Olaszország az egyik a három helyszín közül, ahol a versenysorozat 1949-es rajtja óta minden évben rendeznek futamot (+Hollandia és Nagy Britannia). Az első nagydíjra Mugellóban 1976-ban került sor, a pálya vonalvezetése pedig szinte nem is változott azóta. Az első futamgyőzelmet egyébként Barry Sheene szerezte meg, az ötszáz köbcentiméteres kétütemű Suzukival.
Hazai helyszínre érkezett a Ducati csapata, akik gyári alakulatában két olasz versenyző szerepel az idei évben (Dovizioso, Iannone). A gyártó tartott egy ki utcai bemutatót az egyik legendás lóverseny helyszínén. Szokatlan látvány, ahogy a Desmosedicik végigvonulnak az utcán, a kis kerülőhöz pedig csatlakozott a Pramac Ducati két pilótája is (Hernandez, Petrucci). A mugellói pálya vonalvezetése kedvezhet az olasz V-négyeseknek, idei meglepően jó végsebességüket kihasználhatják a célegyenesben, sőt akár új sebességrekord is születhet a hétvégén. A győzelemért kíván harcolni Andrea Dovizioso, aki szerint a Ducati nagyon gyors lesz vasárnap. Az olasz alakulat már tesztelt a helyszínen az idei évben, így talán könnyebb lesz megtalálniuk a legjobb beállításokat.
Vajon milyen frappáns sisakfestéssel készül a doktor az idei futamra?
A helyi hős viszont nem más, mint a Yamaha versenyzője, Valentino Rossi, aki kilencszer ünnepelhetett Mugellóban a dobogó tetején. A kilencszeres világbajnok remek formában érkezik hazai földjére, sőt a világbajnoki pontversenyt is vezeti. Nagyon pozitívan látja esélyeit a futammal kapcsolatban, szerinte a győzelemért csapattársa ellen kell megküzdenie. Lorenzo zsinórban második futamát nyerte két héttel ezelőtt, így a spanyol feljött a tabella második helyére, lemaradása pedig 15 pontra csökkent Rossihoz képest. Lorenzo az elmúlt hat évben mindig dobogóra állhatott Mugellóban, ebből három győzelmet zsebelt be a nagyok közt. A Yamaha nagyon stabil versenytempót mutat az idei évben, így könnyen egy újabb kettősgyőzelmet ünnepelhetnek.
Nincs könnyű helyzetben a Repsol Honda csapata, melytől sokkal jobb szezonkezdést vártak a szurkolók. Marquez hiába elképesztően gyors a kvalifikációkon, és hiába tud a legrövidebbet fékezni, a versenytempója van, hogy a dobogóra sem elég. A címvédő megpróbál az egész hétvége folyamán koncentrálni, és kemény harcra számít az élbolyban, sőt a Yamahák mellett Ducatikkal is számol. Csapattársa még lábadozik, ám a hétvégén már megpróbálna 100 százalékot nyújtani. Pedrosa a legutóbbi futamon tért vissza, és habár pontot nem tudott szerezni, nagyon optimista rehabilitációját illetően. Reményt adhat a szurkolóknak viszont, hogy az első rajtkockát 2010 óta mindig Honda versenyző szerezte meg.