A Tóth csapat után egy cseh CBR nyergében helyet találó supersportos Németh Balázs is túl van a kétnapos ausztrál bemelegítő teszten. Megjavította tavalyi idejét, folyamatosan gyorsult, a baj csak az, hogy a mezőny is…
Németh hétfő délelőtt egy új motorblokkot járatott be, délután pedig telemetriai problémák hátráltatták a csapat munkáját, ám nem telt haszontalanul a nap: olyan problémákra találtak megoldást a cseh csapat szakemberei, amik később, a versenyhétvégék alkalmával már fájdalmasan érinthették volna Balázst, míg most, a tét nélküli tesztnapon talán kevésbé.
A hétfői napot így végül a 23. helyen zárta a magyar pilóta a 34 fős mezőnyben, míg kedden tovább javított, több mint kilenc tizedmásodpercet faragott le előző napi legjobbjából, és végül a 27. helyen zárta a gyakorlást, fél másodperccel megjavítva saját tavalyi phillip islandi legjobbját.
Az időeredményeknél és az elért helyezéseknél most sokkal fontosabb volt a sok-sok megtett kilométer
A phillip islandi ring új aszfaltozása sem könnyítette meg a csapat helyzetét, amely a Superbike világbajnokság egyik sztárversenyzője, Marco Melandri szerint olyan, mint egy motokrossz pálya, és az elmúlt napokban újabb gyűrődések keletkeztek rajta. Ebből fakadóan az átlagnál több bukás tarkította a mostani teszt eseményeit, a Superbike egyik vb-cím esélyes pilótája, (aki tavaly fél ponttal csúszott le a trónról, ugye) Tom Sykes például csuklóját törte egy bukás alkalmával.
Németh Balázs és a Hondája viszont egyben, és a fokozatos, lépcsőzetes fejlődés, valamint a türelmes munka remélhetőleg a pénteken kezdődő ausztrál versenyhétvégén meghozza majd számára a remélt végeredményt.
Minden pályára lépése során sikerült gyorsulnia
„Az edzést az új blokk bejáratásával kezdtem, melyet élesben az időmérőkön fogok használni. A két nap során több áttételt és futómű, illetve csúszó kuplung beállítást teszteltünk. Minden pályára lépés során sikerült gyorsulnom. Az 1:35.37-es köridőm kb. fél másodperccel jobb, mint tavaly volt, de ez pillanatnyilag csak a 27. helyre elegendő. A köridők sokat gyorsultak a tavalyihoz képest, ami részben a pálya új aszfalt burkolatával, részben a mezőny megerősödésével hozható kapcsolatba. Nagyon tömör a tabella. Köztem és a 9. helyezett Roccoli között mindössze egy másodperc a különbség. Úgy érzem, nem a motorteljesítmény, hanem elsősorban futómű-problémák miatt nem sikerült többet gyorsulnom. A két nap pihenőt a futómű elemzésével töltjük. Remélem, találunk megoldást a problémára, ami a rajtrácson több pozíciót is jelenthet. Péntektől újult erővel folytatjuk a megkezdett munkát, mely remélem, több tizedmásodpercben mérhető eredményt hoz majd” – nyilatkozta Németh Balázs.
Németh a hétfői és keddi tesztnapon folytatta felkészülését új csapatával, a cseh Com Plus SMS Racinggel
A hétvégén kezdődik a cirkusz
A H-Moto Team 24 éves motorosának ez lesz összességében immár a negyedik szezonja a Superbike világbajnokság fő betétsorozataként futó Supersport 600-as világbajnokságon, ahol már 2008-ban is rajthoz állt nyolc futamon, majd 2011-ben és 2012-ben már teljes szezont futott. Balázs ezzel fiatal kora ellenére a legtapasztaltabb magyar Supersport-versenyzőnek mondhatja magát, de egy új csapatba mindig időbe telik beilleszkedni és megismerni az új motort. Ezért is volt számára rendkívül hasznos a mostani két tesztnap, melynek keretében összesen 440 perc gyakorlási idő állt a rendelkezésére (hétfőn és kedden is két-két 110 perces tesztet rendeztek) és nem kevesebb mint 85 kört tett meg Hondája nyergében.
A 2013-as Supersport világbajnokság szezonnyitó Ausztrál Nagydíjának programja magyar idő szerint csütörtök éjfélkor (helyi idő szerint péntek délelőtt 10 órakor) veszi kezdetét a 45 perces első szabadedzéssel, melyet magyar idő szerint 3 óra 45 perckor az első időmérő edzés követ majd.
A vasárnap hajnali 3 óra 30 perckor elrajtoló futamot az előzetes programterv szerint az Eurosport élőben közvetíti. A mezőnyben Németh Balázs mellett két másik magyar motoros, Talmácsi Gábor és Tóth Imre is ott lesz, érdemes lesz hát korán kelniük a rajongóknak.