Ha naplót írnék, akkor valószínűleg ilyen gondolatok kerültek volna bele a nap végén, miután átugortuk a „Kedves naplóm” részt:
1. Mindig lehet és kell is tanulni és erre tökéletesen alkalmas a Tesztmotor tréning, mindegy, hogy milyen motorral vagy. Most például egy Vulcan is volt.
2. A trénerek (itt is) felkészültek és azért vannak, hogy mi minél jobban és biztonságosan motorozzunk.
3. A kiüléses technikát pályán és nem a közúton kell tanulni, gyakorolni, még akkor is, ha kicsi a pálya.
4. Apropó kicsi pálya. A prekoncepciókról általában kiderül, hogy hülyeség. Egy rövid pályán is lehet jót motorozni egy hatszázassal. Nem mentem gyorsabban 130 km/h-nál, de egy percig se unatkoztam.
A pályára gyakran kijárók megsúgták, hogy ismert profi versenyzők is járnak Kakucsra gyakorolni hatszázas pályamotorokkal.
5. Kb. 20 percenként érdemes egy kis szünetet tartani vagy jobb kondit kell összeszedni, mint én. A motor egyik oldalról a másik oldalra való folyamatos döntögetése úgy látszik nem ugyanaz a fizikai megterhelés, mint 10 km-t futni az erdőben. Este kiderült, hogy közel 90 kilométert motoroztam Kakucson és így már elnézőbb voltam magammal szemben. :)
6. A viszonylag alacsony sebesség miatt biztonságosan lehet gyakorolni. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet kimenni a pályáról, esetleg megcsúszni vagy akár elesni – délelőtt valaki eldobott egy motort -,de jobb itt készségszintre fejleszteni, hogy mi a teendő, ha például megcsúszik a motor hátulja. Aztán ha megy, akkor lehet menni a nagyobb pályákra, mert van, amit csak ott lehet megtanulni.
A 240-ről való fékezést mondjuk a Hungaroring célegyenesének végén érdemes gyakorolni.
7. Tréning megfizethető és benne van egy fél napos pályahasználat is.
8. A pálya kíméletes a gumihoz, a 90 km meg sem látszott rajta. Nem úgy, mint 20 perc a Hungaroringen.
Szóval TesztMotor Tréning&Kakucs, see you next time…. /Hoffmann Zoltán – ZX-6R