Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Piaggio X7 Evo: műszaki evolúció

A 250-es verzió helyett érkezik a 300-as, a 125-ös is befecskendezőt kap.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Új robogót mutatott be a Piaggio X7 Evo néven, de aki forradalmi változásra számít a név alapján, annak csalódnia kell. A forma lényegében változatlan maradt, az újdonságokat az egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses blokkok környékén kell keresnünk.

A 250-es modellt egy 300-as váltja fel, de valójában ez is csak 278,3 cm3-es, és csupán hajszálnyival erősebb 244 köbcentis elődjénél. A hivatalosan X7 Evo 300 i.e.-nek nevezett masina 22,4 lóerőt ad le, szemben elődje 22 pacijával, viszont ennél sokkal lényegesebb, hogy a ménes 8250 helyett már 7500-as fordulatnál a pilóta rendelkezésére áll. A legnagyobb forgatónyomaték 20,2-ről 23,8 Nm-re nőtt, a hozzá tartozó fordulatszám viszont 6500-ról 5750-re csökkent.

A kisebb, nyolcadliteres X7 Evo legfontosabb műszaki újdonsága, hogy karburátor helyett immár befecskendezőtől kapja az éltető naftát. Elődjéhez hasonlóan továbbra is 15 lóerőt teljesít (hogy megfeleljen a törvényi előírásoknak), viszont esetében is csökkent a kraft kisajtolásához szükséges fordulatszám, 9750 helyett immár „csak” 9250-ig kell forgatni. A 125 i.e. nyomatékcsúcsa 11,7-ről 12,1 Nm-re emelkedett, ami nem tűnik eget rengető változásnak, az viszont komoly eredmény, hogy az aprócska blokk a korábbinál ezer fordulattal alacsonyabban, 7500-nál éri el ezt az értéket.

Formáját tekintve az X7 Evo alig-alig tér el elődjétől, pizzafutár legyen a talpán, aki első ránézésre megmondja a különbségeket. A Piaggio mérnökei finoman átrajzolták az első sárvédőt, a lépcsős kialakítású nyerget, a kipufogó hővédő paneljét és a doboz rögzítésére is alkalmas utaskapaszkodót. A benzintank fedele ezentúl elektromosan, a kormányon elhelyezett gombbal nyitható. A változtatások mellékhatásaként a 125-ös gép szárazsúlya 155-ről 159 kg-ra emelkedett; a 300-as változat nem hízott ilyen sokat, 161 kg-ot nyom a mérlegen, vagyis csupán 1 kilóval nehezebb elődjénél.

Habár a dizájn ismerős, mégis összeállítottunk nektek egy galériát az X7 Evo gyári képeiből. Ha másért nem, hát azért, mert a Piaggiónak ismét sikerült két csinos modellt szereznie a fotózáshoz…

Galéria: Piaggio X7 Evo


MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending