Csatlakozz hozzánk

Hírek

Nyáron érkezik a Viharmadár

Triumph Thunderbird: 1600-as sorkettes feláras ABS-szel és gyári tuningcsomaggal.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Ha a japán chopperek túl kommerszek, a Harley-k túl felvágósak, a Triumph Rocket III pedig túl drabális neked, végre itt a megoldás: a Thunderbird 1600. Az angolok új cirkálója nyáron érkezik, kategóriájában szokatlan műszaki megoldásokkal.

A Triumph a nagyköbcentis, de nem megalomán módon óriási cruiserek között próbál szerencsét a Thunderbirddel. Igen, ide jutott a világ, hogy egy 1,6 literes cirkáló csak közepes méretűnek számít… Szükségük volt az angoloknak erre a modellre, hiszen az elképesztő Rocket III – három henger egy sorban, 2294 cm3, 200 Nm nyomaték – alatt hatalmas űr tátongott a modellpalettájukon. A Speedmaster és az America a maguk szerény(?) 865 cm3-ükkel a mai felfogás szerint gyengécske kezdőgépek friss jogosítványosoknak, komoly motoros szinte rájuk se néz. Nyilván nem kell magyaráznunk, miért egészségtelen e szemlélet, de ez más lapra tartozik…

A lényeg, hogy a brit mérnökök szokásukhoz híven egyedi módon oldották meg a feladatot, valóban különleges motor született. A Thunderbird 1597 cm3-én két henger osztozik, de nem ám a szokásos V-formában, hanem soros felállásban. A klasszikus megjelenésű erőforrás a modern kor gyermeke, két felül fekvő vezérműtengelyt és elektronikus befecskendezőt kapott. A csodaszép hűtőbordák se tévesszenek meg senkit, ez bizony már nem a jó öreg léghűtéses konstrukció; vízköpeny vezeti el a felesleges hőt, amely a 86 lóerő előállítása során keletkezik. A Viharmadár nyugodt faj, nem verdes a szárnyával feleslegesen, az említett csúcsteljesítményhez 4850-es percenkénti főtengelyfordulat tartozik; ennél is meggyőzőbb, hogy a 146,1 Nm-es maximális forgatónyomaték már 2750-nél elérhető. Ha ez nem lenne elég, egy gyári kit segítségével 1700 cm3-re növelhető a lökettérfogat, így a teljestmény 100 lóerőre, a legnagyobb nyomaték pedig 156 Nm-re emelkedik.

Az erőt többtárcsás, olajfürdős kuplung, hatgangos váltó és szíjhajtás közvetíti a 200/50 R17-es Metzeler Marathon gumi felé. Elöl teljesen normális méretű, 120/70 R19-es abroncsot találunk. A Thunderbird acélcsövekből összeállított dupla gerincvázra épül, 47 mm-es teleszkópjai és két hátsó rugóstagja a Showától érkezett. A tengelytáv 1615 mm, a nyereg 700 mm magas (alacsony). A brit Gombóc Artúr tele tankkal 339 kg-ot nyom, de az alacsony súlypont miatt vélhetően nem érződik ennyire nehéznek menet közben. A féktárcsák 310 mm átmérőjűek, de amíg elöl négydugattyús Nissin nyergek lassítják őket, addig hátul kétdugós Brembo szorgoskodik. Felár ellenében blokkolásgátló is rendelhető.

Az angolok már kipróbálták: az MCN tesztje

A Thunderbird formája nem véletlenül emlékeztet a Harley-Davidsonokra, a Triumph elsősorban az észak-amerikai piacon szeretne jelentős sikereket elérni az új modellel. A dizájn egy kaliforniai formatervező, Tim Prentice stúdiójában készült, a pasas korábban a Yamaha Road Star, a Honda Valkyrie Rune és a VTX, valamint a Triumph Rocket III megalkotásában is részt vett. A Thunderbird az értékesítés kezdetekor három színben lesz rendelhető: a sima feketén kívül – némi felár ellenében – kék-fehér és ezüst-fekete fényezés is kérhető. A gyár száznál is több kiegészítőt kínál a típushoz, így mindenki saját ízlése szerint alakíthatja a motorját, például lecsupaszított street roddá vagy gazdagon felöltöztetett túrázóvá.

Nagy-Britanniában 9499 font, vagyis közel 3 millió forint lesz a Thunderbird indulóára, az ABS-es változatért pedig 500 fonttal (kb. 158 ezer Ft) kell többet fizetni. A szigetországi kereskedésekbe július elején érkeznek meg az első példányok, a magyarországi forgalmazás kezdetéről és az itteni árakról még nincs információnk.

Galéria: Triumph Thunderbird

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending