Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Blog

PályaPéntek: Rea vagy nem Rea?

A legfontosabb kérdés ugyanaz, mint már versenyek óta: vajon Jonathan
Rea Misanóban tudja-e növelni az előnyét a pontversenyben vagy a riválisai
komolyan megkezdik a felzárkózást a címvédőre?

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Három héttel a doningtoni fordulót követően Misanóban folytatódik a Superbike világbajnokság 2016-os szezonja.

A Donington Parkban rendezett második versennyel átlépett a második félidejébe a Superbike világbajnokság 2016-os idénye, így mostantól minden egyes pontnak még komolyabb jelentősége van. Éppen ezért a misanói állomás is különös jelentőséggel bír, hiszen ez lesz az utolsó európai forduló a Laguna Secát nyári szünetet követően – sőt, a kísérősorozatok rögtön a mostani hétvége után „szabadságra” mennek. A rövid, ám technikás aszfaltcsík egy éve a Kawasakik fölényét hozta, s jó esély van rá, hogy ez idén is megismétlődjön, hiszen Jonathan Rea és Tom Sykes az első két helyet foglalja el a bajnokságban.

Korántsem mindegy azonban, hogy kettejük közül kinek jön ki jobban a lépés a Marco Simoncelliről elnevezett pályán: a regnáló világbajnok előnye 56 pont csapattársával szemben, s ha ezt tovább növelné, akkor gyakorlatilag elkezdhetne spórolni a hátralévő futamokon. A hazai hétvégéjén zsinórban negyedik alkalommal duplázó Sykesnak nyilván feltett szándéka, hogy ez ne következzen be, rajta kívül pedig Chaz Davies is arra hajt, hogy megnehezítse Rea címvédését – igaz, jelenleg úgy tűnik, a ducatis csak a pontverseny második helyéért harcolhat majd a 2013-as világbajnokkal. Persze a segítségére lehet még Davide Giugliano is, aki azonban továbbra sem tud kellően kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani.


– vajon hogy alakul a három brit élmenő csatája Misanóban?

A két legesélyesebb gyártó mögött is izgalmas csatákra lehet kilátás. A Hondánál mintha Nicky Hayden vette volna át a kezdeményezést sepangi sikere után, míg a Yamahánál továbbra sem ideális a helyzet, hiszen bár Alex Lowes megpróbál visszatérni, Sylvain Guintoli továbbra is sérüléséből lábadozik: a franciát Niccolo Canepa fogja helyettesíteni Olaszországban. Az utóbbi időben azonban nem csak rájuk, hanem adott esetben a Ducatihoz hasonlóan hazai pályán induló MV Agustára és Apriliára is érdemes lehet figyelni: a két márka egyaránt megmutatta, hogy képes lehet meglepő eredményeket elérni. A BMW a szezon elején szintén hasonló teljesítményt nyújtott, az utóbbi időben azonban mintha kissé elvesztették volna a fonalat.

A Supersport világbajnokság mezőnyében hasonló a helyzet, mint az
elitkategóriában abban a tekintetben, hogy Kenan Sofuoglu szépen-lassan
kezd ellógni üldözőitől. A négyszeres világbajnok már egy győzelemnyinél
is nagyobb előnnyel vezet kawasakis társa, Randy Krummenacher előtt,
míg Patrick Jacobsennek és Jules Cluzelnek még a svájcinál is nagyobb a
lemaradása – igaz, egyelőre nem adták még fel a reményt arra, hogy
letaszítsák a trónról a törököt, egy-egy futamon pedig akár Kyle Smith
vagy épp Gino Rea is képes lehet beleszólni az éllovasok küzdelmébe.

Ami a magyar érdekeltségeket illeti: ugyanazokért a versenyzőkért és csapatokért szoríthatunk, mint a korábbi európai helyszíneken. A Superbike vb-n a Team Toth fogja képviselni hazánk színeit ifj. Tóth Imrével és a lengyel Pawel Szkopekkel; a Supersportban a Schmidt Racing ismét Nicolas Terolt és Kyle Ryde-ot, az R2 MotorRacing Team pedig Angelo Licciardit indítja; az EJC-ben pedig Doningtonhoz hasonlóan immár csak Bódis Richárd áll rajthoz a H-Moto Team tagjaként.


– a legfrissebb sporthírek a P1Race oldalán

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending