Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Blog

Palatinus Attila, a drift császára

A szögesgumis jégmotorozás után Pala áttért a drifter-imázsra – jól is csinálja! Alaposan füstbe borította a Hungexpo közönségét, ahol a magyar stuntfilmsztár szépen szerepelt a kemény, bajnokoktól hemzsegő mezőnyben

Közzétéve

ekkor

pala stunt ob1 hungexpo 2014
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A Stunt Riding OB (HSRC) első fordulóját Budapesten, az évadnyitó AMTS keretein belül szervezték, ahol felsorakozott a magyar riderek színe-java, valamint 1-2 külföldi induló is színesítette a mezőnyt. Rajthoz állt emberünk, Palatinus Attila (Pala55) is, aki egyébiránt a 2011-es Divízió II-es magyar bajnok, és aki ebben az évben is a HealTech Electronics színeiben versenyez – no és persze az élénk tesztmotoros színeket is ő képviseli a versenyeken. Át is adjuk a szót a szolnoki ridernek.

Páran már pénteken megérkeztünk a helyszínre. A kiállítás csekkolása után a stunt placc bemotorozása következett. A pályában akadt kihívás bőven, mivel jó pár aknafedél nehezítette a dolgunkat, és enyhén hullámzó is volt a talaj. Ebben a vonatkozásban nagyon hasznos volt a pénteki szabadedzés, mert csak azután lehetett tervezni a verseny napjára, hogy a pálya mely részén milyen trükköket lehet jól kivitelezni.

Szombaton reggel már 9 óra magasságában gyülekeztünk a depóban, ezután nevezés és újabb szabadedzés következett. Ezt követte a kvalifikáció, majd a best trick (legjobb trükk) versenye (itt mindenki egy trükköt mutat be a repertoárjából, ami szerinte a legütősebb). A kvalifikáció és a best trick után az 5. helyen álltam az összetettben, amit abszolút pozitívan könyveltem el.

Majd következtek a döntők, ahol mindenkinek 6 perc állt rendelkezésre, hogy bemutassa a trükkjeit. A körülményekhez képest azt gondolom, hogy egy jó 6 percet sikerült összeraknom, bár pár trükköt kihagytam a korábban már összegyakorolt menetből a pálya „sajátosságai” miatt. A döntők után, míg a zsűri osztott-szorzott, addig néhányan átnyergeltünk a közönség szórakoztatásra – na nem mintha a verseny közben nem lett volna elég látnivaló… (a Szuperfinálé a pálya viacoloros-huplis-csatornafedős “jellege” miatt elmaradt, mert nem fértek volna el ketten egymás mellett, illetve nem lettek volna egyenlőek az esélyek. A fiúk mégsem hagyták unatkozni a szép számmal összegyűlt közönséget! – a szerk.). Bójákból kiraktunk egy kisebb driftpályát, amin egymás után nyomtuk a tandem-drifteket, amit mi legalább annyira élveztünk, mint a Nagyérdemű… 🙂

A napot végül a 6. helyen zártam, ugyanis Kulman Mikinek sikerült beszúrnia elém a végső pontállást tekintve – akinek ezúton is gratulálok! Az első Mókus (Herczeg Balázs) lett, a második Angyal Zoli, a harmadik pedig Végh Tomi lett. Azt gondolom, hogy a hatodik helyem egy jó eredmény egy ilyen erős mezőnyben, ahol Európa és világbajnokokkal mérjük össze a tudásunkat. A következő OB forduló május elsején lesz Kunmadarason, ahol terveim szerint be fogom tudni mutatni az összes trükköt, amit a 2014-es szezonra összegyakoroltam a tél folyamán. 😉

Szöveg: Palatinus Attila Képek: Ferenci Péter

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending