Csatlakozz hozzánk

Műhely

Off-road Ducati Scrambler Desert Sled

A kívülálló…

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Ha létezik egy motor, ami 60-as évek minden körülmények között helytálló gépeire emlékeztet, akkor a Ducati Scrambler desert Sled biztosan az. A modern világ Scramblerjeivel szemben a Ducati durva sártengerben is kiválóan érzi magát, bár elég valószínűtlen, hogy napjainkban olyan kiképzést kapjanak, mint az 1963-as Bonneville, amit Bud Ekins épített Steve McQueennek.

Kollégánkat teljesen lenyűgözte a Scrambler, amikor Spanyolországban volt lehetősége kipróbálni. Véleménye szerint a „Desert Sled a legscramblerebb scrambler, amit pénzért megvehetünk”. Ennek ellenére mindig akad olyan ember, akinek mindez nem elég és szeretne többet kihozni a motorból, mint például a Paris-Dakar pilóta Fabio Marcaccini.

Fabio üzemelteti a “Unit Garage” motorkiegészítő vállalkozást egy kisvárosban közel az Adriai tengerparthoz, Olaszország keleti partján. A kollégájával Michiel Verstockttal alapvetően napjaink meghatározó BMW, Triumph és Moto Guzzi motorok off-roadra alakításával foglalkoznak.

Nem használnak feltűnő kiegészítőket, Dakaron egymást követő 5 évet versenyzett a Yamahával, nagyon jól tudja, hogy mi működik és mi nem.

Ezt a prototípus „Fuoriluogo” névre keresztelték, ami egyszerűen lefordítva „kívülállót” vagy „nem odaillőt” jelent, és Ducati szolgáltatta a Desert Sled-et a projekthez.

Az eredeti öltet a motoros újságírótól Roberto Ungaro-tól származott, aki korábban az olasz Riders újságnak dolgozott. Azt javasolta, hogy a Unit Garage készítsen egy motort, amely a Desert Sled alapjaira épül, de Fabio úgy gondolta, hogy tovább viszi a projektet.

Ahelyett, hogy készítenének egy egyedi gépet, egy könnyen felszerelhető szettben gondolkozott, amely akár sorozatgyártásban is piacképes lenne, és a Ducati off-road képességeit is egy magasabb szintre emelné. Termignoni  is csatlakozott és készített egy könnyű kipufogót. Innen kezdve zöld utat kapott a projekt.

A végeredmény már inkább „off” és kevésbé „on” road, mondta Fabio. „Amikor egy motorkerékpárt valaki Desert Slednek hív, akkor előbb utóbb lesz valaki, aki sivatagba fog vele menni.”

„Sokkal könnyebb vezetni, mert egy rövidebb tanknak köszönhetően jobb üléspozíciót kapunk. Pontosan 6 cm-rel ülhetünk közelebb a kormányhoz, ezáltal jelentősen jobb vezetés élményt nyújt terepen.”

A kézzel készült tank prototípus acélból készült. Az eredeti Ducati tank alsó részét megtartották, arra épült rá az új, így megmaradtak az eredeti rögzítési pontok és a szabványos üzemanyag szivattyú.

Biztos mindenki arra gondol, hogy a megcsonkított tank miatt kevesebb lett a hatótáv is, de a magasságának növelésével ezt is megoldották, így a gyárinál 2-3 L-rel még több üzemanyag fér bele. Elől gyári műanyagokkal kerül rögzítésre és megmaradt a gyári tanksapka.

Az új ülés két részre lett osztva, így két személy esetén akár használható túrázásra, mert a hátsó része is kényelmesen szivacsos.  Ezt a szivacsot könnyedén el is távolíthatjuk, így akár kisebb dolgokat is tárolhatunk benne, mintha egy üléstáska lenne.

Tervezett felszerelésként készült egy textil oldaltáska is, speciális távtartó kerettel és rögzítéssel. Ez a táska minden Ducati Scrambler modellre passzol.

Található a motoron egy kisebb szerszámkészlet is, amely a lengőkar alá került rögzítésre, közel a motorblokkhoz. Fabio egy hasonló rendszert tervezett az 1990-es Paris-Dakar motorjára. A mérete elég nagy ahhoz, hogy tartalmazzon egy kisebb javítókészletet a szakadt lánchoz, illetve gumijavító készletet is. Alul egy új alumínium lemez védi meg a motorblokkot a nagyobb ütésektől.

Egy ilyen praktikus megjelenéssel a Scrambler kivételesen jól néz ki.  A vonalvezetés, a színvilág, és az alumínium borítások, ezek mind arra emlékeztetnek, amit Fabio a 70-es 80-as években endurónak nevezett.

Valljuk be, nem sok embernek jutna eszébe a Desert Sled-ből egy Dakar gépet csinálni, de szerintünk sokkal izgalmasabb lett így. Jelenleg a kiegészítők 3D szkennelése zajlik, ami elengedhetetlen a sorozatgyártáshoz. Sorozatgyártás esetén az elemeket könnyű ABS műanyagból fogják készíteni.

Említésre méltó még, hogy a kiegészítő felszerelés az összes Ducati Scrambler-re passzolni fog, nem csak a Desert Sled-re.

 

Comments

comments

Husqvarna 2019 cross

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna

Trending