Csatlakozz hozzánk
Fantic caballero

Akciók

Praktikus kiegészítő láncápoláshoz

A Wheel Jockey egyszerű, de nagyszerű találmány, ami megkönnyíti a motoros életét.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Na, melyik a motor leggusztustalanabb alkatrésze? Hát persze, hogy a lánc! Ezt mindenki tudja (kivéve a BMW-sek, Guzzisok, és Harley-sok. Ők most lapozzanak tovább!). Szóval az a fránya lánc, ami – a tudomány mai állása szerint – a legkevesebb veszteséget könyvelheti el a különböző hajtási rendszerek közül, cserébe folyamatos karbantartást igényel, és viszonylag gyakran kell cserélni.

Manapság egyre kevesebb motort szerelnek fel középső állvánnyal. A túramotorokat még csak-csak, de minél sportosabb egy jármű, annál kevésbé van rajta helye pluszsúlynak, kanyarban leérő fém alkatrésznek. Nélküle viszont a lánc karbantartása, ha nem is éppen rémálom, mindenesetre a legkevésbé szórakoztató elfoglaltságok egyike. Ezt megkönnyítendő otthonra bárki beszerezhet magának egy hátsó emelőt, de mi van, ha egy túrán vagy hosszabb úton érkezik el az ideje? Két lehetőség marad: a tologatásos láncfújogatás, vagy a haverok segítsége. Illetve itt a harmadik: a Wheel Jockey.


Így oldalsztenderen is elforgatható a kerék

A Wheel Jockey-t a hátsó kerék alá kell helyezni (tulajdonképpen rá kell gurítani a motort), és innentől kezdve, akár oldalsztenderen is elforgathatóvá válik a kerék. A praktikus kis szerkezetet alumíniumból és acélból készül, teherbírása 340kg, mérete egészen kicsi (mindössze 10×11,5x4cm), tehát akár az ülés alatt, akár egy nagyobb zsebben elfér. A benne lévő görgők csapágyazottak, alját csúszásgátló felülettel látták el. Ára mindössze 54$, azaz nagyjából 10.000Ft, de csak Amerikából lehet megrendelni, interneten keresztül.

Tudtad-e?

Egy meghajtólánc átlagos élettartama – a motor erejétől, a lánc anyagától, a felhasználás jellegétől, és még sok egyéb paramétertől függően – 15-20 ezer km körül van. Ezt nagymértékben lehet befolyásolni a karbantartás, olajozás gyakoriságával. Egy teljesen gondozatlan lánc pár ezer kilométer alatt tönkremehet, míg a legnagyobb odafigyelés mellett nem ritka az 50000km-es futásteljesítmény sem. Egy nagyköbcentis motorra levetítve az átlagos láncköltség kb. 2Ft/km, ami rendszeresen fújva akár felére csökkenhet, de láncspray használata nélkül tízszeresére is nőhet!


Minél fényesebb, annál jobban kopik

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending