Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Papp Racing: új csúcsok

11,909mp és 179,67km/h 402 méteren: Európában, sőt a világon egyedülálló idő- és sebesség-eredmények ezek egy MZ-től – Papp Sanyié tudja! Videókkal!

Közzétéve

ekkor

papp racing 2t mz 2015
Euromotor3

Szöveg: Papp Sándor Képek: Gémesi Balázs

Az idei évet egy újonnan legyártott vázzal és apróbb módosításokkal kezdtük meg, bízva, hogy ebben a szezonban sikerül tovább javítanunk a 2013-ban felállított országos rekordunkat.

Április 30-án és május 1-jén rendezték meg az idei év első versenyét Kunmadarason. Szerencsénkre az idő kiváló volt, sok versenyzővel és rengeteg nézővel találkozhattatok. Első napon szabadedzés, és az első kvalifikáció került megrendezésre. Itt még nem hoztuk a megszokott jó időeredményeket, ugyanis egy újfajta olaj került kipróbálásra. Bár a végsebességünk a 402 méter végére jónak bizonyult, a rajt során nem úgy jött az erő, ahogyan azt vártuk. Másnapra visszacseréltük az olajat így már az időeredmények is kezdtek alakulni.


A második és harmadik kvalifikációban egyaránt tudtunk 12,2 másodperc alá menni, (országos rekordunk 12,095 másodperc). Így a legjobb időnk 12,12 másodperc volt, ami a nagy szembeszelet figyelembe véve nagyon biztató volt. A negyedik kvalifikációban nem tudtunk rajthoz állni egy technikai probléma miatt. Ezt végül sikerült kiküszöbölni így nem veszélyeztette semmi a döntő futamainkat. A legjobb 8 között is sikerült jó időeredményeket elérni. A döntőben pedig a második helyre volt elég a motorunk.


Következő versenyünk két héttel később, május 16-án volt Kiskunlacházán. Az időjárás jelentést nézegettem már három nappal a verseny előtt vajon milyen időnk lesz, végül a lehető legjobban sült el a dolog. Hűvös párás idő, versenyzésre a legalkalmasabb. Verseny előtti nap pénteken értem haza. Ilyenkor szoktam átgondolni mi is fog kelleni a versenyre, összepakolok, hogy reggel kipihentem tudjak megérkezni. A vége fele jártam a dolgoknak, amikor is már csak a motor átvizsgálása volt hátra, és ekkor vettem észre, hogy eltört a motorblokkot felfogató lemez.

Nagy izgalom aztán gyorsan átgondoltam milyen lehetőségeim vannak. Végül a szomszédom segítségével sikerült orvosolni a problémát, valamit az alkatrészek gyártáskor mindig több darabot készítettek az ilyen esetekre. Végül hajnali fél egykor lettünk kész a szereléssel. Reggel 8 órára már a versenypályán voltunk és bíztam a tegnapi jó munkában. Az előző verseny beállításait jónak találtam így csak minimális változtatást végeztem, valamit egy jó típusú gyújtógyertya került a motorba. Az első futamban máris 12,187 másodperces időt futottam.

Aztán jött az igazán nagy öröm: az összes többi futam során az eddig országos csúcsnál jobb időt tudtunk produkálni, és ráadásul nagy vágyam is teljesült, 11 másodperccel kezdődő időt futni. Az időeredményeink: 12,018, 12,005, 11,909, 12,006 és 11,94 másodperc voltak. Valamit, új sebességi csúcsot is felállítottunk 177,61km/h-val. Összességében tehát egy remek tesztversenyt sikerült teljesítenünk.

Új országos csúcs-idő

Majd jött június 26-27., az év harmadik megmérettetése és ismét Kunmadarason voltunk. Első nap délutánján lehetett a pályára menni és egészen este 8-ig időmérők zajlottak. Az előző versenyen sikerült 12 másodperc alá vinni az időnket így a blokkon nem állítottam be új beállítást csak a rutinszerű átvizsgálás, takarítás, olajcsere és egyéb karbantartás történ. Így az előző verseny eredményeit sikerült átmenteni a kunmadarasi versenypályára is.

Már az első nap 11,93 másodperces legjobb idővel kvalifikáltuk magunkat, igaz ezen, másnap már nem sikerült javítanunk, de több alkalommal is 12 másodperc alatt tudtunk maradni. Erre az időeredményre a kunmadarasi versenyre kilátogatók is felkapták a fejüket, és mondhatom, hogy Európában, sőt a világon egyedülálló időeredmény ez egy MZ-től.

A második versenynapon azért akadt egy kis izgalom is. Először a váltóelektronika akkumulátora adta meg magát, amit gyorsan sikerült orvosolni, majd a döntő futam előtt ismét megrepedt a blokktartó lemez. Szerencsénkre az utolsó futamot kibírta így egy újabb győzelem került a nevünk mellé.


Augusztus 14-16-án rendezték meg a következő fordulót Kunmadarason, ami egyben Superstreet Európa Kupa is volt. Az előző verseny után rengeteg munkánk volt a motorral, így a verseny előtti napon lettünk készen. Mivel idén már kétszer is váztörési problémáink voltak így át kellett terveznem sok alkatrészt, majd ezek legyártásra kerültek, (szerencsére jól vizsgáztak).


A verseny három napon keresztül zajlott, és a nagy meleg mindenkit megviselt. Első nap szabadedzésre került sor. Itt négy futamot teljesítettünk, ebből az első három máris 12 másodperc alatt volt, ami eddig még soha nem sikerült. Másnap jött a három kvalifikáció és korán reggel egy szabadedzés. Az első futamban még egészen jót tudtunk futni, de aztán számomra érthetetlen módon, (azóta rájöttem ) nem sikerült igazán jót teljesíteni. Így a szombati 6 futam mindegyike 12,2 és 12,4 másodperc közt volt. Másnap már csak a döntő futamok voltak hátra. Nagyon bíztam benne, hogy ismét tudunk jó időket futni, és kellett is a többiek ellen.

Vasárnap már az elődöntőben 12,0-ás időt tudunk menni, majd a középdöntőben új sebességcsúcsot állítottunk fel 179,67 km/h-val. A döntőben pedig ismét 11 másodperces idővel sikerült megnyernünk a versenyt. Így összességében remek fordulót zártunk és ezzel a győzelemmel bebiztosítottuk az összetett bajnoki címet.


Az utolsó futamra szeptember 13-án került sor Kiskunlacházán. Az  előző verseny után sem marad el a motor átvizsgálása, kisebb hibák és kopások voltak, amit sikerült is orvosolni. A versenyen fő célunk ugyan a legjobb időnk túlszárnyalása volt, de már a délelőtt folyamán látszott, hogy nem lesz könnyű feladat, hiszen erős szembeszél támad.


A legjobb teljesítményét az utolsó futamon hoztuk, itt 12,064 másodpercet sikerült teljesíteni. Így zártuk tehát a 2015-ös évet.

Összességében sokat léptünk előre az idei évben. Új idő és sebességcsúcsot állítottunk fel, 11,909 másodperccel és 179,67 km/h-val. A szezon folyamán négy futamgyőzelmet és egy második helyezést szereztünk, valamint az összetett bajnoki címet is sikerült elhoznunk. Így már négy éve tudhatjuk magunkénak ezt a címet. Jövőre pedig plusz egy futammal szeretném bővíteni a versenynaptárunkat.

Köszönet mindazoknak, akik idén is segítettek, támogattak abban, hogy ilyen remek eredményeket érjünk el, többek között az SKF, IMET, MOTIP, NestPress, Olajbörze.hu, ÉGT Kft, Mohai Jánosnak és csapatának az MW Performance-nak, Juhász Károlynak és Vágó Sándornak. Találkozunk 2016-ban!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending