The Art of Rebellion, vagyis A lázadás művészete – ez az amerikai Confederate Motorcycles jelmondata. A főnök, Matt Chambers és csapata hű is ehhez a sokat ígérő szlogenhez, elképesztő motorokat készítenek. Legújabb alkotásuk, a P120 Fighter Combat azonban a korábbi modelleken, a Hellcat Combaton és a Wraith-en is túltesz.
Egy ipari műremekkel van dolgunk, egy csupa fém alkotással, amely tudatosan távol tartja magát a mai tömegmocik plasztikvilágától. Acél, alumínium és króm, szinte csak ebből áll a P120. Igazi motor, ugyanakkor valóban forradalmi, hiszen ilyen robotszerű formatervvel talán még senki nem mert előállni. Ha valaki felül rá, garantált a Terminátor életérzés: elő szövet a fémvázon.
Szerencsére nem lufiként kipukkanó látványmotorról van szó, a hajtómű legalább olyan brutális, mint a dizájn. Ámerikai vasról lévén szó más nem is jöhetett szóba, csak egy hatalmas V2-es. De még milyen! Az alumíniumvázban ülő, közel kétliteres, egészen pontosan 1966 cm3-es monstrum 196 Nm-rel visíttatja a hátsó gumit, a kerékre jutó teljesítmény 160 lóerő. A testvérmodell, a C120 Renaissance Fighter szárazsúlya 195 kg, a P120 sem lehet sokkal nehezebb (ha nem könnyebb), így minden bizonnyal vadászbombázóként katapultál.
Az újdonságot a kaliforniai Quail golfpályán augusztus 14-én rendezendő exkluzív autós-motoros találkozón mutatják be. Az úri közönség pénzügyi helyzetét ismerve valószínűleg nem lesz nehéz felvenni pár előrendelést a masinára – az ilyen forradalomért szívesen fizetnek.
Galéria: vadászbombázó két keréken