Katarban mindkét gyári Ducati felállhatott a dobogóra! Visszaesésre számíthatunk teljesítményükben?
Kevesebb üzemanyagot a Ducatiknak!
A MotoGP-ben már hosszú évek óta a gyári Yamaha és a Repsol Honda csapata harcol a futamgyőzelmekért. A sportág versenybizottsága ezért a Ducatit a gyári és az Open kategóriás motorok közé sorolta, így hiába teljesen gyári csapat az olaszoké, különböző kedvezményeket kaptak a felzárkózás érdekében. 2014-től a vörösök 20 helyett 24 liter üzemanyagot használhattak a versenyen, lágyabb gumikat, sőt erőforrásból is többet vethetnek be egy év során. A versenybíróság azonban három, száraz versenyen elért dobogós helyezésig kívánta változtatás nélkül hagyni ezeket a kedvezményeket, amit az idei szezonnyitón el is értek. A Ducatit nem dobják rögtön a mély vízbe, első alkalommal csupán a versenyen felhasznált üzemanyag mennyiségét csökkentik 2 literrel, ám ha az olaszok így is gyorsak maradnak, további megvonásokban részesülnek. A változások már a következő futamtól érvénybe lépnek, ám nem kell drasztikus visszaesésre számítanunk. Az egykörös tempójuk nem fog változni, így a jó rajthelyek továbbra is benne lesznek a pakliban. A pletykák szerint továbbá a Ducati számolt az üzemanyag mennyiség csökkentésével, így több futamon is 22 literrel terveztek már a tavalyi évben is.
Rossi a futam első felében még nem volt képernyőn, a második felében viszont ismét élete legjobb formájában motorozott!
Rossi a kemény első guminak köszönheti győzelmét?
A Bridgestone fejlesztési részlegének menedzsere szerint sokat segített Valentino Rossinak a keményebb keverék Dovizioso-val szemben. A Yamaha versenyzője stílusához illik a kemény első abroncs, melyet stabilabb féktáv és hosszabb élettartam jellemez. Természetesen a doktornak így több idő kellett az abroncs felmelegítéséhez, és a kanyarokban is kevesebb tapadása volt, ám a hajrában előnye volt a kopottabb, közepes első abroncson motorozó Ducati versenyzők ellen. Persze ez nem von le semmit a doktor futamgyőzelmének értékéből, aki élete egyik legjobb csatájának nevezte a katari versenyt!
Marquez nem alkotott maradandót a szezonnyitón. Vagy mégis?
Marquez új sebességrekordot állított fel!
Még egy négykerekes versenyautónál is soknak hangzik a 350 km/h feletti tempó, ám a Repsol Honda pilótájának két keréken sikerült elérnie ezt. Marc Marquez nagyon elszúrta az évadnyitó rajtját, ám utána világbajnokhoz méltó felzárkózásba kezdett, a nagy sietség közepette pedig sebességrekordot döntött a futam során. Videóval itt!
Idő előtt érne véget Pedrosa karrierje?
Pedrosa szögre akasztja a bukót?
Ez nem áprilisi tréfa! A Repsol Honda másodszámú pilótája elmondta, már egy éve nem érzi jól magát a motoron karfájdalmai miatt, melyek a katari futamon is hátráltatták. A spanyol karját már kétszer műtötték, az orvosok pedig további műtétet nem javasolnak, így talán a visszavonulás lenne az okos megoldás. A csapat még bízik a versenyző felépülésében, és kezelésbe veszik a spanyol karját. A következő két futamot viszont biztosan ki kell hagynia, így motorra ülhet a japán Hiroshi Aoyama, a HRC tesztpilótája.