Csatlakozz hozzánk

Hírek

Pofára esés: nehezített motoros vizsga Angliában

Az első vizsgázók egyike karját törte, egy másik szintén elesett, a harmadik megbukott.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Nagy-Britanniában idén új, a korábbinál szigorúbb vizsgarendszert vezettek be a motorvezetők gyakorlati képzésében. Az új szisztéma nemrég mutatkozott be, nem is akárhogyan: a közép-angliai Rotherham vizsgaközpontjának rutinpályáján az első tanuló elesett és eltörte a karját, a második szintén a földön végezte, a harmadik pedig megbukott.

A rutinpályán, amelyet az óramutató járásával megegyező és ellentéses irányban is teljesíteni kell, számos feladat vár a vizsgázókra. Mindkét perecelő tanulón az akadály-kikerülési teszt fogott ki. Ennek során előbb egy nagy félkört kell teljesíteni legalább 30 km/h-s sebességgel, majd a kanyarból kijövet fel kell gyorsítani minimum 50-re (a tempót radar méri), a bólyák között bemutatni egy kikerülő manővert (pályarajz: 6-os pont), majd a kijelölt helyen állóra fékezni a motort (7-es pont). Ahogy a videón is láthatjátok, nem túl bonyolult a feladat, ráadásul a robogósoknak csak 30 km/h-val kell menniük (megjegyezzük, ez nem igazán életszerű), két kezdőnek mégis beletört a bicskája.

Graham Woodcock oktató épp a Motorcycle News magazin munkatársának mesélt telefonon az első, kartöréssel végződő bukásról, amikor a második vizsgázó is felnyalta az aszfaltot:

„Hallotta ezt? Azt hiszem, a következő is elesett. Teljes a káosz.”

A problémát a tanulók tapasztalatlansága mellett az okozta, hogy szakadó esőben kellett végrehajtani a feladatokat, és az előírások szerint ilyenkor is legalább 50-nel kell áthaladni az „akadály” előtti sebességcsapdán. A szabály az szabály, a vizsgáztatók pedig könyörtelenek: a harmadik motoros csak 49 km/h-t ért el, és annak rendje és módja szerint meg is buktatták.

Az akadály-kikerülési teszt

Hogy nálunk is a brit példát kell-e követni vagy sem, nem tisztünk eldönteni. Az biztos, hogy Magyarországon sem ártana felfrissíteni a vizsgakövetelményeket, hiszen azok legalább 20-30 évvel le vannak maradva a közlekedési valóságtól és a motorok technikai színvonalától.

Addig is, amíg a bürokrácia reagál, lehet pótolni a képzés hiányosságait, egyre több helyen szerveznek motoros vezetéstechnikai tréningeket profi oktatók segítségével. Ezekről Biztonság rovatunkban találtok további információkat.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending