Csatlakozz hozzánk

Hírek

Piaci körkép – az idei első 9 hónap már jobb mint 2016

Végre ténylegesen is nőnek az új motorkerékpár eladások!

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A 2008-as válság óta folyamatosan arról kellett beszámolnunk, hogy egyre csökkennek a motorkerékpár eladások. Végre ez a trend megszűnni látszik és már most az első 9 hónapban több motorkerékpárt adtak el, mint tavaly egész évben.

Az év első felében rengeteg gond volt az EURO4-es motorok forgalomba helyezésével, így az első félévben még rosszabb volt, mint az egy évvel ezelőtti, de a harmadik negyedévben már szépen behozta a piac a lemaradást.

Érdekes, hogy továbbra is az On-Off tehát inkább a magasított túramotor kategória a legkedveltebb 27%-kal (V-Strom, GS, Africa Twin…), majd a csupasz motorok jönnek 18%-kal.
Idénre viszont megfordult a robogók eladása. Tavaly még a 125-ösök voltak többségben, idén viszont már a nagyobbak vették át a harmadik helyet.

A CMX500 Rebel belépésével a Cruiser kategória is szép darabszámokat produkált, de a nagyobb cruiserek annyira nem kelendőek, ahogyan a szupersportmotorok sem. Ezeknek mindössze  3.88% a piaci részesedése, holott 2014-ben még GSXR1000-ből adták el a legtöbbet! A Harley viszont 47 darabról 69-re növekedett.

A Suzukinál is jártam kérdezősködni, a piaci helyzetről és az illetékes vezető kérdésemre elmondta, hogy elégedettek a 16,5% piaci részesedésükkel amelyekkel most másodikok és az új modellekkel is. A GSX-S750-ből és a DL650-ből nem tudtak annyit szállítani, amennyit el lehetett volna adni, pedig még Angliából is jött egy nagyobb készlet. Igaz ők 10 országot látnak el motorkerékpárokkal ebben az európai régióban, de a magyar piac is szépen csipegette ezeket a modelleket.

A Kawasakinál is voltam még az év elején, ahol elmondták, hogy nem mertek túl sok motort rendelni raktárra, ezért ők is valószínű, hogy többet eladhattak volna, ha lett volna miből.

A Yamahánál is valami ilyesmi lehet a helyzet, mert mindössze a tavalyi 226 eladott motor után idén 234-et sikerült forgalomba helyezniük.

Az olaszoknál a Piaggio csoport és a Ducati a favorit, már szinte mindenki a Scramblerért van megőrülve, de élénkül a kereslet végre az MV Agustákért is, amelynek új importőre lett erre az évre.

A Triumph a legnagyobb nyertese a piacnak, hiszen több, mint a dupláját helyezték forgalomba, mint tavaly hála az új modelleknek. Ezért lettek ők a kezdőképen. 🙂

A BMW is 242-ről 326-ra emelte az eladásait januártól szeptember végéig, amely annak tudatában, hogy ők csak “nagymotorokat” árulnak szép eredmény!

A Honda viszont nagyot esett viszont vissza. Valószínű, hogy az ausztria régiós központ kialakítása elég sok figyelmet elvett a legnagyobb gyártótól, mert a tesztmotorok is csak a szezon végére érkeztek meg.

A KTM nagyjából hozza a tavalyi formát 54 helyett 60 db regisztrációval.

 

 

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending