Jövő hétvégén kezdődik a Supersport világbajnokság Phillip Islanden, előtte azonban még február 18. és 19. között egy hivatalos teszt is lesz Ausztráliában. Németh Balázs is itt folytatja a cseh SMS Racinggel januárban megkezdett munkát
Az előjelek mindenesetre kedvezően alakultak a magyar versenyző számára, aki a dél-afrikai Ronan Quarmby távozásából adódóan visszakapta kedvenc rajtszámát, a korábbi években névjegyévé váló 34-es számot. „Visszakaptam gyermekkorom óta használt 34-es rajtszámomat, mely remélem, szerencsét hoz számomra az idei bajnokságban” – nyilatkozta boldogan Németh Balázs.
A H-Moto Team 24 éves pilótája Talmácsi Gáborral, továbbá Luca Scassával és David Salommal egy repülőjáraton utazott ki Ausztráliába, és 22 órás repülőút után sikeresen megérkezett a helyszínre. Előbb azonban még válaszolt pár kérdésre…
A versenyző új sisak dizájnja, Mike Tomi mester keze munkája
– Még januárban két teszten is részt vettél a spanyolországi Almériában és Jerezben. Hogyan sikerült az a két teszt? A megtett körök és kilométerek hasznosak voltak a február utolsó hétvégéjén megrendezendő Ausztrál Nagydíj szempontjából? Németh Balázs: – A felkészülési tesztünk nagyon hasznos volt. Szakemberek szerint 5-10 ezer tesztkilométer lenne az ideális minden szezonkezdet előtt. Én elsősorban a kedvezőtlen időjárás miatt ennél sokkal kevesebbet motoroztam, de így is volt lehetőségünk néhány fontos dolgot „leiskolázni”. Ausztráliában remélem, másodpercekben is mérhető lesz munkánk eredményessége. Tekintve, hogy csapatot váltottam, a teszt az ismerkedés és csapatépítés szempontjából is nagyon fontos volt.
– A motorod technikai hátterébe kicsit beavatnád a szurkolókat? Milyen elektronikát és futóművet fogsz használni?
NB: – A motoromat Motec motorvezérlővel és 2D telemetriával építették. K-Tech futóművet fogok használni, ami az Öhlinsszel összehasonlítva kevésbé ismert, de elismerő szakvéleményeket olvastam róla. A MAHI Racing Team és az Intermoto is ezt a márkát fogja használni. Fontos momentum, hogy kapunk hozzá gyári asszisztenciát.
– Sikerült összeismerkedni a cseh csapattal? Hány szerelővel és milyen munkametódusban dolgozol együtt? A főmérnököd, Jiří Škrlant 2005-ben Thomas Lüthi csapatát erősítette, aki akkor a MotoGP 125-ös kategóriájában világbajnoki címet szerzett.
NB: – A már említett K-Tech futóművesén kívül három szerelőm lesz. A főszerelőm, egyben telemetriás mérnököm Jiří Škrlant. Az ő irányításával végzi munkáját a másik két univerzális szakember: Pavel Pozler és Martin Vitik. A teszt során gyorsan szót értettünk egymással. Minden olajozottan működött.
– Az eddigi tesztek során volt olyan terület, amely kiemelt szerepet kapott, vagy többet foglalkoztatok vele?
NB: – Fajlagosan a futómű-beállításokkal foglalkoztunk a legtöbbet. Az időjárásnak köszönhetően vizes beállításokat is tudtunk tesztelni. Sok időt töltöttünk a csúszó kuplung és a kipörgésgátló finomhangolásával.
– Az ellenfeleket hogy látod? Erősödött, vagy netán gyengült a mezőny tavalyhoz képest? A tesztek alapján úgy tűnik, hogy Kenan Sofuoglu a Kawasakival és Sam Löwes a Yamahával nagyon erős lesz idén.
NB: – A tavalyi élmezőnyből itt maradt pilóták idén is nagyon erősek lesznek. Mindegyikük csapatot váltott, ez nagyon erős motivációt jelent számukra. A távozó Cluzel és Parkes helyére több jó nevű, MotoGP-t megjárt, vagy Superbike-ban szereplő új versenyző – Salom, Scassa, Zanetti, Rolfo, de Rosa – érkezik. A teszteken kiválóan teljesített az ifjú Michael van der Mark. Az állandó résztvevők listája 35-re bővült. Úgy érzem, az idei mezőny erősebb lesz, ezért nehezebb lesz előkelő helyen célba érni. – Most indulsz ki Ausztráliába, az utolsó szezon előtti tesztre. Tudod már, mit fogtok kipróbálni? NB: – A megkezdett munkát folytatjuk, és pályához szükséges ideális beállításokat kell feltérképeznünk.
– Végezetül, mit üzensz a magyar szurkolóknak az utolsó szezon előtti teszt és az év első versenye előtt?
NB: – Jó érzéssel tölt el, hogy sokan érdeklődnek, figyelik pályafutásom alakulását. Ez plusz erőt és motivációt ad nekem. Köszönöm a bíztatást és a jókívánságokat!
Balázs és menedzsere, Kelemen Krisztián a prágai reptéren