Csatlakozz hozzánk

Hírek

“Neoelektronizmus” – Honda EV-neo

A Honda elkezdte első elektromos robogója értékesítését Japánban

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Mi sem bizonyítja jobban, hogy – a járművek hajtására értve – vészesen közeleg az elektro-korszak, minthogy a legnagyobb japán motorgyártó is megkezdte elektromos robogójának forgalmazását…

Az persze nem jelent nagy meglepetést, hogy a (közel?)jövőben kulcsszerepet kapnak majd a “villanyos” járművek, főleg a városi szaladgálós gépek esetében – és mint tudjuk, a robogó eredetileg annak készült. A benzinárak sem súrolták még ilyen közelről az eget a hazai piacon, mint mostanság, így hát éppen aktuális a Honda újdonsága, a teljesen elektromos EV-neo bemutatása…

Bár egy 50 köbcentis városi robogó – amivel nagyjából harmonizálnak az EV-neo képességei – nem egy benzintemető, de a nagy H-nak is a kicsivel kell kezdenie, ha új technológiákkal próbálkozik. Egyelőre erősen tesztelési szándékkal bocsátja útjukra az első neókat a Honda, amelyekből idén még inkább csak cégeknek szállítanak (mintegy 100 darabot), majd a használók tapasztalatai alapján tökéletesítik 2011-re a műszert. Az európai szemnek a ’90-es ével elejét, a műanyagrobogók hőskorszakát idéző megjelenés Japánban (“hazai pályán” kezdte meg az értékesítést a gyártó) még elmegy szódával, ahogy a dobfékes megoldás is a célnak megfelel kategóriába tartozik. Az EV-neo szívének tekinthető Toshiba lítiumion-akkumlátor által táplált elektromos hajtómű 11Nm-es nyomaték leadására képes “csutkakonnektorral”, a “teletankolás” pedig mintegy négy órát vesz igénybe.


Jövőre akár az utcakép szerves része is lehet az EV-neo a szigetországban

Bár a teljesítménye nagyjából megfelel egy “hagyományos” 50-esnek, bizonyos területeken azonban fölülmúlja azokat: például a lámpától jobban startol az e-robogó és a hegyre is könnyebben megy fel. De ezeket az erényeket nem adják ingyen, mivel a mindössze 30 kilométeres hatótáv elég karcsú, de a gyártó szerint legyen elég ennyi is a városba, úgyis minden sarkon van konnektor… Talán még ennél is nagyobb probléma – a gyalogosok biztonsága érdekében (is) – a motorhang hiánya, amit a várakozásoknak megfelelően mesterséges menetzajjal oldottak meg. Hát igen, az elektromosan töltött részecskék áramlása és a benzin-levegő keverék robbanása merőben más zenei stílus, de lehet, hogy hamarosan nekünk is nyitni kell az új irányzat, a “neoelektronizmus” felé?


Egy-két rekesz sör, mint rakomány meg sem kottyan neki…

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending