Balázs számára ez összességében már a harmadik közös tesztlehetőséget jelentette új csapatával, hiszen korábban már Jerezben, illetve San Martino del Lagóban is kipróbálhatta a Kawasaki ZX-10R-t, amivel idén – a Superbike világbajnokság egyik fő betétsorozataként futó – FIM Superstock 1000 Kupa futamain indul majd.
A mostani kétnapos gyakorlás több szempontból is hasznos volt, hiszen Imola az idei versenynaptárnak is részét képezi, így Balu az olasz mérnökökkel olyan pályán hajthatta végre a szezon előtti utolsó módosításokat a motor beállításain, amely pályán később a szezon folyamán még versenyeznek. A 25 éves pilóta pozitívan értékelte a tesztet, és felkészülten várja az év első tétre menő megmérettetését.
– Túl vagy harmadik közös teszteden a csapattal. Hogy sikerült az imolai kétnapos gyakorlás?
Németh Balázs: – Az olasz bajnokság nyitórendezvényére sikerült csapatomnak helyet szerezni. A háromnapos teszt utolsó két napján engedték pályára lépni azokat a pilótákat, akik nem az olasz bajnoki futamokon indulnak majd. Rengeteg résztvevő volt. A boxokban tízesével sorakoztak a versenygépek, a parkolóban nem volt egy talpalatnyi szabad hely sem. A Team Pedercini teljes csapattal jelent meg. Ott volt mind a négy Superstock 1000-es csapattársam – Savadori, Alviz, Lanusse és Grotzkyj –, illetve az EVO kategóriás Scassa és Andreozzi. Különösen Scassa jelenlétének örült mindenki, hiszen köztudott, hogy ő Ausztráliában súlyos sérülést szenvedett. Az olasz bajnokság Superbike kategóriás versenyzőivel voltunk egy csoportban. Bár sokan voltunk a pályán, de jó tempóban gurult a mezőny, így nem okozott különösebb problémát a nagy tömeg. Sok régi ellenféllel találkoztam. Ott volt Rolfo, Baldolini, Tamburini, Zanetti, Russo, Roccoli és az újak közül talán a legnagyobbak: Mercado és Jezek.

– Jó időtök volt? Hány kört tudtál megtenni a pályán?
– Ideális körülmények uralkodtak a tesz teljes időtartama alatt. Hétágra sütött a nap, 20-22 Celsius fok körüli volt a hőmérséklet. Szívesen töltöttem volna több időt a pályán, de kénytelenek voltunk tudomásul venni, hogy rengeteg kategóriában versenyeznek az olaszok, és a nap csak 24 órából áll. Mindkét nap háromszor léphettünk pályára.
– Hogyan ment a közös munka a mérnökökkel? Min dolgoztatok főként, és milyen eredményt, előrelépést sikerült elérni?
– Már az első teszt során megtaláltuk a közös hangot szerelőimmel. Egyre olajozottabban mennek a dolgok. A tavalyi évhez képest, amikor egyedüli versenyző voltam, most sokkal nagyobb a nyüzsgés körülöttem. Nagy adrenalinlökést ad, amikor hét motor egyszerre berreg fel, és heten együtt gurulunk fel a pályára. Elsősorban a felfüggesztésen dolgoztunk. Jó irányba mozdultunk el a beállításokkal, de maradtak még megoldandó feladatok a verseny előtti szabadedzésekre.

– Imolában lesz versenyetek is az év későbbi szakaszában. Ilyen szempontból hasznos volt/lehet a mostani teszt?
– Igen, a versenyhelyszínen való tesztnek óriási jelentősége van, hisz minden tapasztalat direktben alkalmazható versenykörülmények között.
– Ez volt az utolsó tesztlehetőséged Aragón előtt. Hogyan folytatod most a felkészülésed, és hogyan fest a programod az év első versenyhétvégéig?
– Szeretnék minél több motoros edzést beiktatni programomba. A teremben végzett edzések során az egyensúly- és koordinációfejlesztő gyakorlatokra helyezem a fő hangsúlyt.
– Hogy érzed, mennyire sikerült kiismerned a motort az év első versenye előtt? Mondhatjuk, hogy jó barátságot kötöttél vele?
– Minden motoron töltött percnek óriási jelentősége van. Nagyon örülök, hogy három alkalommal is tesztelhettem csapatommal. Ez abszolút rekord vb-szereplésem történetében. Minden pályára lépés során egyre közelebbi barátságba kerültem a motorral. A pályán eltöltött idő szerencsésebb esetben lehetett volna több, de ha a három tesztet együtt kellene értékelnem, azt mondhatom, hogy eredményes munkát végeztünk. Felkészülten vághatok neki a versenyszezonnak.
Interjú: Borbás Bálint Képek: Pedercini