Csatlakozz hozzánk

Hírek

Ninja 250R: ideális kezdőmotor?!

Lehet a “nulláról” a Ninjára ülni? 190 centivel elférni egyáltalán rajta? Olvasónk kérdez…

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Újabb Olvasónk kérdez minket esetleges “kezdőmotorjával” kapcsolatosan, ami ez esetben egy Kawasaki Ninja 250R lenne. Kevéske tapasztalattal és nagy magassággal vajon bevállalható a vas?!

Tisztelt Tesztmotor!

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Egy 18 éves, 190cm magas srác vagyok, aki még csak párszor ült motoron, de azokat a pillanatokat nagyon élvezte. Elhatároztam, hogy komolyabban is meg szeretnék tanulni motorozni, ezért utánanéztem pár masinának, és ami igazán megfogott, az a Kawasaki Ninja 250R volt. Afelől érdeklődnék, hogy az én “paramétereimmel” mennyire lenne jó ötlet erre a paripára ülni (gondolok itt arra, hogy talán kicsi hozzám a motor, vagy hátfájások jelentkezhetnek-e). Koromból kifolyólag csak a 250 ccm-es motorok jöhetnek szóba.

Továbbá az is érdekelne, hogy jobban járnék-e azzal, hogy egy kisebb kategóriájú motorral tanulnék meg vezetni (robogó), és utána belefektetni egy erősebbe.

Kedves Balázs!

A jövő évi motoros jogosítvány változásokat tekintve már nem csak a max. 250-esek jöhetnek szóba, pontosabban nem a korod korlátozza a valamivel nagyobb gépek vezetését, hanem hogy megszerezted-e már az idén nyugdíjba vonuló ‘A’ korlátozott jogsit – ezt nem írtad a leveledben. Az új ‘A2’-es jogsival ugyanis valamivel tágabb keretek között mozoghatsz, ugyanis 25 helyett 35 kilowattos gépet is vezethetsz – kérdés, hogy szükséged van-e erre a szűk ötven lóerőre, elsőre. Nem tudom, hogy abban a pár alkalomban, amikor motoron ültél, a jogosítvány órái benne voltak-e, de hogyha ragaszkodunk a fokozatosság elvéhez, akkor azt mondom, hogy elsőre elég egy 125-ös is. Ugyanakkor véleményem szerint ezt a kategóriát – gazdaságossági okokból – át lehetne ugrani úgy, hogy kölcsönkérsz vagy veszel bagóért egy közepesen leharcolt Simsont, és megtanulod vele “a motorozás” alapjait – mert meg lehet vele könnyen, rizikómentesen. Ha ez megvolt, el is tudod adni, mert Szimó mindig kell valakinek…


184 centivel ilyen a látvány a 250-es Ninján

Persze nem kell nagy dologra gondolni, csak a szabadidődben menni párat a hátsó utakon és megtapasztalni a motor viselkedését, a kezelőszervek működését, a váltás “művészetét”, az egésznek az összhangját  – “mert aki Simsonnal (jól) tud menni, az bármivel (tud menni)”. Hogyha nem ezt a megoldást választod, akkor vár Rád a négyütemű ‘huszonötösök széles tárháza – az előbbihez visszacsatolva: robogót nem érdemes venni a célra, az közeli rokon,  de más műfaj. És még azt sem mondanám, hogy nem lehet egy Ninja 250-essel kezdeni, mert lehet – csak van, akinek nem érdemes. A kisNinja barátságos jellem, de meg is ijeszthet valakit, ha rutintalanul belekapaszkodik a gázba. És akkor rátérve a tárgyra: én a magam 181 centijével viszonylag jól elfértem a 250R-en, de nem merem élből azt mondani, hogy biztosan kényelmes lesz Neked is. Ez már pont az a vízválasztó kategória, mert a 190cm már nagyjából a teteje, amire a gyártók terveznek – pláne az alacsony japánok. A megoldás: rá kell ülni. Még a szalonokban is találni, vagy kell keresni valakit, akinek ilyen van – esetleg a Kawa központ bázisán,az Ivanicsnál is láttunk egy-két ilyet.


Pedig a kép azt bizonyítja, hogy hosszú lábúaknak is ideális…

Hogyha mégsem érzed jól magad rajta, akkor érdemes lehet egy olyan gép után nézned, amin jobban ki tudod nyújtani a lábaidat. Nem tudom, mennyire fekszik az SM-stílus, de nekünk például – a negyedlitereseknél maradva – nagyon bejött a Ninjánál jóval magasabb WR250X – igaz, ez a Yamaha használtan kerül annyiba, mint az új Ninja 300. A friss 300-as Ninján egyébként jobban elfértünk, még BenZso is a 186 centijével! Gondolom, ha a 250R tetszik, akkor a 300-as küllemével is meg tudsz barátkozni, de egy darabig még biztosan csak újonnan tudod megvásárolni, ami másfél millió forintot jelent – plusz az ‘A2’-es jogsi, ugye. Viszont, hogy Zsoltit idézzem a tesztből: “Ez bizony nem a belépő szintű motorkerékpár, hanem már a második fok a motorozás lépcsőházában”. Ez nem jelenti azt, hogy nem lehet vele kezdeni, de sokkal jobban fogod élvezni, ha megvan a már említett szimós vagy 125-ös tapasztalat…


A majd’ 40 lóerős pörgős 300-as Ninja előtt azért érdemes beiktatni egy 125-ös “kitérőt”

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending