Csatlakozz hozzánk

Hírek

Nulla pont a kaotikus futamon

A Tóth csapat pont nélkül távozott a “hazai” Supersport-futamról, Alen kettőt szerzett Superstockban

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

A magyar csapat versenyzői sajnos nem a várakozásaiknak megfelelően teljesítettek a hazainak tekinthető brnói WSSP-fordulón, leginkább rajtuk kívülálló okok miatt – és még szerencséjük sem volt. Tóth Imre és Németh Balázs mesél a számunkra talán legfontosabb Supersport-fordulón történtekről.

A reggeli bemelegítésen még eső áztatatta a brnói aszfaltcsíkot és a futamot is csapadékkal fenyegette az előrejelzés. Tóth Imre bizonyára örült volna ennek, hiszen kiváló esőmenő. Mi sem bizonyította ezt jobban, minthogy a warm up-on ötödikként zárta az edzést. Németh Balázst némi óvatosságra intette a csapat, a cél tehát a szombaton betegeskedő váltó és a vizes beállítás tesztelése volt a bemelegítés alkalmával.

A versenyt végül elkerülte az eső, de ennek ellenére kissé kaotikusra sikeredett. A tervezett időpontban elrajtolt a mezőny, ám a rajtrácson történt baleset miatt piros zászlóval intették ki a versenyzőket a boxokba. Némi pályatakarítást követően új rajt következett. Tóth Imi jól kapta el a ritmust, már az első kanyarban két-három helyet hozott startpozícióján. Az első körben aztán 19-ként haladt át a célvonalon. Többekkel meccselt, de hiába volt már közel a pontszerzéshez, a 13. körben Scholtz bukása miatt ismét piros zászlós leintés következett, így az előző kör sorrendje alapján a 19. hely lett az övé.


ifj. Tóth: “Most már össze kell, hogy szedjük magunkat, mert kezdünk lemaradni a VB pontállásban”

„A warm upra teljesen megváltozott az időjárás, de jó beállítást csináltunk vízre, így nem nagyon kellett változtatni. A fékemmel akadt némi gondom, mert néha nem fogott, ezért a futamra új féknyerget kapott a Hondám. Bár nagyon vártam a versenyt, nem úgy jött ki a lépés, ahogyan reméltük. A rajtom jól sikerült, el tudtam jönni a tervezett bollyal, viszont nem tudtam végigverekedni magam rajtuk. A 2. és a 3. szektorban mindig megléptek, amit a pálya többi szakaszán próbáltam behozni. Ez mindaddig sikerült is, amíg el nem kezdett nagyon csúszkálni alattam a CBR… A hétvége tapasztalata alapján számítani lehetett erre, hiszen a hátsó tapadás körüli gondunkat nem sikerült elhárítanunk. Reméltem, hogy a futam első felében fel tudok majd jönni a pontszerző helyekig és utána a csúszkálás ellenére is meg tudom tartani azt. De sajnos nem így alakult. Az elején sokat javítottam a pozíciómon, de végül csak ennyit tudtam kihozni ebből a futamból. Remélem, hogy Silverstone-ban több szerencsénk lesz! Most már össze kell, hogy szedjük magunkat, mert kezdünk lemaradni a VB pontállásban. Mindenféleképpen pontokat kell gyűjtenünk, és behoznunk a lemaradást!” – értékelte ifjabb Tóth a versenynapot.


Németh: “A futam nagyon szerencsétlenül zárult, mert a szabály szerint az előző befejezett kör számított, így a 17. lettem”

Németh Balázs óriási teljesítményt hozott. Félelmetes hajrákra képes a pilóta és ezt Brnóban is bebizonyította. A 27. rajtkockából indulva egészen a 15. helyig jött fel, amikor egy szerencsétlen baleset miatt leintették a futamot. Hiába motorozott már pontszerző helyen, az előző befejezett körében még 17. volt, így a végeredmény is ez lett. Olyan iramban jött fel körről-körre, hogy ha nem intik le idő előtt a futamot, biztosan pontszerző!

