Tesztek
Variálhatóság felsőfokon: Nolan N44 tartósteszt
Újabb bukósisak-tartóstesztbe kezdtünk. Ezúttal a Nolan mindenese, a hat-az egyben N44 lesz az alany, N-Com B1 kommunikációs szettel kiegészítve – és természetesen láthatósági színben…
Published
10 év agoon
By
Benkő Zsolt
Városi robogózáshoz és az agglomerációból bejárni választottuk ezt a típust, amely mint kiderült, a közlekedéshez remek társ a mindennapokban! Legfőbb erénye a variálhatóság, amely hat különböző külalakban testesül meg. Erről már egy régebbi bemutató cikkünkben olvashattatok bővebben is, de itt egy kis ismétlés is.
Tehát a következő forma-variációkat kaphatjuk: teljesen nyitott (robogós) állás (nyitott állvédővel ezeknek egy-egy olyan variációja is van, hogy egy kis sildet lehet fölülre pattintani a plexi helyére), valamint van a plexis változat állvédővel, és anélkül… Ja és a beépített napszemüveg, amely mindegyiknél használható. Így akár majdnem a hét minden napján más formát ölthet az N44-esed!
Tehát variálhatóság szempontjából ennél jobbat még nem láttunk, ez volt az egyik fő szempontunk. Mivel rengeteg-féle motort tesztelünk, ezért talán csak a speedgépeken néz ki bután ennek a sisaknak a viselése… Arra pedig úgyis van másik, amit használok.

A következő szempont a kommunikáció megoldása volt. Erre én a B1-es szettet választottam, amely tud telefonnal és az utas sisakjába szerelt B1-el is kommunikálni. Nekem ez bőven elég, mivel túrázni nem nagyon járok (ahol a többi túrázóval menet közben beszélgetni szeretnék…). Azoknak ott a B4, amely akár négy felhasználót is tud egyszerre kezelni 800 méteres távolságon belül.

Ez a sztereó kihangosító 100-as tempóig kiválóan hallható és engem is hallanak, pedig nem egy csendes sisak ez az N44. Ez annak is köszönhető, hogy ultra nagy szellőző van a tetején és alulról is bőven kap menetszelet az ember. Ebből következik, hogy ez a Nolan inkább nyári viseletre van tervezve, nem pedig a hideg hónapokra…
Ezért nem jár hozzá a hatalmas plexire pattintható pinlock. Viszont külön megvásárolható, ha a hűvösebb hónapokban is ezt a sisakot használná a kedves motoros… Mivel most épp hőség van, ezért párásodásról nem tudok beszámolni, az egy későbbi cikk témája lesz majd… (update 2013.06.25. Megérkezett a 15 fokos nedves nyári reggel. A sisak plexijének az alja párásodik egy Yamaha T-Max hatalmas szélvédője mögött egy kicsit. A vártnál sokkal jobban teljesít szerencsére :))

Az eddig használt egy hét alatt az derült ki, hogy a napi közlekedésben jól használható, sötétedés után jó a sima átlátszó plexi – azonban a napszemüveg részét én nem szerettem meg, mert kicsit rövidre sikerült. Csak az utat figyelhetjük UV szűrőn keresztül, amelynek szép szürkés árnyalatú színe van. Azonban ha a műszerfalra vagy a tükrökre pillantok, már a való napsütötte műszerfalat és tükröket látom… Ez főleg akkor kellemetlen nagyon, amikor megcsillan a nap ezeken az alkatrészeken.

Ha nincs lecsukva a nagy plexi, akkor folyamatosan húz a szél a napszemüveg mögé – mondjuk a használati utasításában is benne van, hogy ezt csak a nagy plexi lehajtása után javasolt használni… Én ezért inkább maradok a jól bevált Oakley napszemüvegem használatánál a városban, illetve hosszabb úton az MX-szemüvegemen keresztül szemlélődöm, mivel a nagy plexit sajnos nem lehet hozzá sötétített kivitelben kapni.

A sisak belső kialakítása, a bélés anyaga kifogástalan, akárcsak a többi, eddig próbált/tesztelt Nolan/XLite sisakokban is. A Nolan régóta előkészíti a sisakjait a kommunikációs szettjeinek a befogadására. Van hely kialakítva a hangszóróknak a fül mellett és a vezérlőegységnek a sisak hátulján. Viszont a fülemnek nem sok hely maradt…

Lehet, hogy az én fülem nincs a megfelelő helyen, de nagyon nyomta a belső – energiaelnyelő – EPS rétegen lévő él a hallószervem külső alkatrészeit, ezért bosszúból én meg ezt az élt nyomkodtam addig befelé a hüvelykujjammal, amíg szépen ki nem lapult. Így már elviselhető ez a terület is, bár még mindig érzek némi kellemetlen melegséget ezen a részen, amikor rajtam van a sisak.

A B1-es N-Com kihangosító zseniálisan emeli ki a mély hangokat, olyan, mintha egy jó HiFi-n hallgatnék zenét, ha ez a funkció van bekapcsolva! A telefonhívások is hibátlanul hallhatóak, és engem is kiválóan – szélzúgás nélkül – hallanak. Mindössze egy kis digitális alapzaj hallatszik az én készülékemből, ha épp semmi nem szól – vagy ha a hangerő maximumra van állítva. Ilyen problémával nem találkoztak még az EuroMotorban, ezért még ezt hosszabb távon vizsgálgatjuk kicsit.
Na ennyi volt az első tapasztalat, de egy sisak hosszú távon tudja csak igazán megmutatni a tulajdonságait, ezért még minimum két cikket írok róla idén. Azonban az első tapasztalatok kedvezőek, így ebben az UV sárga színben ajánlanám mindenkinek, aki sisakvásárláson töri a fejét. A feltünő színt tényleg jobban észreveszi a többi közlekedő az utcákon…
Nolan N44 2013 – az első benyomások
|
Éjszaka így mutat, Gergely István Olimpiai bajnok vízilabdázó fején a BMW tesztben, akit már sikerült megfertőznöm az UV mániámmal…
Forgalmazó:
EuroMotor
Cím: 1134 Budapest, Lehel u. 17/b-c.
TEL.: +36-1-877-4430
www.euromotor.hu
INFORMÁCIÓ- ÉS ÁRAJÁNLATKÉRÉS: iroda@euromotor.hu
RENDELÉS: pult@euromotor.hu
Nyitvatartás:
Hétfő: 13:00-18:00-ig
Kedd- Péntek: 10:00-18:00-ig
Szombat 10:00-14:00-ig
Kövess bennünket az Instagramon is!