mi van, ha egy túrán vagy hosszabb úton érkezik el az ideje? Két lehetőség marad: a tologatásos láncfújogatás, vagy a haverok segítsége. Illetve itt a harmadik: a Wheel Jockey.


Így oldalsztenderen is elforgatható a kerék

A Wheel Jockey-t a hátsó kerék alá kell helyezni (tulajdonképpen rá kell gurítani a motort), és innentől kezdve, akár oldalsztenderen is elforgathatóvá válik a kerék. A praktikus kis szerkezetet alumíniumból és acélból készül, teherbírása 340kg, mérete egészen kicsi (mindössze 10×11,5x4cm), tehát akár az ülés alatt, akár egy nagyobb zsebben elfér. A benne lévő görgők csapágyazottak, alját csúszásgátló felülettel látták el. Ára mindössze 54$, azaz nagyjából 10.000Ft, de csak Amerikából lehet megrendelni, interneten keresztül.

Tudtad-e?

Egy meghajtólánc átlagos élettartama – a motor erejétől, a lánc anyagától, a felhasználás jellegétől, és még sok egyéb paramétertől függően – 15-20 ezer km körül van. Ezt nagymértékben lehet befolyásolni a karbantartás, olajozás gyakoriságával. Egy teljesen gondozatlan lánc pár ezer kilométer alatt tönkremehet, míg a legnagyobb odafigyelés mellett nem ritka az 50000km-es futásteljesítmény sem. Egy nagyköbcentis motorra levetítve az átlagos láncköltség kb. 2Ft/km, ami rendszeresen fújva akár felére csökkenhet, de láncspray használata nélkül tízszeresére is nőhet!


Minél fényesebb, annál jobban kopik

Comments

comments

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

MPS AIRFORM

Trending