„Reggel meg kellett néznünk, hogy a váltóval minden rendben van-e. Szerencsére a szombaton tapasztalt hiba elhárult, így nyugodtan vághattunk neki a futamnak. Ezen felül az volt a csapat kérése, hogy semmiképp ne kockáztassak, úgyhogy ezt követve ’lassan’ mentem. A vizes beállítást azért sikerült letesztelnem, bár a futamot végül elkerülte az eső. Az első rajtnál nagy szerencsém volt, hogy nem estem el, mert a bukás közvetlenül mellettem történt és még súrolta is a motoromat a balesetes. A második rajtom nagyon jól sikerült, két-három sort is sikerült előre jönnöm. Az első kanyarban viszont valaki a könyökével megütötte a kormányomat, ami miatt teljesen kisodródtam. A rajtnál szerzett előnyömet így teljesen el is veszítettem. Ezután próbáltam feljönni, de az első körökben nem sikerült. Úgy a harmadiktól aztán elkaptam a ritmust és sikerült begyorsulnom. Körről-körre javítottam, a leintés pillanatában pedig már pontszerző voltam. A futam tehát nagyon szerencsétlenül zárult, mert a szabály szerint az előző befejezett kör számított, így a 17. lettem. Kicsit csalódott vagyok, de igyekszem Silverstone-ra koncentrálni, ahol a tavalyi legjobb helyezésemet értem el 7-ként. Remélem, idén ismétlünk!”


A “felzárkózóbajnok” Németh Balázs (#38) számára a legrosszabbkor jött a futam idő előtti leintése…

Futameredmények
17. Németh Balázs – 22. a VB pontállásban
19. Tóth Imre – 18. a VB pontállásban

Superstock1000 – Győfi Alen: pontszerzés és hiányérzet…

„Reggel már tudtuk, hogy esős versenyem lesz, hiszen egész éjszaka esett az eső, ráadásul esély sem mutatkozott arra, hogy a futamunkig elálljon. Ettől függetlenül a vizes aszfaltra átállított Honda remekül muzsikált, én is ráéreztem a nedves pályára, és a tizedik helyem után joggal bízhattunk abban, hogy a versenyen is elérhető lesz számomra a pontszerzés” – elevenítette fel Alen.

Nos, a 12 körös futamon sokáig úgy tűnt, hogy Alen ismét harcban lesz a legjobb tízbe jutásért – együtt haladt a rajttól kezdve a középmezőny elejével –, ám a verseny utolsó negyedénél ismét közbeszólt a technika – nem tudott 8000-es fordulatnál többet a motorja –, így bravúrnak könyvelhető el, hogy végül a két pontot érő 14. helyen végzett, amivel az összetettben megerősítette a 14. helyét.

„A rajtot ezúttal is sikerült jól elkapnom, ám ebből nem tudtam előnyt kovácsolni, mert a belső íven beszorultam, és a középmezőny eleje kicsit ellépett tőlem. Ám folyamatosan gyorsultam, és öt körrel a vége előtt már utolértem az előttem haladó bolyt. Úgy tűnt, akár a tizedik helyre is odaérhetek, ám a technika ördöge ismét közbeszólt, mert az utolsó három körömben a motor elektronikája maximum 8000-es fordulatig engedett, és az egyenesben 120 km/h-val lassabb voltam, mint a többiek. Ettől kezdve nemhogy előzni nem tudtam, hanem még az addig mögöttem lévő, az összetettben hetedik Reiterberger végül megelőzött a 2012-es fejlesztésű BMW-je nyergében, így meg kellett elégednem a 14. hellyel. Egy kicsit el vagyok keseredve, mert ebben a futamban több volt, de legalább így is sikerült újabb két pontot szereznem. Minden magyarnak köszönöm, aki kijött és szurkolt nekem” – fogalmazott a 22 éves motoros.

Forrás: Racing Team Toth, MetalCom-Adrenalin H-Moto Team

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending