Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Németh Balázs újra pontszerző!

Sikerült megismételnie ausztráliai teljesítményét: a Donington Parkban is 14.; Tóth 16.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Forrás: Team Toth Hungary

Nem hazudtolta meg magát az angol időjárás a WSBK-szezon második futamának otthont adó Donington Park-i versenypályán, bár a brit éghajlatra leginkább jellemző eső most elkerülte a területet. Helyette hűvös, borús idő várta a mezőnyt a vasárnapi versenynapon.

A reggeli warm up-ra mindössze 6 fokig kúszott a hőmérő higanyszála, minek következtében az aszfalt hőmérséklete is csak alig valamivel a fagypont felett volt. Ennek ellenére néhány versenyző igen vehemensen próbálta felvenni a versenyritmust a bemelegítő edzés első szakaszában.

A magyar istálló versenyzői is hasonlóképpen kezdtek, mígnem a versenyistállóból lassításra nem intették őket, okulva Tamburini és Muresan hatalmas bukásából. Az eset következményeképp a román versenyző nem is tudott rajthoz állni a délutáni futamon. A warm up-on mindkét magyar Honda jól muzsikált, Tóth Iminél a gumi kopását enyhítendő próbáltak finomítani a hátsó csillapításon. Németh a 20., Tóth a 22. helyen zárt.

A futam különös izgalmakban nem annyira, ám kiállásokban annál inkább bővelkedett. A 27 indulóból Muresan sérülése miatt csak 26-an álltak rajthoz. A startot követően a 15. helyről rajtoló Dell’Omo már az első körben kiállni kényszerült. Németh Balázs viszont az első mért ponton már 3 helyet javítva rajtpozícióján, huszadikként fordult. Tóth Iminek nem sikerült jól a rajtja, így ő a 25. helyen hozta a CBR-t. A harmadik körben Ivanov, majd szinte két körönként újabb és újabb versenyző fejezte be idő előtt a futamot. Mindeközben Imi is magára talált a rontott rajt után és egyre jobb körökkel jött fel a mezőnyre. Balázs a hatodik körtől kezdve “meccselt” Miguel Praia-val, amit végül a portugál versenyző nyert. Ezt követően a 16. körben megelőzte a lengyel Szkopeket. Két körön keresztül folyt közöttük a küzdelem a 15. helyért, mígnem a lengyel versenyző hibázott és a kavicságyban végezte (értesüléseink szerint jól van, bár először azt hitték, hogy eltört a kulcscsontja, de szerencsére csak zúzódásai vannak – a szerk.)


Németh Balázsnak zsinórban második alkalommal sikerült a bravúr…

Ez alatt az idő alatt Imi is szépen jött fel, de nem tudta teljesen ledolgozni a rajtnál veszített másodperceket. Három körrel a futam vége előtt kiállt a futam utolsó, kilencedik kiesője, az angol James Ellison, aki a 15. körtől folyamatosan lassult és végül feladni kényszerült a versenyt. Németh Balázs így az ausztrál futam után ismét a 14. helyen ért célba és újabb két VB-pontot szerzett. Tóth Iminek is majdnem sikerült megismételnie a Phillip Island-i pontszerzést, ám ez alkalommal egy hajszállal lemaradva, a 16. helyen hajtott át Hondájával a célvonalon.


…Tóth Imi pedig éppen csak lecsúszott a “vízválasztó” 15. helyről

Eredmények:

Warm up:
20. Németh Balázs 1’34.667
22. Tóth Imre 1’35.315

FUTAM:
14. Németh Balázs – (2 pont)
16. Tóth Imre

Élmezőny:
1. Luca Scassa (Yamaha)
2. Chaz Davies (Yamaha)
3. Gino Rea (Honda)

Superbike kategória

1. futam:
1. Marco Melandri (Yamaha)
2. Jakub Smrz (Ducati)
3. Carlos Checa (Ducati)
2. futam:
1. Carlos Checa (Ducati)
2. Marco Melandri (Yamaha)
3. Leon Camier (Aprilia)

Szombati előzmények

Az angol forduló második napján az időjárás is borúsabbra fordult és a szerencse is elszegődött a Supersport 600-as VB mezőny egyetlen magyar istállója mellől. Komoly műszaki problémák nehezítették versenyzőink dolgát, sőt, Németh Balázs idei első bukásán is túlesett, szerencsére sérülés nélkül.

A délelőtti edzésen először Balázsra „sújtott le” a technika ördöge. A második kör megtétele után erős lassulásba kezdett a magyar motoros, amit egy hosszas boxkiállás követett. A diagnózis a csütörtökön újonnan vásárolt generátor meghibásodása volt, melyre az egyetlen megoldást annak cseréje jelentette. Egy standard generátort kapott tehát a CBR, hogy a bő 20 perces kényszerpihenőt követően újra pályára gurulhasson. A hatalmas időveszteséget Balázs agresszív körözéssel bosszulta meg, aminek viszont egy kicsúszás lett a végeredménye. Nem meglepő tehát, hogy nem tudta hozni tegnapi legjobbját és a 23. helyen végzett.

Tóth Iminek délelőtt nem akadt gondja, szépen hozta az elvárt köridőket és a tervezett beállításokkal is végeztek. A második szabadedzést a 20. helyen zárta. Számára azonban a délutáni időmérő tartogatott némi kellemetlen meglepetést, ami miatt a véghajrát csak a boxból nézhette. A hiba ismét a vadonatúj generátorban bújt meg, amit szintén csak a csere orvosolt volna. Erre sajnos több okból sem volt már lehetőség: egyrészt az idő szűke miatt, másrészt, mert – szponzorpénz híján – nem volt több tartalék.


A technikai “meglepetések” ellenére bizakodva várják a futamot a magyarok (vasárnap 14 óra, Eurosport)

Hiába hozta tehát Imi lazán az 1.35-ös időket, az utolsó tíz percben – amikor mindenki gyorsult – ő a „kispadra” kényszerült. Balázs ezzel szemben az időmérő alatt nem nagyon találta a ritmust, illetve több ízben feltartották, de a végére robbantott egyet és sikerült letornásznia 1.34.1-re a legjobb köridejét. Így a 23. helyre kvalifikált, míg Imi a tegnapi mért legjobbjával visszacsúszott a 26. rajtpozícióba.

A generátoros cég felé természetesen panasszal élt a csapatvezetőség, akik a 250km-re lévő telephelyükről azonnal kijöttek a pályára, hogy orvosolják a konstrukciós hibát. A probléma a rossz kábelkivezetésben gyökeredzett, ami a hő hatására egyszerűen megolvadt. A motorok erejével és a beállításokkal továbbra is elégedettek a fiúk – minden szombati nehézség ellenére bizakodva várják a futamot.


Az új generátorok megbosszulták magukat: mindkét versenymotorban “kiolvadt”…

Magyar eredmények (szombat):

Szabadedzés:
20. Tóth Imre 1’35.501
23. Németh Balázs 1’36.332

Időmérő edzés:

23. Németh Balázs 1’34.192
26. Tóth Imre 1’35.183 (pénteki legjobb idő)

Az élmezőny:
1. Luca Scassa (Yamaha) 1’31.232
2. Chaz Davies (Yamaha) 1’31.250
3. Sam Lowes (Honda) 1’31.368


Németh a nagy kapkodásban eldobta a CBR-t – idén először
Pénteki előzmények

Túlnyomóan felhős, de kellemes, tavaszias idő fogadta a mezőnyt az idei szezon első európai versenyének pénteki napján. Csütörtök kora reggel landolt a Tóth-csapat Londonban, ahonnan autóval utaztak a reptértől 150 kilométerre északra levő Donington Park versenypályára. Tóth Imi számára már ismerős ez a pálya, hiszen a MotoGP versenysorozatának állandó helyszíne. Az Ausztráliából kissé késve hazaérkező felszerelésnek köszönhetően csütörtökön még kérdéses volt, hogy lesz-e tartalék blokkja a csapatnak, de szerencsére másnap reggel sikeresen landolt a küldemény a pálya melletti reptéren.

A péntek reggeli szabadedzésen mindkét fiúnak a kuplunggal akadt problémája: Balázs új kuplungkarja elég silány minőségűnek bizonyult és több ízben elgörbült az edzés alatt, míg Iminél komolyabb gond akadt. Az ő kuplungja nagyon csúszott, ezért az edzés utolsó 15 percére már nem tudott kimenni a pályára.

A délutáni időmérőre mindkét hibát kijavították a szerelők és a váltóáttételek, illetve a futómű beállítására koncentráltak. Balázsnak sajnos egyenlőre standard fékbetéte van, ami ilyen komoly igénybevételnél kiszámíthatatlanul dolgozik és ez nagyon zavarta – remélhetőleg a második időmérőre már lesz verseny-betét. Ezen kívül elégedett a technikával a motoros, bár elmondása szerint a beállításokon van még mit csiszolni – ennek ellenére valamelyest gyorsult a reggeli idejéhez képest.


Adódtak kisebb-nagyobb problémák, de összességében jók a motorok

Tóth Imi 1,5 másodpercet hozott a szabadedzésen mért legjobbján, már csak az első két pályaszakaszon kell finomítani a beállításain. A kvalifikáció utolsó szakaszában a hátsó guminál eresztett a szelep, ami nyomásveszteséget okozott. Emiatt elég sok időt veszített a boxban, ami egy kicsit kizökkentette a ritmusból, de ennek ellenére az utolsó körében futotta legjobbját. Összességében mindkét fiú elégedett a motorokkal, mindketten pozitívan értékelték a pénteki napot.


Nagy a nyüzsgés a magyar csapat boxában

Magyar eredmények (péntek):

Szabadedzés:
22. Németh Balázs – 1’35.979
25. Tóth Imre – 1’37.988

1. időmérő edzés:

24. Tóth Imre – 1’35.183
26. Németh Balázs – 1’35.509


További képeket találhattok a Tóth-csapat doningtoni hétvégéjéről Facebook oldalunkon!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending