Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Pfeiffer: a stuntman “endurance”-ban is a csúcson

Chris Pfeiffer stunt világbajnok győzött a BMW elektromos robogójával is az “e-VB”-n

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Chris Pfeiffer, a Magyarországon is számos alkalommal bemutatózó stunt világbajnok győzelemmel zárta mozgalmas hetét a kölni Intermot-on: ezúttal az Elektromos Robogó Világbajnoki sorozat futamán lett első. Egy sor alternatív hajtású robogót győzött le Pfeiffer, aki a BMW C evolution prototípusával indult.

A versenysorozat a legújabb elektromos fejlesztések bemutatására szolgál, célja egy élvonalbeli megmérettetés megteremtése az alternatív meghajtású robogók számára. A mostani versenyt ugyanazon egy versenypályán rendezték meg, ahol már több “hagyományos” motorsport-sporteseményt is. Az “e-robogó VB” a jelenleg elérhető és a prototípus e-robogók széles körét vonultatta fel, amely szoros küzdelem közepette szórakoztatták a kiállítás közönségét az esetenként igen gyors “zöld” gépekkel!

A vérprofi stuntmannek csak egyszer nyílt lehetősége arra, hogy kipróbálja a BMW C evolution-t Münchenben a verseny előtt. Az igazi meglepetés számára az volt, hogy mennyire élvezetes a BMW e-robogóval motorozni a szűk és kanyargós Supermoto versenypályán.

 „El kell ismernem, hogy messze ez volt a leggyorsabb e-robogó a versenyen, de különösen az a teljesítménye nyűgözött le, ahogyan alacsony sebességről gyorsul. Remekül lehetett a pályán motorozni és néha a gyors szakaszokon a 110 km/h-s sebességet is elértem. A szűk kanyarok sorát rövid egyenesek szakították meg, szóval vagy nagyon húztad a gázt, vagy keményen fékeztél! Éreztem, ahogyan minden kanyarban dolgozott az ABS, a kipörgésgátlót pedig majdnem teljesen kikapcsoltam, hogy élvezzem a C evolution csúsztatását” – nyilatkozott Pfeiffer.


Elektromos endurance: egy e-Schwalbe is kikandikál az indulók között

„A pálya szűk és kanyargós jellege miatt vigyáznom kellett a C evolution idomzatára, nehogy leérjen miközben keményen kanyarodtam. Ezzel együtt a köridőim csak 8 másodperccel maradtak el az amatőr Supermoto versenyzőkétől, akik ugyanezen a pályán versenyeztek. Mélyen ki kellett ülnöm oldalra a robogón (superbike stílusban) a legjobb súlyelosztás érdekében, mindez viccesnek tűnhetett a közönség számára, de ez volt a legjobb módja annak, hogy gyorsan körbeérjek a pályán”

„A legjobban az nyűgözött le az „endurance” verseny végén, – amely fél órán és még két körön keresztül tartott – hogy még 37 százalékos töltöttség maradt az akkumulátorban, ellentétben sok más géppel, amelyekben már alacsony volt a töltöttségi szint. A tény, hogy ilyen magas töltöttségi szint maradt nagyon meglepett, mert a C evolution teljesítményét maximálisan kihasználtam ahol csak tudtam, közben egyáltalán nem figyeltem az akkumulátorra. Annak ellenére, hogy még mindig csak prototípus, úgy érzem már készen áll. Ez az e-robogó meglehetősen sportos, mint például a C 650 GT nagyrobogó. Ez ugyanaz a modell volt, amelyet az érdeklődők is kipróbálhattak a kiállításon, így alig módosítottak rajta a versenyre. Csak a gumikat cseréltük le jobban tapadó Pirellikre és a kipörgésgátlót állítottuk át a motorozási stílusomnak megfelelően. A többi része gyári maradt!”


Az elismert stunt rider az új R 1200 GS bemutatóján is részt vett

Chris a vasárnapi futammal zárta sikeres hetét az Intermot-on, ahol több stunt show-t is bemutatott, valamint az a megtiszteltetés érte, hogy harmadmagával leplezhette le az érdeklődő újságírók előtt a teljesen megújult R 1200 GS-t. Idegölő volt Chris számára, hogy csúszós, meredek lépcsőkön kellet lemotoroznia az új GS-sel a színpadra, de szerencsére tökéletesen irányította az új GS-t, amelyről elismerően nyilatkozott:

„Őszintén szólva, mielőtt a GS-sel elindultam a lépcsőkön lefelé feszült voltam, mert aggódtam azok miatt a dolgok miatt, amik ezekben a helyzetekben rosszra fordulhatnak” – mondta. „Nem akartam, hogy a motorblokk vagy a védőlemez hozzáérjen a lépcsőkhöz. Csak egyszer próbáltuk ki – a régi GS-sel – és a motorblokk megkarcolta a lépcsőket. Azonban az új GS 1 cm-rel magasabb, így megfelelő volt a hasmagasság ahhoz, hogy biztonságosan leérjek. Utána használtam péntektől vasárnapig pár stunt show-ban a kiállításon. Egyáltalán nem lehet összehasonlítani a régi GS-sel. Elképesztően könnyű vezetni, mégis nagyon erőteljes”


Chris Pfeiffer a november 15-től 18-ig tartó milánói EICMA motorkerékpár kiállításon is fellép majd

Forrás: BMW

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending