A 24 éves olasz motorversenyző neve sokak számára ismerősen csenghet, hiszen már évek óta a mezőny tagja. Hogy lehet, hogy eddig a mezőny végén bukdácsolt, most pedig egy embert próbáló esős futamon a doktort támadta a győzelemért?
2011 – Superstock 1000 – Barni Ducati 1098R
Olaszország közepén, Terni-ben született, és már kölyökkora óta a motorversenyzés világa felé terelték. A két kerék tehát hamar a feneke alá lett tolva, viszont 16 éves koráig terepmotorokkal körözött. Ezután került át a gyorsasági versenyzés világába, ahol hamar megtalálta az ideális ívet. Már első évében a legjobb újonccá vált, két év múlva pedig európai Superstock 600 futamokon indult. Ezután folyamatosan igyekezett felfelé törni, és 2010-ben már a nemzeti Superstock 1000 állandó résztvevőjévé vált – ahol a következő évben le is tette névjegyét!
A világ 2011-ben figyelt fel Petruccira, amikor a Ducati 1098R nyergében hihetetlen tempóban motorozott, nagy pech volt számára, hogy egy másik forrófejű olasz is felülhetett a nyerő motorra. Davide Giugliano lett a nagy ellenfél, és a két olasz hihetetlenül izgalmas évet produkált a két Ducatival. A 10 versenyből nyolc győzelmet ők zsebeltek be, melyeket testvériesen elosztottak egymás közt 4-4 arányban. A rajtelsőségek tekintetében Petrucci volt a jobb, aki 6 pole pozíciót szerzett. A bajnokságot végül két ponttal elbukta, hiába mutatott be hihetetlen hajrát a szezon második felében. Ezután a két forrófejű olasz útja különvált: Petrucci a MotoGP felé vette az irányt, míg Giugliano a Superbike létráján kívánt felmászni.
2012-2014 – MotoGp – Ioda ART/Suter CRT
Danilo rögtön a MotoGP királykategóriája felé vette az irányt, ahol a(z) Ioda csapat Aprilia erőforrású CRT motorját kapta. 3 évig szolgált az alakulatnál, ahol az utolsó pontszerző helyekért harcolva a bajnokság 17,19,20-ik helyein végzett. Az idei évre csapatot váltott, ami láthatóan előrelépés volt számára, hisz jelenleg a vb pontverseny nyolcadik helyén áll!
2015 – MotoGP – Pramac Ducati
A Pramac Ducati csapata egyeseknek a nyugdíjat, másoknak pedig az előszobát jelenthetik pályafutásuk során. Láthattuk Andrea Iannone hogyan kapta meg a gyári szerződést jó teljesítménye után, viszont a Desmosedici nem egy kezes bárány. A privát Ducati alakulat így legtöbbször a mezőny második felébe kényszerül, és ezen sokszor az esős futamok sem segítenek, mivel az erőforrás teljesítmény-leadása durvább a Honda és a Yamaha versenymotorjainál. Ennek ellenére Petrucci az idei évben már száraz és esős futamon is tudott villantani, utóbbit épp az egy hete rendezett brit nagydíjon.
Silverstone időjárása kiszámíthatatlan még a helyiek számára is, mégis mindenki a brit versenyzőktől várta a csodát, aminek az eredménye végül egy hármas olasz dobogó lett. A meglepetésember így nem Crutchlow, Smith, vagy a spanyol Espargaro lett, hanem a 18-ik helyről induló Danilo Petrucci lett. Fájt is a feje a kvalifikáció után, ahol egyszerűen nem találta a tempót száraz körülmények közt. Az égiek viszont esőt küldtek, és a vizes aszfalton megrendezett bemelegítő edzésen Petrux már a második lett, bár ekkor valószínűleg még senki sem vette komolyan – nem úgy, mint Rossi a verseny utolsó köreiben!
Az eső a futam rajtja előtt ismét megjelent a pálya felett, ami csökkentette a motorok közti technikai különbségeket. Jöttek is a lelkes esőmenők a mezőny középső és hátsó régiójából: először Crutchlow, majd Miller és Espargaro próbált előre törni, de a futam végére egyikük sem maradt talpon. Ezzel szemben Petrucci nem tört előre a futam elején, tempójára csak féltávnál lett figyelmes a kamera, amikor a szintén rossz kvalifikációt teljesítő Andrea Doviziosoval karöltve jöttek előre. A két Ducati félelmet nem ismerve tört előre a mezőnyben, sebességük még az élboly utolérése után sem lassult, így meg sem álltak egészen a második helyig. Ekkor az élen már olyan 5 másodperc volt Rossi előnye, aki már egyedül körözgetett, hála a címvédő újabb hibájának. Dovi kissé lassulni kezdett a gyári Desmosedicivel, Danilo lelkesedése viszont nem hagyott alább. Hiába tudott a gyári V-négyes 10-15 km/h-val többet az egyenesekben, Petrucci féktávjai hihetetlenül rövidek és stabilak voltak.
2015 Silverstone
Petrucci nem elégedett meg a második hellyel, és elkezdte ledolgozni hátrányát a doktorral szemben. Toni Elias 2006-os remeklése óta nem volt esély privát motorral győzelmet aratni a királykategóriában, Petrucci viszont négy körrel a vége előtt 1,6 másodpercre csökkentette hátrányát, így közel 10 év után ismét felcsillant a remény. Rossinak végül sikerült válaszolnia a kihívásra, és 3 igazán gyors körrel bebiztosította a győzelmet. Danilo Petrucci ennek ellenére elérte célját, és sikerült ismét felhívnia magára a figyelmet. A közönség mellett a csapatok is elismerik teljesítményét, így számára a Pramac istálló könnyen ugródeszkává válhat! Egy igazi tehetséget rejtegetett eddig a MotoGP a leghátsó polcon? Vajon láthatjuk még a fiatal olaszt az élmezőnyben harcolni?
Persze egy fecske nem csinál nyarat, ám Petrucci számára valószínűleg kinyílik pár ajtó az év végén, főként ha továbbra is stabilan teljesít. Balszerencse számára, hogy az olaszok gyári alakulatánál nincs üresedés, Iannone és Dovizioso 1-2 éven belül nem tervezi elhagyni a csapatot. Ettől függetlenül lehet értelme maradni a Ducati kötelékein belül, hisz a gyártó szolgálhat néhány gyári alkatrésszel és támogatással a privát csapat számára is. Érdeklődve várjuk a fiatal olasz karrierjének folytatását!