Anyagi okok miatt nem lesz ott a SuperEnduro-világbajnokság következő két állomásán Németh Kornél. Ezzel minden esélye elszállt, hogy megismételje a tavalyi sikereket
Németh Kornél egy évvel ezelőtt berobbant a SuperEnduro-világbajnokság mezőnyébe. Privát motorosként nyomás alatt tartotta a gyári csapatokban versenyző sztárokat, és a szezont ötödikként fejezte be, amivel ő lett az Év Újonca. Kornél mindent elkövetett, hogy az idei sorozatban túlszárnyalja ezt a világraszóló sikert. Leköltözött Komlóra és kőkemény motoros edzésekkel tartotta formában magát a világszínvonalú Dirtpark komplexum endurokrossz pályáján (lásd: videó).
A 2013/2014-es szezonra azonban a rendezők is emeltek a lécen. A bajnokság fordulóit megduplázódtak, két állomást elvittek a tengerentúlra (Brazília és Mexikó), a pályák nyomvonalát pedig lényegesen megnehezítették. Liverpoolban, a sorozat első állomásán Kornélnak nem sikerült a kvalifikáció, így nulla ponttal távozott a Brit Nagydíjról. Ez a kudarc nem szegte klasszis motorosunk kedvét, a Lengyel Nagydíjon azonnal visszavágott: az extrém nehéz pályán 23 világbajnoki pontot gyűjtött, többek között azzal, hogy a második futamban a szenzációs harmadik helyen intette le a kockás zászló.
A sikertörténet sajnos nem fog folytatódni, mert a soron következő tengerentúli állomások anyagi terhet nem tudja csapata bevállalni, a rendezők által biztosított költségtérítés pedig csak egy nagyon kis részét fedezi a büdzsének. Kornél tehát nem utazik a mezőnnyel, ezzel pedig minden esély elszállt, hogy az év elején kitűzött célokat elérjük. A tengerentúli állomásokat követő Spanyol és Francia Nagydíjon való részvételünk is kérdőjeles egyelőre. A végső döntésről a későbbiekben adunk tájékoztatást.
Kori szép eredményekkel robban be az enduró világába, most sem a tehetségén múlna a siker
A SuperEnduro-világbajnokságról bővebben
A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) által kiírt hat fordulós
sorozat, melyen a világ legjobb terepmotorosai vesznek részt, továbbá ez
az egyik legdinamikusabban fejlődő szakág manapság. A versenyek zárt
csarnokokban zajlanak, a pályák nyomvonalait pedig épített akadályokból
(kövek, gumik, farönkök, vizes árkok) állítják össze. A mezőny minden
Nagydíjon három fő futamot teljesít, ahová előzetesen kvalifikálniuk
kell magukat a motorosoknak.
Mindhárom futamban pontokat gyűjtenek a
versenyzők, a végső sorrend pedig a három futam összeadott eredményeiből
születik meg. Az év végeztével az lesz a világbajnok, aki a hat forduló
során a legtöbb pontot gyűjtötte össze. Ennek a műfajnak a legnagyobb
sztárja a lengyel Tadeusz Blazusiak, aki az elmúlt három évben zsinórban
megnyerte a SuperEnduro-világbajnokságot, és idén is vezeti a
pontvadászatot. A 2013/2014-es SuperEndruo GP állomásai
November 17 : Nagy-Britannia (Liverpool) December 14: Lengyelország (Lodz) Január 19: Brazília (Belo Horizonte) Január 25: Mexikó (Guadalajara) Február 8: Spanyolország (Barcelona) Február 22: Franciaország (Tours)