Csatlakozz hozzánk

Hírek

Pénzügyi gondok az MV Agustánál?

Állítólag nem tudnak fizetni a beszállítóknak, ezért késik az F3 piacra dobása.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Fotó: MV Agusta, Motociclismo, Moto Revue

Claudio Castiglioni halála után újabb rossz hírek érkeznek Vareséből: az MV Agusta állítólag nem tudja kifizetni beszállítóit, ezért késik az F3 piacra dobása. Pedig további új modellek vannak a tarsolyukban.

Még egy hónap sem telt el a cégvezető, Claudio Castiglioni halála óta, máris újabb rossz hírek érkeznek az MV Agusta háza tájáról. Az Asphalt & Rubber információ szerint a kis olasz gyártó anyagi gondokkal küzd.

A probléma állítólag azóta fennáll, amióta Castiglioni 2010 augusztusában 1 euróért „visszavásárolta” az MV Agustát a Harley-Davidsontól. A cég működtetésére akkor állítólag 20 millió eurót kaptak, de többre lett volna szükség, amit nem vagy csak nagyon nehezen tudtak előteremteni. Emiatt jelent komoly problémát, hogy a beszállítók – talán éppen a korábbi rossz tapasztalatokból kiindulva – most előre kérik a pénzüket az MV-től. Az olaszok viszont a pénzhiány miatt nem tudnak előre fizetni, így alkatrészeket sem tudnak nagy tételben rendelni, emiatt pedig nem tudják elindítani az új F3 sorozatgyártását. Az a bizonyos 22-es csapdája

Az MV persze továbbra is tartja magát ahhoz, hogy a méregdrága F3 Serie Orót már idén piacra dobják, az alapmodellt pedig 2012 áprilisától lehet majd megvásárolni. Nagy kérdés azonban, hogy ez utóbbi gép esetében tudják-e tartani a korábban ígért szenzációsan alacsony, 9000 eurós, azaz nagyjából 2,5 millió forintos vételérat. Sajnos valószínűleg nem.

Nagy kár lenne, ha az MV Agusta ismét bajba kerülne, mert az olaszoknak ambiciózus terveik vannak. A Brutale 675 érkezése biztosra vehető, a Claudio Castiglioni halálakor kiadott hivatalos nyilatkozat is említi mint C.C. utolsó gyermekét az F3 mellett. Még érdekesebb, hogy az új háromhengeresből 800-as változatot is terveznek – ezt Massimo Bordi, a cég vezérigazgatója árulta el egy interjúban. A nagyobb erőforrás szinte biztosan bekerül a Brutaléba, azt viszont még nem döntötték el, hogy sportmotort is építenek-e köré.

„Úgy terveztük meg a (háromhengeres) blokkot, hogy több teljesítménylépcsőben lehessen piacra dobni. Nem csak 675-ös készülhet belőle, a furat 81 mm-re növelésével 800 cm3-ig mehetünk fel. Szinte biztos, hogy amint lehet, kihozzuk a 800-as Brutalét, azt viszont még vizsgáljuk, hogy lenne-e kereslet egy ekkora lökettérfogatú sportgépre” – mondta Bordi.

Az MV évente 3-5 ezer 675-ös Brutalét és 2-3 ezer F3-at szeretne értékesíteni. Drukkolunk, hogy sikerüljön nekik!

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending