Csatlakozz hozzánk

Hírek

Pofára esés: nehezített motoros vizsga Angliában

Az első vizsgázók egyike karját törte, egy másik szintén elesett, a harmadik megbukott.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Nagy-Britanniában idén új, a korábbinál szigorúbb vizsgarendszert vezettek be a motorvezetők gyakorlati képzésében. Az új szisztéma nemrég mutatkozott be, nem is akárhogyan: a közép-angliai Rotherham vizsgaközpontjának rutinpályáján az első tanuló elesett és eltörte a karját, a második szintén a földön végezte, a harmadik pedig megbukott.

A rutinpályán, amelyet az óramutató járásával megegyező és ellentéses irányban is teljesíteni kell, számos feladat vár a vizsgázókra. Mindkét perecelő tanulón az akadály-kikerülési teszt fogott ki. Ennek során előbb egy nagy félkört kell teljesíteni legalább 30 km/h-s sebességgel, majd a kanyarból kijövet fel kell gyorsítani minimum 50-re (a tempót radar méri), a bólyák között bemutatni egy kikerülő manővert (pályarajz: 6-os pont), majd a kijelölt helyen állóra fékezni a motort (7-es pont). Ahogy a videón is láthatjátok, nem túl bonyolult a feladat, ráadásul a robogósoknak csak 30 km/h-val kell menniük (megjegyezzük, ez nem igazán életszerű), két kezdőnek mégis beletört a bicskája.

Graham Woodcock oktató épp a Motorcycle News magazin munkatársának mesélt telefonon az első, kartöréssel végződő bukásról, amikor a második vizsgázó is felnyalta az aszfaltot:

„Hallotta ezt? Azt hiszem, a következő is elesett. Teljes a káosz.”

A problémát a tanulók tapasztalatlansága mellett az okozta, hogy szakadó esőben kellett végrehajtani a feladatokat, és az előírások szerint ilyenkor is legalább 50-nel kell áthaladni az „akadály” előtti sebességcsapdán. A szabály az szabály, a vizsgáztatók pedig könyörtelenek: a harmadik motoros csak 49 km/h-t ért el, és annak rendje és módja szerint meg is buktatták.

Az akadály-kikerülési teszt

Hogy nálunk is a brit példát kell-e követni vagy sem, nem tisztünk eldönteni. Az biztos, hogy Magyarországon sem ártana felfrissíteni a vizsgakövetelményeket, hiszen azok legalább 20-30 évvel le vannak maradva a közlekedési valóságtól és a motorok technikai színvonalától.

Addig is, amíg a bürokrácia reagál, lehet pótolni a képzés hiányosságait, egyre több helyen szerveznek motoros vezetéstechnikai tréningeket profi oktatók segítségével. Ezekről Biztonság rovatunkban találtok további információkat.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending