A versenysorozat nyolcadik fordulójához értünk, ahol a hétvége előtt minden figyelem a gyári Yamaha versenyzőire irányul. A bajnoki pontversenyt vezető Valentino Rossi és Jorge Lorenzo közt csupán 1 pont a különbség, így az asseni futam után könnyen pozíciócsere történhet.
Élete formájában érkezett a helyszínre Lorenzo, aki sorozatban immáron négy futamon nem talált legyőzőre (sőt bringán már edzőjét is lenyomta, amire még nem volt példa – jegyezte meg viccelődve). A spanyol versenyző így könnyen Rossi elé kerülhet a pontversenyben, pedig a doktor nagyszerűen kezdte az évet.

Rossinak ezúttal már nem elég Lorenzo mögött beérnie, ahhoz hogy világbajnok legyen, ismét futamokat kell nyernie. A Yamaha jelenleg a mezőny legkiegyensúlyozottabb motorjának tűnik, és pontosan ez kell Assen vonalvezetéséhez. Itt sokkal fontosabb a precíz irányíthatóság, mint a magas teljesítmény – főként ha leszakad az ég. Hollandiában pedig sosem lehetünk teljesen nyugodtak az időjárást illetően, az erőviszonyokat szinte bármikor felboríthatja egy hirtelen jött zápor.
Lorenzónak ennek ellenére nem kell aggódnia, hiszen vezetési stílusa passzol a pálya karakteréhez, és gyakran kovácsol előnyt az esőből. További nyerőkártya számára a kvalifikáció, ugyanis az idei hét alkalomból négyszer az első sorból rajtolhatott, míg csapattársa inkább a harmadik sorba váltott bérletet. Rossi viszont pontosan ismeri ezt a gyengeségét, és már csütörtöktől a kiváló egykörös tempón próbál dolgozni, persze a versenyképes hosszú etapok mellett. Senki se gondolja, hogy a kilencszeres világbajnok nem tud összerakni egy hibátlan kört, csupán néhány körülmény ellene játszik. Az olasz rengeteg rajtelsőséget szerzett már, ám stílusához jobban illeszkedett a régi kvalifikációs rendszer. Meglepő lehet, de még egy ilyen tapasztalt versenyzőt is megzavarhat fél óra pihenő a negyedik szabadedzés és a Q2 közt, és nem tud rögtön olyan gyors körrel robbantani, mint amilyenre néhány környi bemelegítés után képes lenne. Pont ezt tudja kihasználni Lorenzo, aki képes rögtön a határon motorozni. A spanyol számára kedveznek továbbá a Ducatik és a Suzukik egykörös tempói, mivel ők lágyabb abroncsokat használhatnak, így képesek beszúrni a két Yamaha versenyző közt képződő résbe. Rossi viszont pontosan tudja, hol kell fejlődnie, így habár nem lesz könnyű dolga, idővel biztosan rátalál a megoldásra.

A versenyen viszont gyakran fordul a kocka, és Rossi remek gumikezelése meghozza a gyümölcsét. A doktor így hiába rajtol csupán a hetedik-nyolcadik pozícióból, a futam fél távja előtt már dobogós pozícióban motorozhat, ám az első sorból rajtoló Lorenzo ekkorra már biztonságos előnyre tett szert. A két Yamaha még biztosan összecsap az idén, és reméljük, látványos csatákat vívnak majd!

A címvédő Marc Marquezt már sokan leírták az idei évre, hiszen a spanyol lemaradása 69 pont. A bajnoki arany matematikailag még lehetséges, ám ehhez mindkét Yamahást meg kellene előznie, akik nemcsak remek formában vannak, de még motorjuk is versenyképesebb a Hondánál. A Repsol ráadásul visszafelé indult el a fejlesztésekben: míg a Yamaha új vázzal érkezik a hétvégére, Marquez a tavalyi vázat kérte beszerelni az idei fejlesztésű komponensekhez. Ezt az összeállítást Spanyolországban sikerült tesztelnie, és elégedett volt a változásokkal, így az idei évi problémákat jelenleg a 2015-ös váznak tulajdonítja. A tavalyi váz habár egy körön kissé lassabb, sokkal megbocsátóbb, így könnyebb vele egyenletes tempót motorozni, ami a versenyeken kulcsfontosságú. Kicsit ellentmondó, hogy az új összeállítással a csütörtöki (mert itt már akkor kezdődik a program) első szabadedzésen ismét bukott a címvédő, bár ennek ellenére a második helyen zárta az edzést.

Habár a Ducatik nagyon sokat léptek előre az idei évben, Assen valószínűleg nem az ő terepük lesz. Itt nem kulcsfontosságú az erőteljes kigyorsítás és a kiváló végsebesség, így a Desmosedici távolabb kerülhet a dobogótól. Ennek ellenére a kvalifikáción a lágyabb abroncsoknak köszönhetően villanthatnak, ám nagyobb eséllyel tündökölhetnek a Suzukik. A kékek egyszer már kibérelték az első két rajtpozíciót, és ez könnyen megismétlődhet a hétvégén. Espargaro tudja mi kell a sikerhez, ám a GSX-RR versenytempója még nem az igazi, egy körön viszont többször is sikerült már bizonyítaniuk. Ennek ellenére tőlük sem várunk túl sokat a futamon, mivel a Suzuki rajtautomatikája messze elmarad a konkurensekétől.

Ne feledjétek: kvalifikációk pénteken, futamok pedig SZOMBATON!